کد خبر : 272088
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - 10:59
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مهلت تبدیل رأی تخریب ساختمان‌های غیر مجاز در اصفهان رو به پایان است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختمان‌هایی که مشمول احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ و رای تخریب تا قبل از سال ۱۴۰۰ را داشتند؛ تا پایان دی ماه سالجاری مهلت پرداخت جریمه دارند.

مهلت تبدیل رأی تخریب ساختمان‌های غیر مجاز در اصفهان رو به پایان است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد نورصالحی در مورد جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم و شهرداری موضوع مالکان ساختمان‌های غیرمجازی بود که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مالکان می‌توانستند به صورت غیر حضوری با استفاده از فرصت بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای رفع تخلف ساختمان خود استفاده کنند.

به نوشته ایرنا؛ وی با اشاره به اینکه بیشتر این ساختمان‌ها رای تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را گرفته اما به هر دلیلی امکان اجرای آن نیست،افزود: در صورتی که ساختمانی سه شاخص شهرسازی،ایمنی و ایستایی آنها مورد تایید قرار گرفته است طبق قانون قابلیت تبدیل جریمه به جای تخریب را دارند و اکنون فرصت دارند که جریمه آن را پرداخت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مهلت این طرح تا پایان دی امسال و به صورت کشوری برای تمامی کلان شهرها در نظر گرفته شده است که البته ما درخواست تمدید داشته‌ایم اما تمدید آن باید از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

وی تاکید کرد: شهروندانی که مشمول این طرح تخریب شده‌اند هر چه زودتر برای رفع آن مراجعه کنند چرا که پس از تعیین مهلت قانونی اجرای رای تخریب حتمی است.

نورصالحی در ادامه صحبت‌های خود گفت:برخی نقاط شهر توسعه ساختمانی و تجاری داشته‌اند اما از بُعد کاربری فرهنگی و مذهبی کمبود دارند که این نقاط در شهرداری به عنوان چشمه‌های نورانی شهر مورد توجه قرار گرفته و در بودجه پیش‌بینی شده که توسعه پیدا کند که در هشت ماه گذشته خدمات شایسته‌ای به این نقاط شده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به توسعه شهر هوشمند و حوزه سامانه مردمی و اجرای فیبرنوری اشاره کرد و گفت: طبق دستور دولت کل متقاضیان مسکونی و تجاری باید مشترک فیبر نوری شوند که از خدمات اینترنت پر سرعت استفاده کنند که در این راستا مدیریت شهری جلساتی را با وزرات ارتباطات داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: البته در اسفندماه گذشته شهرداری اصفهان ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری ایجاد کرد و اکنون تمام دوربین‌های شهری،تابلوها و تقاطع‌ها به شبکه فیبر نوری متصل است اما باید بیشتر از این توسعه پیدا کند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است