کد خبر : 274942
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ - 02:45
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۱۷۶۰ متقاضی اصفهانی در سامانه «فرزند خواندگی» ثبت نام کردند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۷۶۰ متقاضی از این استان در سامانه کشوری «ثبت درخواست فرزندخواندگی» ثبت نام کرده‌اند.

۱۷۶۰ متقاضی اصفهانی در سامانه «فرزند خواندگی» ثبت نام کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالرضا اسماعیلی افزود: در استان اصفهان بیش از سه هزار متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزار و ۷۶۰ نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام و مدارکشان را بارگذاری کرده‌اند.

به نوشته ایرنا؛ وی با اشاره به اینکه روند فرزندخواندگی به ۲ صورت موقت شش ماهه و دائم انجام می‌شود، افزود: اصفهان نخستین استانی است که در این زمینه ورود پیدا کرده است و فرزندانی را که اجازه واگذاری موقت آنها وجود دارد بصورت موقت(امین موقت) به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌کند.

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان تصریح کرد: خانواده‌های متقاضی این طرح می‌توانند در سامانه فرزندخواندگی بهزیستی ثبت درخواست کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کودک در شیرخوارگاه‌های زیر نظر بهزیستی استان نگهداری می‌شوند و از خدمات و حمایت‌های پزشکی، مشاوره‌ای و روانشناسی بویژه در زمینه تحصیلی برخوردارند.

اسماعیلی تاکید کرد: اولویت نگهداری کودکان بی‌سرپرست با خانواده و بستگان آنها در صورت داشتن صلاحیت اخلاقی ناظر به تایید مراجع قضایی است اما برخی از کودکان نیز چنین شرایطی ندارند و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی گفت: در صورتی که نزدیکان کودکان بی‌سرپرست عهده‌دار مسوولیت نگهداری آنها شوند ماهیانه مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه نگهداری از بهزیستی دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است