کد خبر : 270504
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - 16:24
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

دو روزنامه‌نگار امروز راهی زندان می‌شوند

نسیم سلطان‌بیگی و سعیده شفیعی، دو روزنامه‌نگار، باید برای گذراندن دوران حبس، خود را به زندان معرفی کنند.

دو روزنامه‌نگار امروز راهی زندان می‌شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شرق نوشت: نسیم سلطان‌بیگی و سعیده شفیعی، دو روزنامه‌نگار، باید برای گذراندن دوران حبس، خود را به زندان معرفی کنند. طبق گفته‌های این دو روزنامه‌نگار، آنها باید تا ۲۳ آبان خود را به زندان معرفی کنند تا محکومیت سه‌سال‌و‌شش‌ماه اجرائی خود را سپری کنند.

سعیده شفیعی امروز راهی زندان می‌شود

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی، عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که سال گذشته به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود، حال برای گذراندن دوران محکومیت سه‌سال‌و‌شش‌ماه خود، ۲۳ آبان خود را به زندان معرفی می‌کند. شفیعی درباره پرونده خود می‌گوید: «‌به دلیل نگارش یادداشت‌ها، گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی در ماهنامه خط صلح، به سه‌سال‌و‌شش‌ماه حبس تعزیری برای اتهام اجتماع و تبانی، هفت‌ماه‌و ۱۶ روز حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات محکوم شده‌ام».

این روزنامه‌نگار اشاره می‌کند که این حکم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری صادر و عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد. همچنین درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور داشتیم که این درخواست هم رد شده است و امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان باید خود را به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین معرفی کند.

این روزنامه‌نگار و نویسنده اضافه می‌کند: با اجرای حکم به جهان ناشناخته‌ای وارد می‌شوم؛ فضایی که تنها با توصیف دوستانی که مدتی را در بند زنان گذرانده‌اند، برایم متصور است. من و حسن همایون، همسرم، یک‌سال است زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌ایم. نمی‌دانیم با اجرای حکم سه‌سال‌و شش ماه زندان چه بر سر زندگی مشترک‌مان خواهد آمد. علاوه‌بر‌این حدود یک سال است تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب هستم و نگرانم با توجه به شرایط زندان، بیماری‌ام تشدید شود.

خودم را به زندان معرفی خواهم کرد

نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگاری که به سه‌سال‌و‌شش‌ماه زندان اجرائی محکوم شده است، درباره وضعیت پرونده خود می‌گوید: «دادگاه بدوی به من و سعیده برای اتهام اجتماع و تبانی سه‌سال‌و هفت‌ماه و برای اتهام تبلیغ علیه نظام هشت ماه حکم داد. دادگاه تجدید‌نظر تنها یک ماه از مدت‌زمان حبس در نظر گرفته‌شده برای اتهام اجتماع و تبانی و دو هفته از اتهام تبلیغ علیه نظام کم کرد».

سلطان‌بیگی اضافه می‌کند: ۲۳ آبان آخرین روزی است که شعبه یک اجرای احکام برای معرفی به زندان به ما مهلت داده است؛ اما من تصمیم دارم در تاریخ بیست‌و‌هفتم آبان خودم را به زندان اوین معرفی کنم. تجربه زندان برای من اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. من پیش‌تر سه بار بازداشت شده‌ام و یک بار برای گذراندن محکومیت به بند زنان زندان اوین رفته‌ام. به‌همین‌دلیل این‌بار احساس بیگانگی با فضا ندارم. با‌این‌حال روزهای پیش از زندان روزهای سختی است و معمولا بیشترین حد اضطراب هم در همین روزها تجربه می‌شود؛ اما من شک ندارم همان‌طور‌که پس از تجربه دفعه قبل، انسان متفاوتی در من شکل گرفت و نگاه جدیدی برایم ساخته شده، این‌بار هم از پسِ تجربه تلخ زندان برمی‌آیم و رنج روزهایش به چیزی ارزشمند درونم بدل می‌شود.

اخبار مرتبط:
سعید مرتضوی یک وکیل دادگستری را راهی زندان کرد
سعید مرتضوی یک وکیل دادگستری را راهی زندان کرد

پیمان حاج محمود عطار وکیل مصطفی ترک همدانی به تشریح جزئیات شکایت سعید مرتضوی و محکومیت موکل خود پرداخت.

شهرداری درختان پارک سرخه‌حصار را برای ساخت رستوران قطع می‌کند/ زاکانی پوست درختان را دارد می‌کند
شهرداری درختان پارک سرخه‌حصار را برای ساخت رستوران قطع می‌کند/ زاکانی پوست درختان را دارد می‌کند

براساس گزارشات دریافتی ظاهرا قرار است بخشی از درختان سرخه‌حصار قطع یا جابه‌جا شوند و در محوطه مذکور، رستوران احداث شود.

گریه چمران در صحن شورای شهر؛ آخرهای عمرم است / نباید در صحن شورا درگیر شویم و فریاد بزنیم I ببینید
گریه چمران در صحن شورای شهر؛ آخرهای عمرم است / نباید در صحن شورا درگیر شویم و فریاد بزنیم I ببینید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی نمایندگان مختلف را از هرگونه اختلاف و دوگانگی پرهیز داد. او که به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی پایه‌گذار نهاد شورای اسلامی شهر در ایران محسوب می‌شود، با مدیریت مثال‌زدنی و پدرانه توانست اختلافاتی که ناشی از برخی عدم هماهنگی‌ شکل گرفته بود را حل و فصل کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است