کد خبر : 274652
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - 10:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

شهرداری اصفهان ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی را از رده خارج کند

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان باید ناوگان فرسوده حمل و نقلی را از رده خارج کند و یک هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار تاکسی نو را به این ناوگان تزریق کند.

شهرداری اصفهان ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی را از رده خارج کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه فروش شامگاه سه‌شنبه در نشست آنلاین شهر دودی که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در منطقه خشک و بیابانی واقع شده و علت آن خشکی هوا بع دلیل کمبود بارش است به طوری که از اول سال زراعی در اصفهان ۲۳ میلیمتر بارش اتفاق افتاده است.

به نوشته مهر؛ وی در خصوص وضعیت کیفی هوای اصفهان نیز ابراز کرد: در ۶ ماه اول سال اصفهان ۵۳ روز هوای ناسالم برای عموم را تجربه کرد و علت آن کانون‌های گرد و غباری است که اطراف اصفهان شکل گرفته چرا که بیش از ۳۰ درصد از اصفهان مساحت بیابانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی گاوخونی با وسعت ۴۷ هزارهکتار سهمی از حقابه زاینده‌رود نداشته و این شرایط موجب شده افزایش کانون‌های بیابان‌زایی را در منطقه داشته باشیم.

شیشه‌فروش با اشاره به علل آلودگی هوا در نیمه اول و دوم سال تصریح کرد: نیمه اول سال علت آلودگی هوا کانون‌های گردوغبار است که از کانون‌های فرسایش بادی اطراف شکل می‌گیرد و نیمه دوم سال علت آلودگی هوا سکون و پایداری مطلق جو و تجمیع آلاینده‌های ناشی از خودروها است.

وی افزود: در چنین شرایطی به ما گفته می‌شود که باید با این اقلیم سازگار شوید، با این روش که بتوانیم آمایش سرزمین را در بارگذاری جمعیت و سکونت‌گاه‌ها رعایت کنیم و بتوانیم صنایع پاک را شکل بدهیم و کمترین خروجی آلاینده‌ها را از منابع متحرک و ثابت داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: این چنین نیست که ما نشسته باشیم تا بحران اتفاق بیفتد و تعطیل کنیم بلکه فضای کار در کشور به این نحو است که مسؤولیت هربخشی را به قسمتی داده‌اند و بخش آلودگی هوا به سازمان محیط زیست داده شده چرا که این سازمان باید از آب و خاک و هوا حفاظت کند و سایر دستگاه‌ها در این امر به او کمک کنند.

وی افزود: از جمله موضوعاتی که در مدیریت بحران به دنبال آن هستیم علت‌یابی است چراکه تا ندانیم مشکل کجاست نمی‌توانیم راهکار اساسی برای رفع مشکل را پیشنهاد بدهیم.

شیشه‌فروش ادامه داد: این بحث در استانداری سیاست‌گذاری شد و طی سه سال گذشته تابحال چهار مطالعه در حوزه آلودگی هوا توسط سازمان محیط زیست کشور، شهرداری، محیط زیست و هواشناسی شکل گرفت.

وی به خروجی این مطالعات اشاره کرد و گفت: خروجی این مطالعات منشایابی بود که ببینند کدامیک از بخش‌ها سهم بیشتری در انتشار آلاینده‌ها دارند آیا سراغ خوردوها، صنایع یا کوره‌های آجر یا نیروگاه‌ها برویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: این خروجی تبدیل به سناریو شد و امروز می‌توانیم بگوییم اولین استانی هستیم که این سناریوها و راهبردهای اساسی برای پیشگیری و کنترل آلودگی هوا تدوین شده و در آن دستگاه‌هایی مانند استاندارد، شهرداری‌ها، جهادکشاورزی، صنایع معادن، شهرک‌های صنعتی، نیروگاه‌ها و بسیاری از دستگاه‌های دیگر مشخص شده که چه اقدامی باید انجام بدهند

وی تصریح کرد: در پی مطالعات انجام شده دعوت شد از سازمان ریاست محیط زیست کشور و جلسه کارگروه آلودگی هوا با حضور وی برگزار شد و از دل این مطالعات چند راهکار اساسی بیرون آمد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در این راهکارها بیان شد که باید برای ناوگان حمل و نقل شهر اقدام صورت گیرد چرا که حدود ۱۸۰ هزار خودروی فرسوده در اصفهان است که کشور حتماً باید تسهیلاتی ویژه برای خروج خودروهای فرسوده در اصفهان اقدام کند.

وی ادامه داد: دومین راهکار این است که قرار شد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان و ۵۰۰۰ هزار تاکسی تزریق و تعویض شود چراکه این ناوگان فرسوده است و باید تعویض و استاندارد و بروزرسانی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی جایگزین نیروگاه‌های عادی ۵۰۰۰ هزارمگاوات در طول چهارسال که ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی امسال با مشارکت فولادمبارکه و بخش‌های دیگر شکل گرفت.

وی افزود: موضوع دیگری که مورد پیگیری قرار گیرد بحث توزیع سوخت پاک است که در همه جایگاه‌های سوخت استان اصفهان هم گازوئیل و هم بنزین پاک توزیع می‌شود.

شیشه‌فروش اظهار کرد: نکته‌ای دیگر عدم استفاده مازوت در نیروگاه‌ها است که امسال مانع از مصرف مازوت در استان شدیم و محیط زیست محور شد که مرتب بر این امر نظارت کند.

وی گفت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بحث‌های علمی برای کمک به آن است که این شرایط در محیط زیست ایجاد شده تا طرح‌های جدید ارائه و پیگیری گردد.

اخبار مرتبط:
۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از شناسایی و دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۲۸ کیلو تریاک زیر بار گوجه فرنگی در عملیات مأموران این پلیس خبر داد.

پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود/ اوقاف مانع ممنوعیت دفن در بقاع‌متبرکه
پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود/ اوقاف مانع ممنوعیت دفن در بقاع‌متبرکه

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: پساب غسالخانه باغ رضوان طی دو سال اخیر تصفیه و برای آبیاری درختان غیرمثمر این آرامستان استفاده می شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان – نجف‌آباد آغاز می‌شود
عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان – نجف‌آباد آغاز می‌شود

جلسه مشترک نمایندگان مردم در شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر برای بهره برداری از قطار شهری اصفهان- نجف آباد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است