کد خبر : 270443
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - 11:36
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

اسدالله بادامچیان: برخی اعضای موتلفه در انتخابات ۸۴ تکلیف شرعی داشتند که به احمدی‌نژاد رای بدهند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: دوره اصلاح طلبان در ایران تمام شده است. من چند سال پیش گفتم جریان اصلاحات مُرد که آنها خیلی عصبانی شدند. هر جریانی که حرفی برای گفتن و کارنامه روشنی و افکار مستقل ندارد، نمی تواند مردم را جذب کند.

اسدالله بادامچیان: برخی اعضای موتلفه در انتخابات ۸۴ تکلیف شرعی داشتند که به احمدی‌نژاد رای بدهند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی  با بیان اینکه مجلس یازدهم آن چیزی که مورد انتظار مردم بود را برآورده نکرده است، اظهار کرد: فقط یک بخش از اصولگرایان یعنی فهرست شورای ائتلاف در مجلس یازدهم حضور داشتند.

او با اشاره به اینکه حزب موتلفه نسبت به عملکرد اعضای خود در این مجلس پاسخگو خواهد بود، تاکید کرد: موتلفه به میرسلیم درباره رقابت با قالیباف به او تذکر داده بود.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات حق آقای دوستان آقای لاریجانی، احمدی‌نژاد، روحانی و اصلاح طلبان است، تصریح کرد: مردم گرایشی به سوی اصلاح‌طلبان و جریان اعتدالی ندارند زیرا اصلاحات حرفی برای گفتن ندارد و مشکلات فعلی کشور ناشی از عملکرد جریان اعتدالی بوده است.

بخش هایی از گفت و گوی بادامچیان را در ادامه می خوانید:

  • در مورد مجلس یازدهم نظر من این است که بخش کلی این مجلس امور را مدیریت کرده اما آن چیزی که مورد انتظار مردم بود را برآورده نکرد.
  • مساله این است که در مجلس یازدهم گروه‌های دیگر هم بودند و مجلس فقط در اختیار اصولگرایان نبود. که آنها کوشیدند رفیقان خود را بیاورند و مجموعه هماهنگی را ایجاد کنند و تقریبا این کار را هم کردند ولی عناصری که انتخاب کردند، دارای تجربه کافی نبودند. وقتی به جای انتخاب چهره‌های برتر دنبال دوستان هم تیپ خود رفتند، طبیعی است که ثمره کار آنها همین می شود.
  • به خود استان‌ها و حزب‌هایی که در شورای وحدت حضور دارند. نزدیک به چهل حزب در شورای وحدت اصولگرایان حضور دارند و با هم همراهی می کنند.
  • من در دوره قبل هم انتقاد نداشتم الان هم انتقاد ندارم چون در جمهوری اسلامی هرکسی به طور آزاد تصمیم گرفته و کار می‌کند. مهم نتیجه کار و  انتخاب مردم است. باید اکنون بررسی کرد که نماینده چه عملکردی در چهار سال داشته و آیا مردم از عملکرد نمایندگان فهرست یک گروه راضی هستند یا نه و دوباره به آنها رای می دهند یا نه؟
  • اصلاح طلبان قادر نیستند در صحنه اجتماع حضور پرقدرتی داشته باشند چون آنها الان چند بخش هستند. بعضی از آنها آبروی خودشان را در موضوع جنگ غزه برده ‌اند. حتی یکی از آنها گفت که مردم فلسطین غزه را تخلیه کرده و آن را به اسرائیلی‌ها بدهند و خودشان به صحرای سینا بروند، ولی سایر اصلاح‌طلبان نظر او را قبول نکردند. در انتخابات یک گروه از آنها دنبال تحریم و گروه دیگری دنبال فعالیت هستند. یک گروه منزوی شده و در مجموع خیلی متشتت هستند و توان حضور در صحنه اجتماع را کمتر دارند.
  • در ضمن آنها چه حرفی می‌خواهند بزنند؟ تا امروز هیچ تعریفی از اصلاحات ارائه کرده‌اند؟ اگر به آنها بگویید که شما دنبال چه هستید، جوابی ندارند. برای آنها دیگر حرفی نمانده.
  • روزنامه‌های آنها را هر روز می بینم. آنها هیچ حرف نویی ندارند و در روزنامه‌های خود یک سری انتقاد و منفی بافی دارند ولی هیچ حرفی که مردم را جذب کند، ندارند. دوره اصلاح طلبان در ایران تمام شده است. من چند سال پیش گفتم جریان اصلاحات مُرد که آنها خیلی عصبانی شدند. هر جریانی که حرفی برای گفتن و کارنامه روشنی و افکار مستقل ندارد، نمی تواند مردم را جذب کند.
  • مردم خودشان بلدند چه کار کنند. تا همین حد هم خوب است که اصلاح‌طلبان می‌گویند مردم سمت آنها نمی‌آیند. خودشان فهمیده‌اند مردم سراغشان نمی‌آیند پس باید مسیر خود را عوض کنند. من می گویم مردم سمت ما می‌آیند علت آن هم روشن است چون ما دنبال مقام و رانت نیستیم.
  • آنها کار خوبی کرده‌اند که وارد انتخابات شده‌اند. وقتی مجموعه‌ای در صحنه انتخابات نیاید یعنی خودش حکم به حذف خودش داده است. با حضور در انتخابات است که یک جریان می تواند حرف خود را بزند و وارد مجلس شود. با درگیری، تظاهرات و کودتا در ایران که نمی‌شود وارد مجلس شد. بنابراین کار خوبی کرده‌اند که در انتخابات حاضر شدند ولی مردم به آنها توجهی نمی‌کنند چون بیشترین مصیبت‌ها و مشکلات کشور و مردم مربوط به دولت روحانی و اصلاح طلبان اعتدالی است.
  • همه این گروه‌ها خود را در معرض رای مردم خواهند گذاشت و حق‌شان هم همین است. نباید دنبال حذف کسی بود. حضور در انتخابات حق آقای دوستان آقای لاریجانی، احمدی‌نژاد، روحانی و اصلاح‌طلبان است و مهم رای مردم است. چه اشکالی دارد همه حضور داشته باشند؟ ما دنبال رقیب نیستیم بلکه دنبال انتخاب شایسته هستیم.
  • در انتخابات رقابت طبیعی است و رای مردم را ملاک می‌دانیم. ما دنبال رقابت برادرانه هستیم و باید سطح تحمل خود را افزایش دهیم. نباید بگوییم شما نباید وارد انتخابات شوید و ما فقط باید باشیم چون ما انقلابی هستیم. ما فقط به مردم می‌گوییم به کسی رای بدهید که بعدا از انتخاب او پشیمان نشوید. مردم یک زمانی بنی‌صدر را انتخاب کردند اما بعد پشیمان شدند الان ما می‌گوییم که رجایی و بهشتی گونه را همان اول انتخاب کنید. ما باید مردم را به سوی انتخاب برتر بکشانیم نه اینکه کاری کنیم که رقابت شکل نگیرد.
  • البته مجلس اصولگرایی که با شعار «تحول و تکامل» که ما می‌گوییم شکل می‌گیرد. ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. مبانی انقلاب نیاز به تکامل دارد.  برخی عرصه‌ها هم نیاز به تحول دارد که ما برای این تکامل و تحول برنامه داریم. مردم هم دنبال تحول هستند. قانون اساسی باید بازنگری شود ولی این کار باید با نظر ولیّ امر انجام شود. قوه قضاییه به تحول نیاز دارد چون چارچوب قوه قضاییه اسلامی است ولی ساختار آن غربی است و این ساختار نیاز به تحول دارد.
  • به جای اینکه بگوییم این یکی انقلابی نبود، آن یکی انقلابی بود، یا دیگری انقلابی‌تر است، می‌گوییم همه مورد احترام هستند ولی دنبال نمایندگانی هستیم که صالح باشند
  • از خود ایشان بپرسید.
  • ما دنبال مجلس تحول و تکامل هستیم. به جای اینکه بگوییم این یکی انقلابی نبود، آن یکی انقلابی بود، یا دیگری انقلابی‌تر است، می‌گوییم همه مورد احترام هستند ولی دنبال نمایندگانی هستیم که صالح باشند. اگر تعداد افراد صالح زیاد باشد، دنبال اصلح ارجح می رویم یعنی شایسته برتر را انتخاب می‌کنیم.
  • من پیش از این هم گفته‌ام که در انتخابات مجلس دوازدهم تکثر داریم. انتخابات هم از نظر مشارکت نرخ بالایی خواهد داشت و هم بین نیروهای سیاسی تکثر وجود خواهد داشت. اگر در تهران ۱۱ فهرست وجود داشت، خیلی هم خوب است یعنی این همه سرمایه در کشور داریم. ما می‌گوییم فهرست ما از افراد اصلح ارجح تشکیل شده و بقیه هم لیست خود را ارئه می کنند و بین این فهرست ها رقابت شکل می گیرد و مردم در نهایت انتخاب می کنند.
  • در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴ می‌خواستیم بین مرحوم هاشمی و احمدی‌نژاد انتخاب کنیم که نظر نهایی موتلفه، آقای هاشمی بود ولی برخی اعضا تکلیف شرعی پیدا کردند که به آقای احمدی‌نژاد رای دهند. برخی اعضا گفتند ما تشخیص می‌دهیم که به احمدی‌نژاد رای دهیم و ما هم گفتیم به کسی رای بدهید که تشخیص شرعی می دهید.
  • انتخابات پیش‌رو مهم و سرنوشت‌ساز  و پرماجرا است و موتلفه الان با همه گروه‌ها از جمله شورای وحدت، شورای ائتلاف و با دیگران در حال تعامل است و با کسی برخورد ندارد. با این حال موتلفه شاخصه‌های نمایندگان مجلس دوازدهم را تعیین کرده و برنامه تحول و تکامل هم دارد.
  • در واقع ما در موتلفه هم طرح و برنامه و هم نیروی اجرایی و هم پشتیبانی حزبی داریم. سابقه حزب هم روشن است. موتلفه شصت سال پاک و سالم بوده و هیچ کس از موتلفه هیچ نکته خلاف مالی و اخلاقی ندیده است. هر جا بودیم از جمله در دادستانی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و دولت رجایی و باهنر بهترین خدمات را انجام داده‌ایم.
اخبار مرتبط:
وزیر صمت: در تولید خودرو نامدار هستیم؛ ما را به این نام می‌شناسند / برخی کشور‌های اروپایی طالب خودرو‌های ایرانی هستند
وزیر صمت: در تولید خودرو نامدار هستیم؛ ما را به این نام می‌شناسند / برخی کشور‌های اروپایی طالب خودرو‌های ایرانی هستند

عباس علی آبادی، وزیر صمت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» گفت: در حوزه خودرو هر چقدر خودمان به خودمان انتقاد وارد کنیم بنام و نامدار هستیم؛ ما را به این نام می شناسند؛ ما تولید کننده هستیم.

برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد
برادرزاده علی شمخانی دستگیر شد

یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است