کد خبر : 270374
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ - 17:34
دسته‌بندی : سیاسی، برگزیده ها
چاپ

علی‌محمد نمازی: التزام عملی به جمهوری اسلامی را قبول شدم ولی وفاداری به قانون را نه!

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جالب است که صلاحیت بنده در مورد بند ۲ ماده ۳۱ مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی مشکلی نداشته و تایید شدم‌.

علی‌محمد نمازی: التزام عملی به جمهوری اسلامی را قبول شدم ولی وفاداری به قانون را نه!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در توضیح علت رد صلاحیت خود گفت: برای بنده عجیب بود که بند تعهد بالاتر که، مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی است را قبول شدم و مشکل نداشتم اما به استناد بندی که تنها یک ابراز وفاداری است و کافی است که بگویم به قانون اساسی وفادار هستم، ردصلاحیت شدم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بنده اعتراض خود را نوشتم چرا که هیئت اجرایی باید دلایل خود مبنی بر اینکه طبق چه سندی التزام گفتاری بنده به قانون اساسی احراز نشده را، ارائه کند.

نمازی ضمن تاکید بر التزام خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جالب است که بنده همیشه مخالف براندازی بودم و تأکید کردم اصلاحات باید در چارچوب نظام صورت بگیرد و اشکالات برطرف شوند، آن وقت موردی را برای ردصلاحیتم نوشتند که خلاف مرام بنده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون تا ۴ روز امکان اعتراض به هیئت نظارت استان وجود دارد که این کار را انجام می‌دهم اگر چه تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده که اگر سیاست همان سیاست گذشته و یا شدیدتر از آن باشد امیدی برای تایید و بازگشت ردصلاحیت شدگان وجود ندارد البته استنادی که برای ردصلاحیت بنده به آن اشاره کردند بسیاری آبکی است.

نمازی در پایان یادآور شد: نکته پایانی اینکه در انتخابات گذشته صلاحیت بنده توسط شورای نگهبان رد شد نه هیئت اجرایی.

گفتنی است، آقای نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره نتایج احراز صلاحیت‌ خود گفته بود: ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه بعدازظهر از فرمانداری با بنده تماس گرفتند و گفتند صلاحیتم رد شده است و در مورد اینکه چگونه راه‌نامه ردصلاحیت را دریافت کنم، بنده را راهنمایی کردند. بعد از دریافت علت ردصلاحیت متوجه شدم که به استناد بند ۴ ماده ۳۱ رد صلاحیت شدم.

او افزود: جالب است که صلاحیت بنده در مورد بند ۲ ماده ۳۱ مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی مشکلی نداشته و تایید شدم‌.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است