کد خبر : 270759
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - 11:35
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

قربانی جنگ پرسپولیس کیست؟ / یحیی را رضا دَرویش؟

یحیی گل‌محمدی و رضا درویش، به نقطه غیر قابل بازگشت رسیده‌اند و یکی از آن‌ها، احتمالا باید قربانی دعوای بزرگ در پرسپولیس شود.

قربانی جنگ پرسپولیس کیست؟ / یحیی را رضا دَرویش؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبال۳۶۰ نوشت: پرسپولیسی‌ها در روزهای اخیر، شرایط عجیب و پرحاشیه‌ای را تجربه می‌کنند. آن‌ها ۴ بازی آخرشان برنده نشدند، نمایش چندان خوبی نداشتند و ۵ امتیاز، با استقلال صدرنشین لیگ برتر فاصله دارند. جریمه ۱۰ درصدی بازیکنان پس از شکست مقابل سپاهان هم، به این حاشیه‌ها دامن زد. هنوز زمان زیادی از بخشیدن جریمه‌های دو فصل پیش پرسپولیسی‌ها، پس از اعتراض و قهر گل‌محمدی نگذشته بود که جریمه‌ای جدید، جای آن را گرفت. همین هم باعث شد تمرین چهارشنبه تیم، تعطیل شود و با بیانیه‌ای تند از طرف بازیکنان، دو قطبی بزرگی در پرسپولیس شکل بگیرد.

یحیی جایی نمی‌رود

شایعه استعفای یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، بلافاصله بعد از پایان بازی این تیم با سپاهان مطرح شد. انتقاد بعضی پیشکسوتان باشگاه نسبت به گل‌محمدی هم، به این شایعه دامن زد. خیلی‌ها منتظر بودند گل‌محمدی در حاشیه تمرین چهارشنبه، درباره این موضوع صحبت کند. تمرینی که برگزار نشد و یحیی و بازیکنانش، فقط در رختکن با هم جلسه گذاشتند. گل‌محمدی، قصد استعفا ندارد و باشگاه هم نمی‌خواهد او را کنار بگذارد. علاوه بر این، قانون سقف قرارداد به پرسپولیسی‌ها اجازه تغییر سرمربی را نمی‌دهد. گل‌محمدی، پایگاه خوبی بین هواداران دارد و طرفداران پرسپولیس، دلشان نمی‌خواهد این تیم به روزهای بی‌ثباتی دهه هشتاد و اوایل دهه نود برگردد. به نظر می‌رسد در جلسه گل‌محمدی و بازیکنان، قرار شده این بار سرمربی، مجبور نباشد به تنهایی روبروی مشکلات و مدیریت باشگاه قرار بگیرد.

بیانیه بی‌سابقه

بازیکنان پرسپولیس پس از جلسه با گل‌محمدی و اعتصاب در تمرین، بیانیه‌ای تند علیه مدیریت باشگاه منتشر کردند. بیانیه‌ای که هنوز مشخص نیست چه بازیکنانی، آن را امضا کرده‌اند و تا چه حد، حمایت تمام اعضای تیم را پشت سرش دارد. نکته مهم اما، علنی شدن اختلافات و موضع‌گیری تند، علیه مدیریت باشگاه است. با این بیانیه، دیگر دو طرف نمی‌توانند به شرایط قبل برگردند و در کنار هم، به کارشان ادامه دهند. بازیکنان پرسپولیس، درویش را متهم کرده‌اند توانایی مدیریت باشگاهی در این سطح را ندارد: «ناتوانی مدیران باشگاه در درآمدزایی و رفع موانع بر هیچکس پوشیده نیست. چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نباید چند اسپانسر و حامی مالی قوی داشته باشد؟ چرا با وجود گذشت ۹ هفته از لیگ، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فضای پشت پیراهن و سایر بسترهای تبلیغاتی نیست؟ هنوز که هنوز است باورمان نمی‌شود که به‌خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی داخلی باشگاه، تیم را ۱۰ درصد جریمه کرده باشد! مدیریتی که در جذب اسپانسر و درآمدزایی ناتوان است و از قهرمانی تیمش‌ ناراحت می‌شود، باید این کمبودها را با جریمه کردن اعضای تیم جبران کند؟ ما با تلاش زیاد و لطف خدا و حمایت هواداران برای این باشگاه بزرگ سه قهرمانی آوردیم. آیا شما هم به وظایف‌تان درست عمل کردید؟ باز هم می‌پرسیم،‌ آیا خود را برای نشستن بر صندلی مدیریت بزرگترین باشگاه ایران مناسب می‌دانید؟ اگر نمی‌توانید، فضا را باز کنید تا یک مدیر دلسوز که از قهرمانی تیمش‌ ناراحت نشود و توان درآمدزایی داشته باشد، بیاید و به پرسپولیس کمک کند.»

دوئل خطرناک

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس هنوز به اتفاقات چهارشنبه باشگاه واکنشی نشان نداده است. او هم فعلا قصد استعفا ندارد و نمی‌خواهد به این راحتی، صندلی مدیریت پرسپولیس را واگذار کند. پس از اتفاقات اخیر اما دو طرف ماجرا، وارد یک دوئل سنگین شده‌اند که احتمالا، یک قربانی بزرگ خواهد داشت. بازیکنان پرسپولیس، پیکان حملات را از سرمربی، به سمت مدیریت باشگاه تغییر داده‌اند. ناتوانی باشگاه پس از ماه‌ها در خرید یک مهاجم خارجی، باعث شده طرفداران پرسپولیس هم به لیست منتقدین درویش اضافه شوند. مدیرعامل پرسپولیس، کار سختی برای کنترل اوضاع دارد. از بین او و گل‌محمدی، احتمالا یک نفر باید قربانی این دعوای بزرگ شود و یک تغییر مهم در پرسپولیس، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط:
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است