کد خبر : 269783
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ - 17:38
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

امام جمعه اهواز:

حمایت برخی حاکمان کشورهای منطقه از مردم غزه، منافقانه است

-

حمایت برخی حاکمان کشورهای منطقه از مردم غزه، منافقانه است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه است، گفت: برخی حاکمان کشورهای منطقه ما در این محاصره هم دست هستند و شعارهای منافقانه سر می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امروز ۱۹ آبان در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، خانواده را از موضوعات مورد اهتمام قرآن و روایات دانست و با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت و فرزند آوری گفت: کاهش نرخ جمعیت و فرزندآوری در جوامع دینی امری مذموم است. این مسأله نتیجه ترویج مبانی نظری در چند دهه گذشته است که کاهش نرخ فرزند آوری به عنوان یک گفتمان و امری پسندیده تلقی می‌شود و وقتی چیزی تبدیل به گفتمان شد، به سختی می‌توان مقابل آن ایستاد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: روزی که شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» ترویج شد، منابع دینی نادیده گرفته شد. در آیات و روایات فرزندان با تعابیر زیبایی یاد شده است به طوری که جای تردید باقی نمی‌گذارد که موضوع فرزندآوری امری مطلوب است. ضمن اینکه بسیاری از دستورات دین به موضوع فرزندآوری پرداخته است. توجیه برخی این است که قادر به تربیت فرزندان زیاد نیستند. در حالیکه نمونه‌هایی زیادی از خانواده‌ها، نقطه مقابل این طرز تفکر هستند و فرزندان موفق تربیت کرده‌اند. طبق آیات قرآن مال و فرزند دو رکن اقتدار خانواده هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسأله پوشش همچنان مورد مطالبه است. بهترین عبرت برای ما وضعیت کنونی جامعه اروپایی و غربی است. این مطالبه به حق است. مسأله پوشش و هر منکری، بر اثر بی تفاوتی جامعه ایمانی است. امر به معروف و نهی از منکر از تکالیف جامعه دینی است. باید به خاطر دین سیلی بخوریم.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله بمباران غزه توسط اسرائیل، گفت: جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه است. آنان که ادعا می‌کنند مدافع حقوق انسان هستند، چرا در برابر این جنایت‌ها ساکت هستند؟ دامنه اعتراض مردم به رفتارهای استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا قرار دارد، در میدان عمل دیده می‌شود. میزان بمبی که بر سر مردم غزه ریختند از بمب‌هایی که در ناکازاکی و هیروشیما بر سر مردم ریختند بیشتر است، اما همچنان مقاومت مردم غزه ادامه دارد.

موسوی‌فرد با اشاره به پیامدهای طوفان الاقصی گفت: بازدارندگی صهیونیست‌ها برای همیشه در هم شکسته شد. طوفان الاقصی نیز فلسطینی ماند. مردم غزه در محاصره شدید آب و غذا هستند. برخی حاکمان کشورهای منطقه ما در این محاصره هم دست هستند. مانند اردوغان که در حمایت از مردم غزه شعار منافقانه می‌دهد، اما لوله‌های تأمین انرژی و نفت و گاز اسرائیل را تأمین می‌کند. برخی کشورهای منطقه چنین هستند.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: همچنان مطالبه جوانان خوزستان، اشتغال است و در همین راستا جوانان باید بروند مهارت یاد بگیرند.

اخبار مرتبط:
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است