کد خبر : 274674
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - 10:14
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

پیشکسوت استقلال:

اگر VAR باشد پرسپولیس در حسرت قهرمانی می‌ماند

پیشکوست باشگاه استقلال می گوید داوری ها به نفع پرسپولیس جوری است که هر آدمی شک می کند!

اگر VAR باشد پرسپولیس در حسرت قهرمانی می‌ماند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: علیرضا اکبرپور یکی از مهاجمان استقلال در دهه هفتاد بود که در بازی مقابل پرسپولیس معمولا عملکرد خوبی داشت.

او سابقه گلزنی در بازی دربی را هم در کارنامه دارد. مهاجم ریزنقش و سرعتی و تکنیکی در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درخصوص دربی روز پنجشنبه صحبت کرد که در ادامه چکیده‌ای از این گپ و گفت را می‌خوانید.

اکبرپور در این گفت‌وگو ادعای بزرگی علیه پرسپولیسی‌ها و داوران به زبان آورد و گفت سوت‌های اشتباه به سود سرخ‌ها آنقدر واضح است که شک آدم را برمی‌انگیزد!

دربی در پیش است. نظر شما درباره این جدال سنتی چیست؟

بازی حساس است. خب استقلال در صدر جدول است و برای آنکه در صدر بماند باید دربی را ببرد. هم برای حفظ صدر و هم اینکه برنده این بازی به لحاظ روحی وروانی شارژ می‌شود و می‌رود برای قهرمانی.

ارزیابی شما از وضعیت پرسپولیس چیست؟

تیم‌ها در هر وضعیتی باشند دربی شرایط متفاوتی دارد و خودشان را جمع و جور می‌کنند، چون برد در دربی خیلی باارزش است. هواداران شاید تیم‌شان ‌قهرمان نشود را بپذیرند، اما شکست در دربی را نه! اگر در لیگ تیمی شرایط خوبی نداشته باشد با برد در دربی می‌تواند دل هوادارانش را به دست بیاورد. پرسپولیس هم می‌آید تا استقلال را ببرد و حواشی‌هایش را جمع و جور کند.

دربی‌باز استقلال کیست؟

قدیم دربی‌باز داشتیم ولی الان نه می‌شود روی بازیکنان حساب کرد و نه می‌شود حساب نکرد! اما استقلال در خط حمله دوتا سرزن دارد که یکی آنها خارجی است و یکی هم رمضانی که می‌توانند در ضربات ایستگاهی به پرسپولیس گل بزنند.

خود شما هم یک گل به پرسپولیس زدید. هنوز هم به آن گل فکر می‌کنید؟

ما با خاطرات گل‌های‌مان زندگی می‌کنیم. آن گل که دیگر فراموش نشدنی است و از ذهن بیرون نمی‌رود، چون آن سال هم پرسپولیس را بردیم و هم قهرمان شدیم و هم رکورد ۵ یا ۶ ساله را شکستیم. درباره خودم‌ بگویم شکل بازی‌ام ‌این‌طور بود و از بس توپ و زمین را دوست داشتم فقط به فوتبال بازی کردن فکر می‌کردم و نه حواشی دیگر. برای همین استرسی نداشتم.

بعضی از هواداران نگران حواشی روی نیمکت تیم‌شان هستند.

من می‌دانم منظور شما هاشمی‌نسب است. او خودش دربی‌باز است. قبل از بازی با پرسپولیس در خوزستان برای استقلال حاشیه درست کردند. فوتبالی نتوانستند و تیم را وارد حاشیه کردند. آنقدری که مهدی روی نیمکت کمک می‌کند هیچ کسی نمی‌تواند.

سال قبل در فینال جام حذفی مسائل‌ حاشیه‌ای روی نیمکت استقلال به این تیم ضربه زد.

ساپینتو فرق می‌کرد و او خارجی و احساسی بود و با جو فوتبال ما آشنا نبود، اما هاشمی‌نسب با فوتبال ما بزرگ شده و جزیی از این ‌فوتبال است.

در این دربی احتمال استفاده از VAR وجود دارد.

این را بدانید VAR بیاید خیلی از تیم‌ها در حسرت قهرمانی هستند. همان تیم‌هایی که سال‌ها قهرمان شدند!

به پرسپولیس طعنه زدید؟

صددرصد! در همین فصل ببینید چقدر به آنها کمک شد. شاید در بازی استقلال یا تیم‌های دیگر هم اشتباه کنند، اما نه به این واضحی! وقتی نیت به کمک کردن باشد.

یعنی داورها از عمد به سود پرسپولیس سوت زدند؟

بعضی از مواقع آنقدر واضح است که آدم شک می‌کند که واقعا اشتباه سهوی است؟

این جمله شما اتهام به داورها نیست؟

اتهام نمی‌زنم! می‌گویم گاهی داوری‌ها یک جور است که آدم شک می‌کند! در فوتبال اشتباه می‌شود اما نه تا این حد. چه اتهامی؟ همه با داوری‌ها مشکل دارند.

به داوری استقلال و بقیه تیم‌ها هم اعتراض می‌شود.

داوری که به نفع استقلال و سپاهان و… می‌گیرد هم باید جریمه سنگین شود. من می‌گویم داوری‌ها مشکل دارد باید حل شود. قبلا هم ‌اشتباه بود اما دیگر به چشم نمی‌آمد اما الان اشتباهات دیگر عادی شده است!

بگذریم. دربی چند چند می‌شود؟

نمی‌دانم‌! امیدوارم استقلال برنده شود. هر تیمی از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، برنده می‌شود. در استقلال هم ‌روی ضربات ایستگاهی می‌شود روی توانایی رمضانی و آن مهاجم خارجی (بلانکو) حساب کرد.

اخبار مرتبط:
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال پس از خراب کردن پنالتی توسط وحید امیری جمله جالبی به این بازیکن گفت.

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند
دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به عنوان قهرمانی کافا دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است