کد خبر : 269402
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - 17:46
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ابوذر ندیمی: جنگ غزه انتخابات مجلس را به حاشیه رانده / فضای انتخابات سردتر از دور قبل خواهد بود

نماینده ادوار مجلس گفت: موضوع غزه وقتی پیش آمد بر سایر مسائل سیاسی سایه افکند و افکارعمومی بیشتر تمایل به پیگیری رخدادهای پیش آمده در آن موضوع را دارند. در مجموع عوامل و فاکتورها نشان می دهد فضای انتخابات مجلس دوازدهم حتی سردتر از دوره قبل است.

ابوذر ندیمی: جنگ غزه انتخابات مجلس را به حاشیه رانده / فضای انتخابات سردتر از دور قبل خواهد بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: انتخابات مجلس ۳ ماه دیگر برگزار می شود اما هیچ تحرکی در عرصه سیاسی کشور دیده نمی شود.

ابوذر ندیمی درباره چرایی سردی حاکم بر فضای سیاسی کشور گفت: انتخابات به شور نیاز دارد برای ایجاد شور باید انگیزه های لازم را تدارک دید تا احزاب و اشخاص به صحنه بیایند و فعالیت کنند. این شور انتخاباتی از دل مردم بیرون می آید و مردم زمانی شور انتخاباتی پیدا می کنند که ادله لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل با ادله گوناگون با مشکل مشارکت و شور مواجه است، افزود: کسانی که با رأی مستقیم مردم به مسئولیت می رسند خواه رئیس جمهور و نماینده مجلس باشند خواه عضو شورای شهر، باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند؛ اگر مردم تحرک، کارآیی، اثربخشی و کارآمدی لازم را از آنها نبینند، طبعا دچار سردی می شوند.

این فعال سیاسی با اشاره به تنوع سلائق موجود در جامعه اظهار کرد: انگیزه هر فردی با فرد دیگر برای حضور در پای صندوق رأی متفاوت است چون نیازها و فکرهای آنها با هم تفاوت دارد بنابراین برای شکل گیری انگیزه در جمع کثیری از جامعه نیاز به تنوع نامزدها با سلایق گوناگون داریم. حالا اینجا مشکل آن است که یا شخصیت های سیاسی خودشان کاندیدای انتخابات نمی شوند یا می آیند و نمی توانند از فیلترهای بررسی صلاحیت عبور کنند.

وی با بیان اینکه هنوز زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس آغاز نشده، ادامه داد: در چنین فضایی رسانه ها به ویژه رسانه ملی ساکت هستند و هیچ اقدامی برای شکل گیری شور انتخاباتی در مردم انجام نمی دهند. در کنار این مسئله بی تحرکی احزاب را نیز شاهد هستیم. احزاب اگر به اندازه کافی نیرو برای بستن لیست نداشته باشند طبیعتا نمی توانند لیست بدهند؛ مخصوصا که احساس کنند اگر الان اقدامی کنند امکان دارد موجب ردشدن کاندیدای آنها شود بنابراین ساکت می مانند تا پروسه بررسی صلاحیت ها به پایان برسد و نتایج اعلام شود.

ندیمی با اشاره به تحولات منطقه گفت: موضوع غزه وقتی پیش آمد بر سایر مسائل سیاسی سایه افکند و افکارعمومی بیشتر تمایل به پیگیری رخدادهای پیش آمده در آن موضوع را دارند. در مجموع عوامل و فاکتورها نشان می دهد فضای انتخابات مجلس دوازدهم حتی سردتر از دوره قبل است.

اخبار مرتبط:
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند
بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم ما چند مورد از نزدیک مشاهده کردیم و این مساله بسیار آزاردهنده بود اینکه بعضی از کارمندان مرکز پژوهش‌ها هنگام بررسی بعضی از طرح‌ها و یا لوایح، اعمال نفوذ‌های فردی و سیاسی می‌کردند.

عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است
عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است

نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است