کد خبر : 274437
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - 16:03
دسته‌بندی : اجتماعی، اسلاید
چاپ

امانی، عضو شورای شهر: شاهد فامیل‌بازی در شهرداری تهران هستیم / برخی اعضای شورا حتی با سوال پرسیدن از زاکانی مخالف هستند، چه رسد به استیضاح!

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید برخی از اعضای شورا عملکرد زاکانی را مثبت ارزیابی می‌کنند و حتی مخالف سوال پرسیدن از شهردار هستند چه رسد به استیضاح. مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید.

امانی، عضو شورای شهر: شاهد فامیل‌بازی در شهرداری تهران هستیم / برخی اعضای شورا حتی با سوال پرسیدن از زاکانی مخالف هستند، چه رسد به استیضاح!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: از زمان روی کار آمدن شورای شهر ششم و به منصب رسیدن علیرضا زاکانی، ۹ عضو منتقد شهردار تهران همیشه نسبت به انتصابات او اعتراض داشتند. زاکانی انتصابات فامیلی را با برسرکار آوردن داماد خود به عنوان «مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی و فناوری‌های نوین و نوآوری‌های شهرداری» کلید زد. پس از واکنش‌های گسترده، شهردار تهران حکم او را به ظاهر لغو کرد اما برخی از اعضای شورا همواره نسبت به دخالت‌های داماد وی اعتراض داشتند. فامیل بازی در شهرداری تهران همچنان ادامه داشت و به اتصاب پسر وزیر کار و وزیر آموزش و پرورش دولت نهم رسید. به تازگی هم انتصاب خواهرزاده عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در یکی از سمت‌های مدیریتی شهرداری، تذکر مهدی اقراریان عضو شورای شهر را در پی داشت.

شهردار تهران اما از این انتصابات دفاع کرد و گفت: «پسر آقای صولت مرتضوی (وزیر کار) از کارمندان قدیمی شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز از مدیران موفق ما‌ است.‌ ایشان از مدیران بسیار باکفایت شهرداری و یکی از نیروهای قدیمی شهرداری‌‌ است و نمی‌توان به خاطر این که پسر یک وزیر است،‌ کارنامه درخشان ایشان را در نظر نگرفت.» او همچنین در توضیح انتصاب فرزند علی احمدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: «پسر آقای علی احمدی (وزیر آموزش و پرورش دولت نهم) که در حال حاضر شهردار منطقه ۱۳ تهران است نیز فوق‌العاده ممتاز است و جزو بهترین‌ مدیران شهرداری است و نمی‌توان به خاطر این که پدر ایشان زمانی وزیر بوده است، کارنامه موفق او را در نظر نگیریم و در جایگاهی که شایسته آن است، انتصابش نکنیم.»

زاکانی همچنین از انتصاب خواهرزاده معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران دفاع کرد و گفت: «خواهرزاده آقای شعبانی، مدرک فوق لیسانس دانشگاه امیرکبیر را دارد و از نظر علمی کاملا شایسته و درجه یک است و براساس نظام ارزیابی مدیران شهرداری، خود ما به سراغ ایشان رفتیم و او را انتخاب کردیم و هیچ‌کس هم نمی‌دانست که ایشان خواهرزاده یکی از معاونان شهردار است.»

درخصوص انتصابات فامیلی در شهرداری تهران، دیده‌بان ایران با ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت و گو کرده است. او معتقد است انتصابات فامیلی با مصوبه تعارض منافع، مغایرت دارد و عادلانه نیست. امانی همچنین می‌گوید برخی از اعضای شورا عملکرد زاکانی را مثبت ارزیابی می‌کنند و حتی مخالف سوال پرسیدن از شهردار هستند چه رسد به استیضاح. مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید.

آقای امانی! علیرغم تمام اعتراضات و انتقاداتی که هم از سوی برخی از اعضای شورای و هم از سوی افکار عمومی نسبت به انتصابات فامیلی در شهرداری وارد شد، آقای زاکانی در گفت و گویی باز هم از این انتصابات دفاع کردند. عدم پاسخگویی ایشان به اعضای شورا در این خصوص نشان دهنده ایراد در مدیریت شهری نیست؟

شورا تاکنون هم در قالب تذکر کتبی به صورت جمعی و هم به صورت انفرادی در این زمینه به شهردار تذکر داده است. در مورد دامادشان تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم و درخصوص افراد دیگر هم ایشان در مصاحبه خود پاسخ داده و از انتصابات مورد اشاره دفاع کرده‌اند. شاید درمورد دو شهرداری که سوال شده بود، حرف آقای زاکانی صحیح باشد ولی بدنه شهرداری تهران تعداد زیادی از مدیران با تجربه را کنار گذاشته و از افراد شایسته‌ای و با کفایتی که زمینه ارتقا دارند، استفاده نمی‌کند. از طرف دیگر وقتی یک مدیر که ارتباط نسبی با یک مسئول دارد، ارتقا داده می‌شود حتی اگر شایستگی داشته باشد افمار عمومی آن را باور نمی‌کند و دفاعیات را نمی‌پذیرد. البته جذب و به کارگیری خواهرزاده یکی از معاونین شهرداری تهران که مانند دو مدیر دیگر (فرزند وزیر کار و وزیر اسبق آموزش و پرورش) سابقه خدمت در شهرداری نداشته قطعاً قابل دفاع نیست و با مصوبه تعارض منافع شورا مغایرت دارد و بی‌عدالتی تلقی می‌شود. ما روزانه با جوانان تحصیل کرده و با صداقت زیادی، حتی از فرزندان بازنشستگان ایثارگر شهرداری با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مورد نیاز مواجه هستیم که شهرداری اعلام می‌کند سقف نیروی ما تامین است و حتی نیروی مازاد داریم ولی در آن طرف شاهد ورود بستگان مدیران به سازمان هستیم.

اشاره شما به انتصاب خواهرزاده معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در یکی از سمت‌های مدیریتی شهرداری است؟

تا زمانی که آقای زاکانی در مصاحبه خود مطرح نکرده بودند، من هم نمی‌دانستم منظور عضو محترم شورا که به تازگی در این خصوص تذکر داده بودند، کدام یک از معاونین بوده است ولی بعد از صحبت‌های شهردار متوجه شدم که منظورشان خواهرزاده معاون محترم هماهنگی و مناطق شهرداری بوده است.

علاوه بر مواردی که رسانه‌ای شده است، باز هم انتصابات فامیلی دیگری در شهرداری صورت گرفته که فعلا پنهان مانده باشد؟

نمی‌دانم، اگر وجود داشته باشد هم من تا کنون اطلاعی نداشته‌ام.

از نظر عملکرد مالی و نحوه مصرف بودجه هم آقای زاکانی به اعضای شورا پاسخی ندادند.

این مورد در شورا مطرح شد و گزارش کمیسیون بودجه هم بسیار روشن است. حرف نهایی را در این زمینه نظارت شورا می‌زند. گزارش کمیسیون بودجه شورا هم بسیار خوب و کاملاً منصفانه بود. بدین معنا که هم بخش‌های مثبت عملکرد بودجه شهرداری را گفته بود و هم انحرفاتی که از بودجه مصوب شورا داشتند.

بحث بر سر عدم پاسخگویی ایشان به شورا در هر زمینه‌ای است.

چه بگویم؟ (با خنده) مسئله روشن است.

بالاخره شورا قرار نیست به سمت استیضاح پیش برود؟

من چنین زمینه‌ای را در شورا نمی‌بینم

 به چه دلیل؟

تعامل بین شورا و شهرداری تقریبا روشن است و به نظر من در شرایط فعلی چنین زمینه‌ای وجود ندارد.

 به دلیل همسو و یکدست بودن بیشتر اعضا با شهردار؟

گروهی عملکرد ایشان را مثبت می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند. آن‌ها حتی سوال از شهردار را هم قبول ندارند و موافق نیستند که به سمت آخرین ابزار نظارتی شورا حرکت کنیم. معتقدند عملکرد ایشان مثبت است، در شهر دارد کار می‌شود، بعضی از پروژه‌هایی که در این مدت معطل مانده بود فعال شده و برخی هم به بهره‌برداری رسیده است. یک سری دلایل اینچنینی دارند و بعید می‌دانم حتی به استیضاح حتی فکر کنند.

اخبار مرتبط:
آقامیرسلیم: وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک‌ مرکزی امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند؛ چون با کاغذپاره فرقی ندارد
آقامیرسلیم: وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک‌ مرکزی امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند؛ چون با کاغذپاره فرقی ندارد

نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

روحانی اصولگرا: وجود مفاسد اقتصادی دلیل نمی‌شود که آدم بی‌حجاب باشد
روحانی اصولگرا: وجود مفاسد اقتصادی دلیل نمی‌شود که آدم بی‌حجاب باشد

امیری‌فر مدعی شد: یکی از دلایل بدحجابی و بی حجابی نیز به این بر می گردد که جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی تخلف ها و نقض قانون هایی را می بیند بنابراین برخی این استدلال را می آورند که اگر قانون محترم است چرا جلوی مفاسد اقتصادی گرفته نمی شود. این طور هم نباید باشد که اگر کسی جایی تخلفی دید خود را مجاز بداند که قانون را در جای دیگر نقض کند.

حسین شریعتمداری: لایحه حجاب باید از اساس کنار گذاشته شود / طرح نور بسیار موفق بوده / لایحه حجاب دست مزدوران را برای کشف حجاب باز می‌گذارد
حسین شریعتمداری: لایحه حجاب باید از اساس کنار گذاشته شود / طرح نور بسیار موفق بوده / لایحه حجاب دست مزدوران را برای کشف حجاب باز می‌گذارد

حسین شریعتمداری درباره لایحه‌ی حجاب نوشت: پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «‌جرم‌مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف‌حجاب‌کننده عکس بگیرد و خانم کشف‌حجاب‌کننده را از طریق سامانه‌ها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «‌اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود‌»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است