کد خبر : 276547
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - 13:58
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

آقای شجاع خلیل‌زاده، ورزشکاران چرا حق ندارند راجع به شما حرف بزنند؟

در 48 ساعت گذشته با نامه علیرضا دبیر برای گرفتن حواله خودرو مصاحبه‌های شجاع خلیل‌زاده و سعید عزت‌اللهی و تقابل‌های شکل گرفته در فضای مجازی داستان حواله خودرو دوباره شعله‌ور شد.

آقای شجاع خلیل‌زاده، ورزشکاران چرا حق ندارند راجع به شما حرف بزنند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: لغو مصوبه اعطای حواله خودرو به ملی‌پوشان توسط دیوان عدالت اداری نه تنها حواشی را از بین نبرده، فصل جدیدی در این مسیر باز کرده است.

چند روز قبل دیوان عدالت اداری با هفت دلیل که مهم‌ترینش تبعیض بین رشته‌های ورزشی بود، مصوبه هیات دولت مبنی بر اعطای حواله خودرو به ملی‌پوشان فوتبال را لغو کرد. حکم دیوان با واکنش‌های متفاوتی بین اهالی ورزش روبه‌رو شد ولی اکثریت هواداران از آن استقبال کردند. چند چهره ورزشی هم از این گفتند که به هر حال وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید درنظر داشته باشند که بازیکنان بابت وارد کردن ماشین‌ها هزینه کردند و حالا درست است که قرار نیست خودروی لاکچری بگیرند ولی دیگر ضرر هم نباید کنند که حرف درستی هم بود.

در ادامه فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای ضمن حمایت از ملی‌پوشان گفت از طریق مجاری قانونی پیگیر حق و حقوق بازیکنان تیم ملی خواهد بود. فدراسیونی که مدت‌هاست در پاسخ به سوال «چه کسانی حواله ماشین گرفته‌اند» سکوت کرده و پاسخی برای گفتن ندارد!

اوضاع در حال آرام شدن بود که در ۴۸ ساعت گذشته با نامه علیرضا دبیر به دولت و مصاحبه‌های شجاع خلیل‌زاده و سعید عزت‌اللهی و تقابل‌های شکل گرفته در فضای مجازی داستان حواله خودرو دوباره شعله‌ور شد.

ظهر روز دوشنبه علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار درخواست حواله خودرو برای ۲۱ نفر از کشتی‌گیران و مربیان کشتی شد! ارسال این نامه آن هم در شرایطی که همین چند روز پیش مصوبه پاداش ملی‌پوشان فوتبال لغو شده بود تعجب اهالی ورزش را به دنبال داشت. دبیر گفت: «جایگاه کشتی در مدال‌آوری مشخص است، بازی‌های آسیایی را نگاه کنید. چه زمانی که ورزش کردم و چه حالا، در مورد خودم نگفتم ولی همان موقع که خودرو به فوتبالیست‌ها دادند، گفتم: «کار بزرگی کردید و نوش جان‌شان ولی کاش رشته‌های دیگر را هم می‌دیدید و این بحث‌ها را مدیریت می‌کردید» ما هم نامه‌ای نوشتیم و ۲۱ کشتی‌گیر و مربی را معرفی کردیم تا به آنها هم حواله خودرو داده شود.»

چند ساعت بعد و زمانی که دیدار دو تیم تراکتور و ملوان به پایان رسید، شجاع خلیل‌زاده، ملی‌پوش تراکتوری‌ها با عصبانیت مقابل خبرنگاران قرار گرفت و نسبت به رای دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد. البته شجاع اولین بازیکنی نبود که در میکسدزون ورزشگاه‌ها از فرصت استفاده کرده بود تا اصطلاحا از حقش دفاع کند. قبل از او بیرانوند و نیازمند دو گلر تیم ملی به شکلی دوستانه این ماجرا را باز کرده و از مقامات خواسته بودند، پیگیر باشند.

اما شجاع خلیل‌زاده با حمله به منتقدان حواله مخصوصا کشتی‌گیران گفت: «وقتی یک وعده داده می‌شود بهتر است، عمل شود. همه بازیکنان پول گمرکی دادند و ماشین آوردند. شما نباید فوتبال را با بقیه مقایسه کنید و فوتبال پربیننده‌ترین است. همه ورزشکاران دوستان و عزیزان ما هستند، اما نباید هیچ کسی خودش را با فوتبالیست‌ها مقایسه کند. کشتی‌گیران عزیز ما هستند. اما همه در مورد فوتبال صحبت می‌کنند و همه باید حدشان را بدانند. یک قولی داده شده و الان نباید در موردش صحبت کنند. ما که نمی‌گوییم به ورزشکاران دیگر ندهند، همه ورزشکاران برای جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند. بحث من این است که یا قول نمی‌دادید یا حالا که دادید نباید این‌طور کنید.» کاپیتان تراکتور همچنین خطاب به سایر ورزشکاران گفت: «اول اینکه شما ورزشکار هستید، بروید از فدراسیون خودتان بگیرید. ما که نگفتیم به ما پاداش بدهید، زحمت کشیدیم و این را خودشان دادند. خودشان به ما هدیه دادند و ما هم مجانی خودرو نیاوردیم. کشتی، والیبال و… هست و برای‌شان پاداش در نظر بگیرید که ورزشکاران جلوی هم قرار نگیرند. به ما ربطی ندارد که به چه کسی پاداش می‌دهند. شما به من مجوز دادید و من هزینه کردم و خودرو آوردم یا نباید پاداش می‌دادید یا الان نمی‌توانیم قبول کنیم که کنسل شود.»

شجاع در پایان بدون اینکه مشخص کند چه کسانی حق دارند در مورد فوتبالیست‌ها حرف بزنند، گفت: هر کسی نباید به خودش اجازه بدهد در مورد بازیکنان فوتبال حرف بزند.  بعد از آن دوباره آشوب «حواله» آغاز شد.

سعید عزت‌اللهی در تلویزیون پیرامون این مساله حرف زد که خودش حاشیه تازه‌ای درست کرد. عزت‌اللهی در دفاع از وارد کردن ماشین توسط فوتبالیست‌ها گفت: ما با این کار ارز وارد کشور می‌کنیم! هر چند این جمله همان موقع با واکنش مجری برنامه همراه شد اما بعد از آن تبدیل به سوژه خنده فضای مجازی شد. استدلال عزت‌اللهی این بود که چون خارج از کشور بازی می‌کند و درآمدش ارزی است و چون با همان پول ماشین آورده به این معناست که ارز وارد کشور شده است!

ممکن است در روزهای آینده دوباره فوتبالیست‌ها و کشتی‌گیران و حتی سایر ورزشکاران هم وارد معرکه شوند. ولی شکل‌گیری این حواشی در آستانه جام ملت‌ها اصلا به نفع تیم ملی نیست. شاید بهتر باشد از طریق فدراسیون فوتبال به بازیکنان گفته شود به جای مصاحبه کردن و جوسازی صبر داشته باشند تا به هر حال در این مورد تصمیم‌گیری شود. همین‌طور مدیران سایر رشته‌ها هم به ورزشکاران خودشان گوشزد کنند که به هر حال این مصوبه ملغی شده و دیگر پاداشی برای فوتبالیست‌ها در کار نیست که به تبعیض منجر شود.

اخبار مرتبط:
مرتضی فنونی‌زاده: اگر در ورزشگاه بودم سبیل‌های هوادار سپاهان را می‌تراشیدم!
مرتضی فنونی‌زاده: اگر در ورزشگاه بودم سبیل‌های هوادار سپاهان را می‌تراشیدم!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر من در ورزشگاه بودم سبیل‌های آن هوادار مسن را می‌تراشیدم. این فرهنگ خوبی نیست که به بانوان توهین کنند و کار زشتی است و در جوامع بین‌الملل باعث خدشه‌دار شدن فرهنگ ما می‌شود. ما به دنبال فوتبال مدرن هستیم و این اتفاقات ما را رو به عقب می‌کشاند.

سایت اصولگرا: دیواری کوتاه‌تر از زنان پیدا نکرده‌اید؟ چرا رفتار تماشاگران مرد، مشخصاً آن پیرمرد پرحاشیه را تقیبح نمی‌کنید؟
سایت اصولگرا: دیواری کوتاه‌تر از زنان پیدا نکرده‌اید؟ چرا رفتار تماشاگران مرد، مشخصاً آن پیرمرد پرحاشیه را تقیبح نمی‌کنید؟

دو روز از بازی پرسپولیس و سپاهان گذشته و هنوز هم بحث‌ها داغ است. نه آن برخورد زشت هوادران و فحاشی‌ها موضوعی است که نادیده گرفته شود و نه اظهارات به دور از ادب پیرمرد پرحاشیه. در این بین اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد دیوار کوتاه زنان است.

سرمربی اینتر پس از تماشای گل مهدی طارمی در بازی پورتو: از جذب طارمی بسیار خوشحالیم
سرمربی اینتر پس از تماشای گل مهدی طارمی در بازی پورتو: از جذب طارمی بسیار خوشحالیم

سیمونه اینزاگی سرمربی تیم اینترمیلان پس از شکست مقابل ساسولو حین انجام مصاحبه زنده تلویزیونی گلزنی مهدی طارمی در بازی چاوز - پورتو را هم تماشا کرد و در خصوص او گفت: بله طارمی را هم جذب کرده‌ایم، او به‌صورت آزاد از پورتو می‌آید. او بازیکن مهمی در سطح بین‌المللی است، او گل‌های زیادی به ثمر رسانده، بنابراین ما از این انتقال بسیار خوشحالیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است