کد خبر : 272495
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - 18:41
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

آیت اسدی، عضو شورای عالی کار؛

خاندوزی گفته بود اجازه نمی‌دهم هیچ کالایی بیش از ۲۰% گران شود اما همه چیز تا ۴۰% با اجازه وزیر اقتصاد گران شد

آیت اسدی گفت: وزیر اقتصاد همان کسی بود که در جلسه اسفند ماه شورایعالی کار اعلام کرد که من به عنوان وزیر اقتصاد، اجازه هیچ گونه افزایش قیمت بیش از 20 درصد در کشور نمی‌دهم در حالی که از اولین ماه‌های سال جدید شاهد افزایش 30 الی 40 درصدی قیمت کالاها بودیم که این افزایش قیمت هم با اجازه وزیر اقتصاد صورت گرفت.

خاندوزی گفته بود اجازه نمی‌دهم هیچ کالایی بیش از ۲۰% گران شود اما همه چیز تا ۴۰% با اجازه وزیر اقتصاد گران شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اعتماد با آیت اسدی، یکی از نمایندگان جامعه کارگری در شورایعالی کار  گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • نمایندگان جامعه کارگری، به هیچ‌وجه مقایسه مزد کارگر با حقوق کارکنان دولت را قبول ندارند و در تمام سال‌های بعد از تصویب قانون کار، چنین مقایسه‌ای صورت نگرفته است.
  •  قول وزیر کار این بود که اگر در سال جدید، حقوق کارکنان دولت اضافه شد، از دولت خواهد خواست که جلسه شورایعالی کار برای ترمیم مزد کارگران برگزار شود.
  • طی ۷ ماه اخیر، تنها خواسته نمایندگان جامعه کارگری این بوده که جلسه جدیدی برای ترمیم مزد کارگران برگزار شود و علت اصرار بر این خواسته، افزایش بسیار زیاد رقم سبد معیشت در طول ۷ ماه سال جاری است و باید برای جبران این رقم، به یک راهکار مشترک برسیم. این مطالبه، در قالب دو نامه خطاب به وزیر کار مکتوب شده و خواسته ما هیچ ارتباطی به مساله حقوق کارکنان دولت ندارد چون تورمی که در این دولت در کشور ایجاد شده، هر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را هم بی‌اثر می‌کند.
  • با وجود آنکه طی ماه‌های اخیر، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد، بارها در مورد مزد صحبت کرده‌اند و گفته‌اند مزد کارگران، ناکافی است اما با این حال در جلسه ۸ آبان شورایعالی کار حضور نداشتند. انتظار نمایندگان جامعه کارگری این است که اگر دولت واقعا می‌خواهد به شعارهای خودش پایبند باشد و اگر مجلس می‌خواهد بر روند اجرای قوانین، به درستی نظارت کند و اگر مجموعه دولت و مجلس می‌خواهند افزایش بهره‌وری تولید اتفاق بیفتد، باید یک همفکری مشترک برای برون‌رفت از این وضعیت اقتصادی داشته باشیم. در جلسه اسفندماه شورایعالی کار، دولت به ما قول داد که تورم را با نرخ ۲۰ درصد مهار کند و به همین دلیل اجازه افزایش مزد بیش از ۲۷ درصد نداد.
  •  وزیر اقتصاد همان کسی بود که در جلسه اسفند ماه شورایعالی کار اعلام کرد که من به عنوان وزیر اقتصاد، اجازه هیچ گونه افزایش قیمت بیش از ۲۰ درصد در کشور نمی‌دهم در حالی که از اولین ماه‌های سال جدید شاهد افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی قیمت کالاها بودیم که این افزایش قیمت هم با اجازه وزیر اقتصاد صورت گرفت.

اخبار مرتبط:
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
حسن خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند/ چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟
کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرحله دوم درحالی هفته آینده برگزار خواهد شد که در ۵ لیست انتخاباتی ارائه شده، اشتراک کاندیدای ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

شورای نگهبان حتی به خدا هم پاسخگو نیست
شورای نگهبان حتی به خدا هم پاسخگو نیست

محمد مهاجری: من این موضوع را قبلا گفتم که شورای نگهبان حتی به خدا هم پاسخگو نیست. شما یقین داشته باشید شورای نگهبان به دلیل اشکال بزرگی که در قانون اساسی وجود دارد و این شورا را مطلق العنان می‌کند، خودش را اصلا در مقابل هیچ‌کسی پاسخگو نمی‌داند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است