کد خبر : 274216
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - 11:03
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

حمایت از ۱۰ طرح پژوهشی دانشجویان اصفهان توسط وزارت بهداشت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:وزارت بهداشت از ۱۰طرح پژوهشی دانشجویان اصفهان حمایت می‌کند که ۸ طرح ازسوی وزارت و ۲طرح را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حمایت می‌کند.

حمایت از ۱۰ طرح پژوهشی دانشجویان اصفهان توسط وزارت بهداشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ غلامرضا عسگری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح‌های پژوهشی کلان کاربردی، اثرگذار و تقاضا محور حمایت می‌کند به طوری که سال گذشته ۴۰ طرح از اصفهان در این زمینه به تهران معرفی شد که از بین آنها ۱۰ طرح مصوب شدند که بیشترین تعداد در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

به نوشته مهر؛ وی افزود: از بین ۱۰ طرح مصوب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد بودجه هشت طرح به میزان ۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت و ۲ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط خود دانشگاه تأمین شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح در این دانشگاه توسط کمیته‌های اخلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین محسن شهریاری، مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش تعداد کمیته‌های اخلاق در این دانشگاه از سه کمیته در سال ۱۳۹۷ به هفت کمیته در سال جاری، افزود: این امر سبب کوتاه‌تر شدن زمان رسیدگی به طرح‌ها از ۲۰ تا ۳۰ روز به کمتر از ۱۹ روز شده است.

وی تصریح کرد: بررسی طرح‌های پژوهشی توسط کمیته‌های اخلاق بمنظور پیشگیری از انحراف در پژوهش، قبل و حین انجام طرح صورت می‌گیرد که حساسیت آن برای طرح‌هایی که درباره گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان یا بیماران روانی انجام می‌شود، بیشتر است.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با اشاره به فعالیت ۲ مرکز نوآوری سلامت و سلامت دیجیتال در این دانشگاه، گفت: هشت تیم فناور در مرکز نوآوری سلامت دیجیتال و ۱۲ مرکز فناور در مرکز نوآوری سلامت فعالیت دارند.

مسعود ریسمانچیان افزود: ۲ مرکز رشد فناوری در زمینه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هرکدام به ترتیب با ۶ و ۳۷ شرکت فعال نیز در این دانشگاه فعال است.

اخبار مرتبط:
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل اخیر به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در استان اصفهان آسیب وارد کرد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است