کد خبر : 276345
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - 12:25
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

نماینده مجلس: دو کارخانه شیرخشک در کشور تعطیل شد / دولت اراده‌ای برای حل مشکل شیرخشک کودکان ندارد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: متاسفانه شاهد گفت و گوی مسئولان با رسانه ها مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در رابطه با دارو و شیرخشک وجود ندارد هستیم در حالی که این اقدام تضعیف اعتماد عمومی را در پی دارد؛ مسئولان مربوطه می توانند مصاحبه نکنند اما نمی توانند بگویند مشکلی وجود ندارد تا مردم، ما را به دروغ گویی و خلاف واقع گویی متهم نکنند.

نماینده مجلس: دو کارخانه شیرخشک در کشور تعطیل شد / دولت اراده‌ای برای حل مشکل شیرخشک کودکان ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خانه ملت نوشت: سیدجلیل میرمحمدی میبدی با بیان اینکه همیشه تلاشم بر حمایت از حوزه بهداشت و درمان کشور بوده و از هیچ حمایتی در این رابطه دریغ نکرده ام، گفت: حدود یک سال است به صورت حضوری و تلفنی مشکل کمبود شیرخشک و دارو را از طریق وزیر بهداشت و سایر مسئولان ذیربط پیگیری می کنم و در این رابطه جلساتی را با رئیس سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی، گمرک و برنامه و بودجه برگزار کرده و برای پیگیری مشکلات نهایت اهتمام خود را به کار بردیم.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر به رئیس بانک مرکزی تاکید کردم که بیماران صعب العلاج با کمبود دارو مواجه هستند و ایشان در حضور معاونش ادعا کرد که هیچ مشکلی نداریم و تمام ارز را اختصاص دادیم و به رئیس جمهور هم یادآور شدم که دارو و شیرخشک حق الناس است و اگر ارز و پول ندارید به صراحت به مردم اعلام کنید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم افزود: همچنین به معاون اول رئیس جمهور هم گفتم که وضعیت شیرخشک و دارو خوب نیست و مردم به صورت مکرر این موضوع را با ما مطرح می کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه شاهد گفت و گوی مسئولان با رسانه ها مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در رابطه با دارو و شیرخشک وجود ندارد هستیم در حالی که این اقدام تضعیف اعتماد عمومی را در پی دارد؛ مسئولان مربوطه می توانند مصاحبه نکنند اما نمی توانند بگویند مشکلی وجود ندارد تا مردم، ما را به دروغ گویی و خلاف واقع گویی متهم نکنند.

میرمحمدی یادآور شد: حتی برای مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک اصلاح قانون عوارض گمرکی انجام شد و نسبت به حل این مشکل تاکید کردیم اما متاسفانه اراده ای برای رفع مشکلات وجود ندارد؛ هر چند کمیسیون بهداشت برای رفع مشکلات با وزارت بهداشت همراه و همسو است اما اراده لازم هم باید در سیستم وزارت ایجاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت اگر به دنبال کاهش مصرف شیرخشک است باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد، گفت: متاسفانه دو کارخانه شیرخشک به دلیل عدم پرداخت مطالبات ارزی تعطیل شد و در تماسی که با مسئول یکی از کارخانه ها داشتم تاکید شد که با حداقل ظرفیت کار می کنند در این رابطه با برگزاری نشست و پیگیری ها مطالبات گذشته آنها پرداخت شد اما تولید شیرخشک توسط آنها حداقل چند ماه زمان می برد.

وی ادامه داد: اغلب نمایندگان، مشکلات حوزه بهداشت و درمان از جمله کمبود شیرخشک و دارو را از ما اعضای کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری می‌کنند و ما باید پاسخ قانع کننده‌ای برای آنها و مردم داشته باشیم؛ قاچاق شیرخشک مساله جدیدی نیست و از گذشته و در زمان ارز ۴۲۰۰ تومانی هم با این مشکل مواجه بودیم؛ جلسات مختلفی را در کمیسیون و همچنین با حضور رئیس مجلس و مسئولان مربوطه برگزار کردیم و خروجی جلسات کمبود منابع ارزی و ریالی و گمرکی بود اما متاسفانه مشکلات همچنان پابرجاست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم یادآور شد: هیچ گونه مشکلی با وزیر و مسئولان وزارت بهداشت نداشته و ندارم اما با توجه به اینکه رای مردم حق الناس است و از ما توقع حل و پیگیری مشکلات را دارند بنابراین نمی توان در این رابطه سکوت کرد و با توجه به اینکه هیچ گونه تدبیری برای حل مشکل دارو و شیرخشک اتخاذ نشده بنابراین از کمیسیون تقاضا کردم سوالم را به صحن علنی ارائه کند تا شاید این اقدام باعث گره گشایی از مشکلات مردم شود.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است