کد خبر : 271676
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ - 15:33
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حسن رسولی: احتمالاً باید شاهد مشارکت کمتری نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ باشیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز به جز زیرمجموعه‌های جریان اصولگرایی که در حال حاضر مشغول نوعی از رقابت درون گفتمانی هستند شور و شوقی در سایر احزاب و جریانات سیاسی دیده نمی‌شود.

حسن رسولی: احتمالاً باید شاهد مشارکت کمتری نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ باشیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره شکل گیری انتخابات مشارکتی-رقابتی گفت: برای تحقق یک انتخابات سالم، رقابتی، پرشور و با مشارکت بالا در کنار سایر عوامل و زمینه ها، ۳ مولفه مهم باید به نحو مطلوب سازماندهی و تجهیز شوند تا این رویداد سیاسی به نحو مطلوب شکل بگیرد.

بخش‌هایی از گفت و گوی رسولی را در ادامه می‌خوانید:

عامل دوم نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های پشتیبان آن‌ها هستند. احزاب و گروه‌ها و جریانات سیاسی اگر پرتوان به امر تبیین مواضع و نامزدگزینی و اهداف و برنامه‌های خودشان و نیز به تبلیغات انتخاباتی بپردازند، می‌توانند به سهم خود بستر مطلوب برای شکل گیری فضای انتخابات مشارکتی را فراهم کنند.

عامل سوم نحوه انجام وظیفه بخش‌های اجرایی و نظارتی انتخابات است. به هر میزانی که نگاه حاکم بر این دو بخش مشارکت جویانه‌تر باشد سبد پیش روی انتخاب کنندگان از تنوع و قابلیت بالاتری برای انتخاب برخوردار است بنابراین در سبد و ویترین انتخاباتی اکثر سلایق سیاسی با این نگاه غیرتنگ نظرانه مشاهده خواهند کرد که نامزد‌های مطلوب خود را در صحنه دارند.

در شرایط فعلی نارضایتی بر میزان رضایت از نظام سیاسی کشور غلبه دارد و از این نظر متولیان امر انتخابات موظفند در این حوزه با سرعت تغییراتی ایجاد کنند که شرایط تغییر کند در غیر این صورت اگر نارضایتی تا روز ۱۱ اسفند ادامه داشته باشد طبعا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مشارکت بالا تحقق پیدا کند.

از این حیث کارنامه قابل قبولی از جهت کمک به مشارکت دیده نشد. باید دید هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان چه می‌کنند اگر این خطای هیأت اجرایی جبران شود می‌تواند امیدوار بود که گسترش یافتن دایره تأییدصلاحیت‌ها می‌تواند بر میزان مشارکت اثر مثبت بگذارد.

امروز به جز زیرمجموعه‌های جریان اصولگرایی که در حال حاضر مشغول نوعی از رقابت درون گفتمانی هستند شور و شوقی در سایر احزاب و جریانات سیاسی دیده نمی‌شود، لذا فکر می‌کنم برای تحقق برگزاری انتخابات پرشور متولیان امر کار‌های انجام نداده بسیار زیادی دارند؛ اگر موفق بشوند امکان مشارکت بالا فراهم می‌شود، در غیر این صورت شاید شاهد مشارکت کمتری از انتخابات ۱۴۰۰ باشیم که برای نخستین بار سطح مشارکت به زیر ۵۰ درصد کاهش یافت.

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است