کد خبر : 271034
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - 14:09
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

نماینده مجلس: اگر ثابت شود کوکاکولا و نستله به اسرائیل وابستگی دارند وارداتش باید ممنوع شود

احمد راستینه گفت: برخی شرکت ها اسرائیلی نیستند ولی حامی اسرائیل محسوب می شوند، دولت باید مشخص کند محصولاتی مانند کوکاکولا، نستله که به بحث آنها مطرح شده، چه وابستگی به اسرائیل دارند. 

نماینده مجلس: اگر ثابت شود کوکاکولا و نستله به اسرائیل وابستگی دارند وارداتش باید ممنوع شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتمادآنلاین نوشت: احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره  برنامه مجلس برای ممنوعیت ورود کالاهای اسرائیلی وکالاهایی که حامی و سرمایه گذار اسرائیلی دارند گفت: «خطر رژیم اسرائیل به قدر جدی است که امروز جهان دارد وحشی‌گری آن را مشاهده می‌کند. ملت‌های مسلمان باید بدانند اگر وحشی‌گری این رژیم متوقف نشود، دامن‌گیر آن‌ها هم خواهد بود. بنابراین اینکه رهبری فرمودند که ملت‌ها بدانند اگر اسرائیل را تحریم نکنند و به سمت ممنوعیت استفاده از کالاهای اسرائیل حرکت نکنند، خطر دامن آن‌ها را خواهد گرفت، مسئله بسیار جدی است.»

وی ضمن تاکید براینکه امروز همه ملت‌ها باید یکپارچه پای تحریم اسرائیل بیایند، افزود: «کشورهای دارای نفت باید جریان اقتصادی اسرائیل را باید به شدت تحریم کنند. ما فکر می‌کنیم که خطر اسرائیل به قدری جدی است که اگر ملت‌های مسلمان به وظیفه شان عمل نکنند، در آینده وحشی‌گری رژیم دامن آن‌ها را خواهد گرفت. بنابراین نگاه راهبردی رهبری در تحریم اسرائیل مانند نگاه راهبردی حضرت امام که فرمود این رژیم غده سرطانی است، یک نگاه دقیق و مبتنی بر واقعیات عینی است.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره ممنوعیت ورود کالاهای اسرائیل،گفت: باید مانع  ورود کالای شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند شد. همچنین وزارت صمت باید شرکت هایی که سرمایه اسرائیلی دارند را شناسایی و ورود آنها را به طور کامل به کشور ممنوع کند. تاکید مجلس و دیگر قوا این است که  باید با وارد کنندگانی که محصولات  شرکت ها و موسسات که از اسرائیل حمایت کرده اند هم برخورد شود. انتظار داریم قوه قضاییه  با وارد کنندگان کالاهای شرکت های حامی اسرائیل برخورد قضایی کند. باید با حامیان فرهنگی اسرائیل و فیلمسازانی هم که با این رژیم همسو بوده اند هم برخورد شود.

راستینه خاطرنشان کرد: برخی شرکت ها اسرائیلی نیستند ولی حامی اسرائیل محسوب می شوند، دولت باید مشخص کند محصولاتی مانند کوکاکولا، نستله که به بحث آنها مطرح شده، چه وابستگی به اسرائیل دارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «کشتار اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که این رژیم به هیچ مرز حقوق بین‌المللی پایبنید نیست. لذا بهتر است ملت‌ها بدانند با یک رژیم وحشی و طغیانگری که هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد، رو به رو هستند. بنابراین بهتر است با تحریم جلوی آن را بگیرند.»

راستینه در پاسخ به اینکه چرا باوجود اینکه حتی در غرب هم تظاهرات گسترده‌ای علیه اسرائیل کل گرفت اما در ایران شاهد چنین امری نبودیم، گفت: «ملت ایران نماد مبارزه با رژیم اسرائیل است. ما در تمام تجمعات و راهپیمایی‌هایمان مبارزه با اسرائیل را فریاد می‌زنیم. بله، یک کشوری چون نماد نیست باید راهپیمایی برگزار کند اما ملتی مثل ایران که فلسفه وجودی‌اش مبارزه با ظلم و یاری به مظلوم است، خود نماد مبارزه با اسرائیل است.»

اخبار مرتبط:
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

علم الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
علم الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»

امام جمعه مشهد گفت: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانش‌آموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ به‌خصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب».

سردار رادان: از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟!
سردار رادان: از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟!

فرمانده فراجا گفت: از دشمن سؤال می‌کنیم که در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؟! از دانشجویان دختری که به آن‌ها ستم‌ها می‌شود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است