کد خبر : 272085
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - 08:48
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

نجات خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در سمیرم / تیم‌های گشت ونظارت محیط بانی افزایش یابد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نجات یک قلاده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در سمیرم از یک استخر کشاورزی خبر داد.

نجات خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در سمیرم / تیم‌های گشت ونظارت محیط بانی افزایش یابد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به نجات یک قلاده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در سمیرم اظهار داشت: این سه قلاده خرس در یک استخر ذخیره فاقد آب کشاورزی به عمق ۳ متر واقع در روستای نقل بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم محبوس مانده بودند.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه این حیوانات با حضور عوامل محیط بان اداره محیط زیست سمیرم و پارک ملی دنا و همکاری عوامل محلی و واحد آتش نشانی شهرداری بی ده نجات یافتند، افزود: هر سه قلاده خرس به محیط طبیعی بازگشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار هکتار حفاظت شده و ۲۵ هزارهکتار پارک ملی از لحاظ وجود تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: با توجه به ضرورت حفاظت و کنترل مستمر لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفکیک و واگذاری مدیریت منطقه حفاظت شده در بخش دنای شرقی واقع در مرز سیاسی به استان اصفهان و تقویت نیروی انسانی محیط بان و تجهیزات و اعتبارات مرتبط با افزایش تیم‌های گشت و نظارت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه سازمان جهاد کشاورزی با ابلاغ به تمامی مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی نسبت به الزام نمودن به نصب حفاظ و محصور نمودن اطراف استخرها جهت جلوگیری از وقوع حوادث اقدام شود.

اخبار مرتبط:
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است