کد خبر : 269505
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ - 13:24
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: رَوند قطع همکاری با اساتید دانشگاه ادامه‌دار خواهد بود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «دانشگاه ها ضوابط علمی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی تدوین شده بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی دارند. طبیعتاً اگر هر استادی به مقررات و عرف وزارت علوم پایبند نباشد با وی قطع همکاری خواهد شد. بنابر این روند قطع همکاری با اساتید دانشگاه متوقف نشده و نخواهد شد و معیارهای سنجش علمی، اخلاقی، سیاسی و اعتقادی برای همه اساتید برقرار است.»

نماینده مجلس: رَوند قطع همکاری با اساتید دانشگاه ادامه‌دار خواهد بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: روند اخراج اساتید هرچند نسبت به چند ماه قبل سرعتش کمتر شده اما متوقف نشده است. طی این مدت فارغ از استقبال و حمایت برخی از نماینده‌های تندروی مجلس از خالص‌سازی در دانشگاه‌ها، برخی از نمایندگان فراکسیون مستقل مجلس هم نسبت به تبعات این روند هشدار دادند. اواخر شهریور ماه گرچه محمد وحیدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس به دیده‌بان ایران گفت که قرر است برای بررسی مستندات این موضوع با وزیر علوم جلسه‌ای تشکیل داده شود اما هیچ گزارشی از برگزاری این جلسه منتشر نشد و احتمالا به بهانه بررسی لایحه برنامه هفتم این موضوع کنار گذاشته شد.

مهدی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس درباره نتیجه‌ پیگیری این کمیسیون برای روند اخراج اساتید دانشگاه گفت: «رویه وزارت علوم این نیست که اساتید خود را از دست بدهد اما طبیعی است در هر شغلی یک کارمند، معلم و استاد انتظارات هدف‌گذاری شده را برآورده نکند. در این شرایط است که از خدمات انسانی فاصله گرفته می‌شود. بنابراین این موضوع آنگونه که برخی از رسانه‌ها آن را به عنوان اخراج گسترده اساتید بزرگ کردند، نبوده است بلکه تعداد انگشت شماری بوده‌اند که ضوابط و هدف‌گذاری‌هایی که وزارت علوم برای همه اساتید الزامی کرده است را رعایت نکرده‌اند و به ناچار عذر اساتید را خواسته‌اند.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «البته ما هم این اتفاق را دوست نداریم و از شنیدن چنین خبرهایی ناخشنود می‌شویم که از خدمت اساتیدی که زحمت کشیده و نخبه علمی هستند، محروم شویم ولی کشور مقرراتی و آموزش عالی هم یک ضوابطی دارد که در محیط دانشگاه و کلاس باید حد و مرزها شناخته شود و همکاران و اساتید علمی به وظیفه ذاتی خودشان که تعلیم و تربیت است، بیشتر توجه کنند. »

روند قطع همکاری با اساتید دانشگاه متوقف نشده و نخواهد شد 

اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس درباره ضوابط وزارت علوم برای ادامه همکاری با اساتید دانشگاه و شرایط فعالیت آنها گفت: «دانشگاه ها ضوابط علمی، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی تدوین شده بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی دارند. طبیعتاً اگر هر استادی به مقررات و عرف وزارت علوم پایبند نباشد با وی قطع همکاری خواهد شد. بنابر این روند قطع همکاری با اساتید دانشگاه متوقف نشده و نخواهد شد و معیارهای سنجش علمی، اخلاقی، سیاسی و اعتقادی برای همه اساتید برقرار است.»

این نماینده مجلس ضمن بی‌اطلاعی از تعداد اساتید اخراج شده، افزود: «برای هر کارمندی یک شرح و وظایفی را تعیین می‌کنند و آنطور که ما از وزارت علوم فهمیدیم این است که تعداد اندکی از اساتید دچار چنین مشکلی شده‌اند و دانشگاه هم از ادامه همکاری صرف نظر کرده است.»

اسماعیلی درباره امکان بازگشت اساتید اخراج شده گفت: «بستگی به عکس‌المعل اساتید دارد که آیا بر ادامه روش قبلی خود در محیط علمی مصر هستند یا یک سوتفاهم قابل گذشت است.»

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند

نماینده مردم بستان‌آباد در خانه ملت گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.

علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است
علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: من هم مانند بسیاری از همکاران حقوقدان خودم معتقدم این حکم می‌شکند، اما باید به این پرسش پاسخ داده شود که هزینه‌های غیر قابل جبرانی که از رهاورد یک چنین احکامی در عرصه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود چگونه جبران پذیر خواهد شد؟

سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند

رسانه فردانیوز نزدیک به طیف قالیباف نوشت: طیف تندرو می‌خواهد عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کند؛ همان مخاطره‌ای که رهبر انقلاب هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات به آن اشاره کردند. حالا بی‌تردید با حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات عرصه از تندروها گرفته می‌شود و کرسی‌های مجلس در اختیار عقلانیت انقلابی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است