کد خبر : 272094
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - 09:21
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شورای اجرایی‌سازی سند تحول در تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش اصفهان تشکیل می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تشکیل شورای اجرایی سازی سند تحول در تمامی نواحی و مناطق استان اصفهان خبر داد و گفت : لازم است که از تمامی ظرفیت صاحب نظران برای تحقق این هدف استفاده شود.

شورای اجرایی‌سازی سند تحول در تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش اصفهان تشکیل می شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: : ۱۹ نهاد برون آموزش و پرورش رابطه مستقیم با سند تحول بنیادین دارند و در ساحت‌های مختلف از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرینند که باید در شورای آموزش و پرورش نواحی و مناطق مصوب و جایگاه آنها برای نقش‌آفرینی مشخص شود.

به نوشته ایرنا؛ وی گفت: اجرایی‌سازی سند تحول باید توسط دانش‌آموز و معلم و خانواده احساس شود و همه این گروه‌ها دخیل در اجرایی‌سازی آنها باشد و از پیشنهادهای سازنده دانش‌آموزان و معلمان و اولیا بهره‌برداری شود.

ابراهیمی تأکید کرد: هر شیوه‌نامه و برنامه‌ای باید ذیل ساحت‌های سند تحول معنا پیدا کند و مستند به سند باشد.

وی اضافه کرد: مدرسه نقطه نهایی سند تحول و هدف غایی سند و محل تلاقی دو عنصر اصلی یعنی معلم و دانش‌آموز است و برای همین باید به مدرسه با نگاه هدف در سند توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: مدرسه عامل تحکیم هویت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول است و باید تجلی‌بخش فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی یادآور شد: مسجد فرصتی برای تربیت است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد و تحکیم ارتباط مدرسه و دانش‌آموز با مسجد باید در برنامه نواحی و مناطق قرار گیرد و برای برنامه‌های دینی و مذهبی باید در اولویت برنامه‌های تربیتی باشد و منابع لازم برای اجرای آنها پیش‌بینی شود.

ابراهیمی عنوان کرد: لازم است که دانش‌آموزان نخبه به حضور در دانشگاه فرهنگیان تشویق شوند چراکه این دانشگاه جایگاه نخبگان است و با حضور بهترین‌ها بستر نخبه‌پروری در کشور هموارتر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ جلسه نشست صمیمی با نو معلمان داشتیم چراکه موضوع نیروی انسانی برای ما هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار مهم است؛ وزارت آموزش و پرورش از این کار عظیم شکل‌گرفته در استان اصفهان استفاده کرده و وزیر آموز و پرورش نیز با نو معلمان دیدار و گفت و گو کرد، این برنامه را ادامه خواهیم داد چراکه اثر مطلوب آن را در استان اصفهان مشاهده کرده‌ایم.

اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند. که از این تعداد بالغ بر ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مربوط به دوره ابتدایی هستند.

اخبار مرتبط:
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت:فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار،عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد.

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: امسال ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود را ۳۹۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است