کد خبر : 269155
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - 15:51
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

قیمت سکه و طلا ۱۵ آبان ۱۴۰۲

امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه و طلا ۱۵ آبان ۱۴۰۲

به گزارش سایت خبری مدارا؛ همشهری‌آنلاین نوشت: امروز دوشنبه ۱۵ آبان تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۷۷ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار و سکه یک‌ گرمی ۵ میلیون و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

اخبار مرتبط:
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم

یک اقتصاددان گفت: مسئله بعدی این است که در ایران خصوصی‌سازی صرفا با هدف کسب پول بیشتر است؛ در حالی که در آلمان که خصوصی‌سازی انجام شد با هدف کسب درآمد برای دولت نبود، بلکه با انگیره واگذاری با هدف اخراج‌نشدن کارگران و ارتقاء خطوط تولید بود.

کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند
کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند

حمیدرضا رستگارپور رییس اتاق اصناف تهران گفت: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کارها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

امسال تا قبل از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است