کد خبر : 274809
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - 09:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان:

سال گذشته ۵۳ کارگاه ریخته‌گری از محدوده اصفهان خارج شدند

استاندار اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۰ قرار بوده کارگاه‌های ریخته گری آلاینده از اصفهان خارج شوند که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فقط ۸ کارگاه منتقل شدند، اما فقط در سال ۱۴۰۱، ۵۳ کارگاه خارج شدند.

سال گذشته ۵۳ کارگاه ریخته‌گری از محدوده اصفهان خارج شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، در خصوص آلودگی هوای استان، اظهار کرد: به لحاظ آلودگی هوا استان اصفهان شرایطی دارد که در مقایسه با سایر استان‌ها در برخی ماه‌ها آلوده‌ترین شهر کشور بوده است.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ چهار روز هوای پاک داشتیم در سال ۱۴۰۰ دو روز و در سال ۱۴۰۱، ۱۱ روز و همین گواه وضعیت هوای استان است اما در تصمیم‌گیری باید به این توجه کنیم که به ما آدرس غلط ندهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در جمع دانشجویان باید علمی و متقن صحبت شود، اظهار کرد: مطابق پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه اصفهان، سهم منابع ثابت در تولید آلاینده‌ها ۲۹ درصد و سهم منابع متحرک ۷۱ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین در مطالعات دانشگاه صنعتی اصفهان که با یک تیم قوی دانشجویی انجام شد، گزارش شد که ۵۳ درصد این آلودگی‌ها متعلق به منابع آلاینده متحرک و ۳۷ درصد منابع آلاینده ثابت است و سهم منابع متحرک تا ۸۶ درصد هم می‌رسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: انتظار این است که بر همین مبنا در جا انداختن این مسئله برای مردم تلاش کنیم. با مراجعه به شهرهای جهان با وضعیت مشابه ما در مسئله آلاینده‌ها، باید به تعداد وسایل نقلیه و حجم ترافیک توجه کنیم و حواسمان باشد که ما هرکدام از ما وظایفی داریم و به عنوان یک انسان اثرگذار باید به دنبال این باشیم که مسئولیت خود در قبال شهر و کشور را انجام دهیم.

وی بیان کرد: کارهای خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوای استان انجام شده و اخبار خوب و بد زیادی در این زمینه وجود دارد اما معمولاً اخبار بد ضریب بیشتری پیدا می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: برای مثال یک خبر خوب این است که در سال جاری به هیچ وجه در نیروگاه اصفهان و در نیروگاه شهید منتظری مازوت مصرف نشده و هرگونه خبر در مورد سوزاندن مازوت در سال جاری را تکذیب می‌کنیم، تا امروز مقاومت کرده‌ایم تا نیروگاه‌ها مازوت سوزی انجام ندهند.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ قرار بوده کارگاه‌های ریخته گری آلاینده از اصفهان خارج شوند که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فقط ۸ کارگاه منتقل شدند، اما فقط در سال ۱۴۰۱، ۵۳ کارگاه خارج شدند.

مرتضوی افزود: اخیراً نیز ۱۰۰ هکتار به یک شهرک صنعتی افزودیم تا جا به جایی بیشتر انجام شوند. همچنین در بحث تعطیلی کارگاه‌های آجرپزی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: با دغدغه جدی تری پای کار ایستاده‌ایم و توقف مازوت سوزی‌ها به دلیل پیگیری‌های بسیار زیاد مدیریت استان رقم خورد و حتی این آمادگی وجود دارد که گروهی از دانشجویان همین امروز برای بازدید از نیروگاه منتظری بروند.

اخبار مرتبط:
نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود

رییس انجمن هسته‌ای ایران گفت: نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود.

سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم ساختمان چهار طبقه به طبقه هم کف سقوط کرد.

فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت:فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار،عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است