کد خبر : 270113
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - 10:14
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

۱۰ نکته از دیدار استقلال – تراکتور در آزادی

استقلالِ نکونام، هر هفته به تیم بهتر و قابل اعتمادتری تبدیل می‌شود. حالا که ثلث اول لیگ به پایان رسیده بهتر می‌توان راجع به کیفیت فنی این تیم نوشت.

۱۰ نکته از دیدار استقلال – تراکتور در آزادی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبالی نوشت: یک: استقلالِ نکونام، هر هفته به تیم بهتر و قابل اعتمادتری تبدیل می‌شود. حالا که ثلث اول لیگ به پایان رسیده بهتر می‌توان راجع به کیفیت فنی این تیم نوشت. تیمی که مثل قطعات یک ساعت دقیق و منظم بازی می‌کند و شاخصه اصلی‌اش تیم‌ورک است. البته استقلال هنوز یک بازی عقب افتاده دارد و اگر آن را هم ببرد، ۲۵ امتیازی می شود و از ۳۰ امتیاز ممکن، گرفتن ۲۵ امتیاز، یک رکورد تاریخی برای استقلال خواهد بود.

دو: تراکتور بدون آلوز انگار شیر بدون یال و دندان است. بدون زهر، بدون مغز و بدون فرمانده. تراکتور به شدت فوتبالش به آلوز بسته است و این برای تیمی که بخواهد مدعی باشد، اصلا خوب نیست. انگار خود خمس و طرفداران تراکتور هم باور دارند که در بازیهای بزرگ باید بازنده باشند.

سه: برای تیمی که مهره تکنیکی و دریبل زن و خلاق خیلی کم دارد، استفاده از ضربات ایستگاهی و ارسالها بهترین و ساده‌ترین مسیر برای رسیدن به گل است. استقلال این فصل بیشترین بهره‌وری را از ضربات آزاد دارد و هر هفته گلزن جدیدی را معرفی می‌کند. البته اگر وسط این تیم هم راه بیفتد، نورعلی نور می شود. جای استقلال واقعا در آسیا خالی است.

چهار: هر وقت مقابل تراکتور کارتان گره خورد روی بی‌اعصابی شجاع خلیل‌زاده حساب کنید. مدافعی که در ۳۳ سالگی هنوز توان روحی مقابله با هجمه‌ها و فشار سکوها را ندارد . کار هواداران استقلال اصلا قابل تأیید نیست ولی فوتبالیست در این سطح که فیکس تیم ملی هم هست باید در زمین کر باشد و کارش را بکند و تحت تاثیر قرار نگیرد.

پنج: خمس هر سه بازی بزرگ این فصل مقابل سپاهان ، پرسپولیس و استقلال را باخته و  خودش هم در اعترافی تلخ پذیرفته یارای رقابت با این سه تیم برای قهرمانی را ندارد. آقای خمس شما را آورده‌اند که شرایط را تغییر دهید و گرنه چه دلیلی برای این همه هزینه بود؟ استعفا که نمی دهد. مشخص است با مدیران تیم و نصیرزاده هم اختلاف نظرهای عمیقی دارد  والبته مدیران تیم هم حسابی از روند داوری تعریف و تمجید کردند تا مثلا به خمس به نوعی دهن کجی کرده باشند.

شش: سیدحسین حسینی در این نه بازی به همان دروازه‌بان خوب دو سال پیش تبدیل شده، دروازه بانی که کمترین گل را خورد و انقدر کلین شیت کرد تا استقلال مجیدی قهرمان شود. عامل مشترک موفقیت حسینی در آن دو سال شاید یک چیز باشد: غیبت عارف غلامی که به شدت پراشتباه بازی می‌کرد. استقلال از نبود عارف غلامی، خیلی دارد سود می کند.

هفت: گوستاوو بلانکو در اولین بازی که فیکس بازی کرد گلزنی کرد، درست مثل شیخ دیاباته که از بازی مقابل همین تراکتور گلزنیهایش شروع شد، بلانکو در دقایقی که در زمین حضور داشت نشان داد چه کیفیتی دارد ، مشکل بدنی او حل شود مشکل استقلال هم در خط حمله حل خواهد شد. بدن او امروز آماده تر از دو بازی قبل بود و هر چه آماده تر شود، در زمین بیشتر مجال درخشش دارد.

هشت: وحید کاظمی جوری در زمین محکم و قاطع سوت زد که برنده و بازنده از او راضی بودند، البته که خوش شانس هم بود که صحنه مشکوکی در محوطه جریمی هر دو تیم رخ نداد. البته کاظمی داور مسلطی است و معمولا کم اشتباه است. کاش مثل کاظمی چندین داور دیگر هم بودند.

نه: جواد نکونام به شدت مراقب و مواظب تیمش است، توجه او به جزییات باعث شده کوچکترین خبر حاشیه‌ای از درون تیم به بیرون درز پیدا نکند. نتیجه این مراقبتهای ویژه نتایج خوب استقلال و صدرنشینی قاطعانه این تیم در لیگ است.

ده: این روزها چرخ استقلال خوب می‌چرخد، اتحاد خطیر و نکونام و تزریق منابع مالی از اسپانسرهای جدیدی که خطیر گرفته به بازیکنان و در کنار آن وسواس نکونام و دستیارانش حال این تیم را خوب خوب کرده است. هواداران استقلال هم روی سکوها برای این تیم سنگ تمام گذاشته‌اند و انگار تشنه بازی استقلال هستند. دیروز با اینکه روز اول هفته بود، اما ورزشگاه خوب پر شده بود. سکوهای آزادی کامل بود، تماشاگران بیشتری هم به ورزشگاه می آمدند. آبان ماه برای استقلال با ۲۲ امتیاز از نه بازی به پایان رسید. بعد از فیفادی، استقلال دو بازی بیرون از خانه هر یک به فاصله دو هفته مقابل ذوب آهن و فولاد در اصفهان و اهواز دارد، تا به دربی برسد. جمع کردن امتیاز در نیم فصل اول، می تواند حسابی به کمک استقلال بیاید تا برای قهرمانی نیم فصل و پایان فصل، خودش را آماده کند.

اخبار مرتبط:
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال پس از خراب کردن پنالتی توسط وحید امیری جمله جالبی به این بازیکن گفت.

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند
دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به عنوان قهرمانی کافا دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است