کد خبر : 273018
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - 23:58
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تولید ۴ هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علمی و فناوری کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از چهار هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علم و فناوری کشور تولید می‌شود.

تولید ۴ هزار محصول سلامت محور در پارک‌های علمی و فناوری کشور

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ظرفیت ۷۰۰ تخت دومین مجموعه بهداشتی و درمانی بزرگ استان اصفهان است که باید با توجه به قدمت آن توجه بیشتری به آن کرد.

به نوشته مهر؛ وی ابراز داشت: باید برای بهسازی و مناسب سازی تأسیسات بیمارستان بهشتی مساعدت و فضایی برای گسترش و استاندارد سازی اورژانس این بیمارستان در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به سفر به آران و بیدگل و بازدید از مراکز مختلف بهداشتی و درمانی این شهرستان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی و ساختمانی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل که قرار است ۱۱۲ تخت داشته باشد در حال اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: با تأمین تجهیزات برای بیمارستان امام حسن (ع) از سوی وزارت بهداشت، این مرکز در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

عین اللهی افزود: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تازه تأسیس ثامن الحجج آران و بیدگل نیز که در حال حاضر فعال می‌باشد، نیاز به نیروی انسانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید با تأمین پزشک متخصص و فوق تخصص برای این مرکز به صورت چند روز در هفته، مشکل آن را حل نماید.

وی افزود: با فعالیت کامل دو بیمارستان امام حسن و ثامن الحجج (ع) در آران و بیدگل، بیش از ۲۰۰ تخت به منطقه اضافه می‌شود که بخشی از مشکلات درمانی منطقه حل می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار نیرو از سازمان امور استخدامی کشور تقاضا کرده بودیم که با ۲۵ هزار نفر موافقت شد و آخر مهر آزمون استخدامی در سراسر کشور برگزار و نتایج آن هفته گذشته اعلام شد که ۱۴ هزار نفر از این نیروهای جدید الاستخدامی، پرسنل پرستار و اتاق عمل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دولت مردمی در حوزه پژوهش پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که از جمله آنها ایجاد و تأسیس ۱۱ پارک علم و فناوری در کشور می‌باشد.

عین اللهی افزود: در این پارک‌ها بیش از چهار هزار محصول سلامت محور تولید شده و ۴۰ درصد نیاز تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: در این دولت بیش از ۱۶ هزار تخت افتتاح کردیم که عمده تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز این تخت‌ها، تولید داخلی است.

وزیر بهداشت گفت: برنامه ما این است که در همه استان‌ها، تولید دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کند و به همه استاندارها در این خصوص توصیه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر همه استان‌ها در این زمینه فعال شوند به جای اینکه وارد کننده تجهیزات پزشکی باشیم، صادر کننده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۶۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم که همه می‌توانند در زمینه تولیدات دانش بنیان کمک کنند تا نیاز خودمان و منطقه را تأمین کنیم.

اخبار مرتبط:
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل اخیر به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در استان اصفهان آسیب وارد کرد.

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی که از ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است