کد خبر : 274972
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - 13:25
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: باید با اقلیم سازگار شویم

-

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: باید با اقلیم سازگار شویم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش در نشست پیرامون بحران آلودگی هوای اصفهان که در دانشگاه صنعتی برگزارشد،اظهار داشت: با توسعه صنعت، افزایش جمعیت و نیازِ به مسکن، با شهری مواجه شده ایم که اطرافش را صنایع گرفته اند و ساختمان‌های بلند مرتبه و الگوهای معماری ناهمخوان با الگوهای هواشناسی در آن رشد کرده‌اند.

به نوشته ایرنا؛ وی افزود: این اتفاق موجب شده تا جزایر گرمایی در شهر افزایش پیدا کند و همین موضوعات دست به دست هم داده تا شهر نتواند خودپالایی کند.

شیشه فروش ادامه داد: در این شرایط شاید باد به سمت شهر بیایید ولی ساختمان های بلندمرتبه‌ اطراف و معماری ناهمخوان و بی توجه به مسائل هواشناسیِ منطقه، اجازه گردش هوا را در شهر نمی دهد.

وی افزود: این شرایط موجب شده است هیچ وزش بادی در سطح زمین حتی زیر یک متر بر ثانیه هم نداشته باشیم و وزش باد در بالای جو هم که باید به طور معمول ۳۰ متر بر ثانیه باشد، حتی تا یک متر بر ثانیه هم گزارش نشود.

شیشه فروش گفت: علت آلودگی هوا در پاییز و نیمه دوم سال سکون و پایداری مطلق جو است. در این شرایط پدیده اینورژن اتفاق می افتد و لایه آمیخته‌ نزدیک جو، نزدیک زمین می‌شود و شرایطِ انباشت آلاینده ‌ها را فراهم می‌کند.

وی در ادامه گفت: شرایط سکونِ مطلق و پایداری جو و تجمیع آلاینده های ناشی از خودرو و صنایع روی شهر می ماند و می‌بینیم که در شب و اوایل صبح عدد شاخص آلودگی هوا بالا می رود.

شیشه فروش تاکید کرد: در نتیجه بخشی از آلودگی این موقع از سال در اصفهان به شرایط خاص جغرافیایی برمی گردد.

وی گفت: گاهی به ما می‌گویند، شما نشسته اید تا بحران شکل و بعد تصمیم بگیرد، اما این گونه نبوده است و ما هم برنامه های بلند مدت و میان مدت برنامه ریزی کرده‌ایم که اعلام خواهیم کرد.

شیشه فروش در ادامه یادآور شد: هر بخشی مسؤولیتی دارد و رسیدگی به آلودگی هوا وظیفه ای است که به سازمان حفاظت محیط‌زیست داده شده که باید از خاک، آب و هوا محافظت کند و بقیه دستگاه ها به این امر کمک کنند.

اخبار مرتبط:
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت:فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار،عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد.

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: امسال ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود را ۳۹۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است