کد خبر : 274585
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - 16:51
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

۳هزار زن برای نخستین بار تماشاگر دربی می‌شوند/ چرا اینقدر کم؟ چرا اینقدر دور؟

حضور زنان برای نخستین بار در دربی اتفاق خوبی است ولی می‌توانست و همچنان می‌تواند بهتر صورت بگیرد.

۳هزار زن برای نخستین بار تماشاگر دربی می‌شوند/ چرا اینقدر کم؟ چرا اینقدر دور؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: طبق گزارش رسانه‌ها ظرفیت درنظر گرفته شده برای زنان در دربی پیش رو ۳۰۰۰ نفر است. ۱۵۰۰ تا استقلالی و ۱۵۰۰ تا پرسپولیسی.

به گزارش روزنامه اعتماد، به این ترتیب اگر اتفاق خاصی نیفتد، نامه‌ای از جایی نرسد یا تذکری داده نشود زنان برای نخستین‌بار بعد از انقلاب می‌توانند دربی را از نزدیک ببینند؛ هرچند به صورت محدود. این اتفاق بسیار خوبی است.

سال‌ها طول کشید که مقامات قانع شوند مجوز ورود زنان به استادیوم صادر شود. البته شاید قانع هم نشده باشند و صرفا به خاطر فشار افکار عمومی و اولتیماتوم فیفا پذیرفته باشند. ولی در همین مسیر عده بسیار زیادی متحمل زحمت و خسارت شدند، وقت کشور گرفته شد و هزینه‌هایی به وجود آمد. همین چند وقت پیش سالگرد سحر خدایاری معروف به دختر آبی بود. دختری که فقط می‌خواست فوتبال ببیند ولی جانش را در همین راه گذاشت.

حالا در شرایط فعلی این سوال مطرح است که قرار است چند سال طول بکشد، چه هزینه‌هایی پرداخت شود و چه دردسرهایی به وجود بیاید تا برخی مشکلات در این راه از بین برود و پروسه ورود زنان به استادیوم شکل و شمایل درست‌تری به خود بگیرد. از نحوه ورود به ورزشگاه تا جایگاهی که برای زنان درنظر گرفته می‌شود و تعداد بلیت.

دخترانی که برای تماشای بازی پرسپولیس الدحیل به استادیوم آزادی رفتند همگی از نوع برخورد ماموران هنگام ورود، وضعیت پارکینگ و نحوه دسترسی گله داشتند. چند نفر از هواداران زن به خبرنگار «اعتماد» گفتند که یک پارکینگ کاملا خالی مسدود شده بود و اجازه نمی‌دادند زنان در آنجا پارک کنند بنابراین مجبور شدند ماشین‌های‌شان را در جای بسیاری دوری بدون امنیت بگذارند و با موتور به استادیوم بروند! برخی دیگر از اینکه محل نشستن‌شان در دورترین جا نسبت به زمین چمن درنظر گرفته شده بود، شاکی بودند. حق هم دارند به خاطر اینکه گوشه ورزشگاه در طبقه دوم واقعا بدترین نقطه برای تماشای بازی است.

درنهایت می‌ماند تعداد! هیچ عقلی نمی‌تواند تحلیل کند که چرا عدد ورود زنان به استادیوم مثلا ۳۰۰۰تاست و ۴۰۰۰تا نیست؟ چرا ۵۰۰۰تا نه؟ اگر زنان وارد ورزشگاه شدند دیگر چه فرقی دارد چند نفر باشند؟ حضور ۴ یا ۵۰۰۰ نفری زنان چه اتفاقی را رقم می‌زند که حضور ۳۰۰۰تایی آنها نمی‌زند؟ به همین دلیل شاید بهتر باشد حالا که اصل موضوع به هر دلیلی تا حدی برطرف شده در سیاستگذاری نحوه آن هم تجدیدنظر شود. واقعا نیاز نیست چند سال بگذرد تا این نتیجه حاصل شود که می‌شد یک جور دیگر رفتار کرد.

اخبار مرتبط:
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود
ادعای عجیب پیشکسوت سرخ‌پوش ها/ فرشاد پیوس: پرسپولیس سپاهان را شکست دهد، قهرمان می‌شود

پیوس مدعی شد: بچه‌ها می‌دانند که باید جلوی سپاهان با تمام وجودشان بازی کنند و با شکست این حریف قهرمانی‌شان را از همین هفته پیش رو مقابل سپاهان جشن بگیرند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است