کد خبر : 274283
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - 16:31
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

ماجرای VAR تلفنی در فوتبال ایران چه بود؟

درحالی که تأمین وعده آمدن VAR به فوتبال ایران هم در حال فراموش شدن است در دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک از یک سیستم جدید داوری در لیگ برتر کشورمان رونمایی شد.

ماجرای VAR تلفنی در فوتبال ایران چه بود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: در صحنه‌ای از بازی داور یک ضربه پنالتی به سود آلومینیوم اعلام کرد که مطابق معمول با اعتراض تیم رقیب همراه شد. البته تصاویر آهسته هم نشان داد که باز هم طبق روال همیشگی داور در تشخیص خطا، اشتباه کرده است. بعد از بالا گرفتن جنجال تصاویر تلویزیونی نشان داد که خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران که به عنوان ناظر داوری در آنجا حضور داشت مشغول تماشای صحنه آهسته در تلویزیونی در کنار زمین است. در همین حین یک تماس مشکوک با رفعتی ناظر بازی گرفته شد و دقایقی بعد داور پنالتی خود را لغو کرد! همین اتفاق تبدیل به یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران شد؛ با تیتر «VAR تلفنی در فوتبال ایران؟» بعد از بازی موج وایرال شدن تصاویر بازی و اظهارنظر کارشناسان هم شروع شد تا جایی که بالاخره خود افشاریان مجبور به پاسخگویی شد و البته باز هم مثل اکثر قریب به اتفاق موارد همه‌چیز را تکذیب کرد! افشاریان مدعی شد که داور خودش تشخیص داده که اشتباه کرده است، آن‌هم در مشورت با کمک‌داور! این درحالی است که اگر اظهارات افشاریان درست باشد باید بپرسیم چرا کمک‌داور همان ابتدا به داور نگفته تشخیص‌اش اشتباه بوده یا داور بر چه اساسی تشخیص خودش را بی‌خیال شده و حرف کمکش را آن هم بعد از کلی جنجال پذیرفته؟ چرا همه‌ چیز بعد از دست به گوشی شدن رفعتی تغییر کرد؟ به هر حال مشخص است که تغییر رای داور با دخالت بیرونی صورت گرفته و البته که افشاریان مجبور است این داستان را تکذیب کند، چون در صورت اثباتش می‌تواند محرومیت‌هایی برای فوتبال کشور به دنبال داشته باشد.  جز این همچنان باید پرسید که وعده‌های آقایان برای آوردن VARچه شد؟ بهانه‌هایی مثل نبود پول و تحریم و گوش همه را پر کرده است و دیگر خریداری ندارد. در این بین حتی تاریخ انقضای بازی کردن با افکار عمومی با کلیدواژه استفاده از دستگاه‌های VAR ورزشگاه آزادی و نقش جهان که به خاطر لیگ قهرمانان آسیا به ایران آورده شده بودند در دربی هم به پایان رسید. حال خوب است فدراسیون و کمیته داوران بیایند و بگویند جز تماس تلفنی از خارج زمین برای تصحیح تصمیمات داور یا محروم کردن مربیان معترض چه برنامه‌ای دارند؟ نمی‌شود که تمام فوتبال بشود جنجال‌های مربوط به اشتباهات داوری و مدیران فدراسیون فقط وعده بدهند! یک ماه، دو ماه، شش ماه، یک سال، دو سال… بالاخره این روند باید یک جایی متوقف شود!

اخبار مرتبط:
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است