کد خبر : 275656
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ - 11:46
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

وزیر ارشاد: سردار همدانی در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلمین برخواست / سوریه را سردار همدانی حفظ کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردار همدانی در جریان فتنه در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست. هنوز برخی‌ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه سردار همدانی کینه ایشان را به دل دارند و شهید همدانی جانانه از ساحت رهبری دفاع کردند.

وزیر ارشاد: سردار همدانی در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلمین برخواست / سوریه را سردار همدانی حفظ کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهر نوشت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در یادواره سردار حسین همدانی که سخنرانی کرد.

بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

  • سردار همدانی در عین حالی که شخصیتی جامع و کامل و عارفانه داشت به اقتصاد و معیشت مردم هم فکر می کرد و به این موضوعات توجه داشت و در این مسیر ناملایمتی بسیاری دید اما از مسیر خود کوتاه نیامد.
  •  سردار همدانی در جریان فتنه در سال ۸۸ به حمایت از امام مسلیمن برخواست. هنوز برخی ها به دلیل این مقاومت قهرمانانه سردار همدانی کینه ایشان را به دل دارند و شهید همدانی جانانه از ساحت رهبری دفاع کردند.
  • ویژگی شهدای شاخص ما این است که رضایت ولی را بر رضایت گروه های خاص ترجیح دادند و در وقایع سوریه زمانی که دشمن حتی به کاخ ریاست جمهوری سوریه نفوذ کرده بود او زن و فرزند خود را به سوریه برد و نسل امروز باید بدانند که چگونه سوریه حفظ شد که اگر این امر محقق نمی شد، معلوم نبود که سرنوشت دیگر کشورها حتی شهرهای ایران چه می شد.
  • شهید همدانی حضوری سازنده در سوریه داشت و در روزهایی که ناامنی در سوریه غوغا می کرد با خانواده روانه سوریه شدند در شرایطی که حتی امکان تشرف به زینبیه را هم نداشتند و امروز ما نیاز داریم تا شهدای شاخص همانند شهید همدانی را به جامعه معرفی و بشناسانیم.
  • مجموعه نمایشی در خصوص زندگی شهادت سردار همدانی ساخته می شود و خانواده شهید در این زمینه اعلام موافقت کردند و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند باید تولیدات فرهنگی و هنری در خصوص معرفی شهدا صد برابر شود.
  • هر مقطع زندگی سردار همدانی قابلیت ساخت فیلم را دارد و مجاهدت های زیادی در زندگی ایشان وجود دارد که قابلیت تولید کتاب و فیلم مستقلی دارد.
اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است