کد خبر : 268598
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - 12:41
دسته‌بندی : ورزشی، برگزیده ها
چاپ

پیشکسوت استقلال: این‌همه در خیابان دوربین کار گذاشتند برای دوربین VAR پول نیست؟

منصور رشیدی با انتقاد از وضعیت مدیریت فوتبال گفت نمی دانم چقدر باید مدیریت فوتبال ضعیف باشد که نتوانند یک VAR تهیه کنند.

پیشکسوت استقلال: این‌همه در خیابان دوربین کار گذاشتند برای دوربین VAR پول نیست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛  اعتماد نوشت: در یکی از بازی های هفته نهم‌ لیگ برتر‌ تیم استقلال برابر شمس آذر با نتیجه‌ ۲ بر ۲ متوقف شد.

با کسب این نتیجه تغییری در جدول انجام نشد و سرخابی‌ها جزو دو تیم بالانشین جدول به حساب می‌آیند. اما در این بازی مسائل حاشیه‌ای قبل و در حین بازی وجود داشت که بر مسائل فنی چربید! اولی اظهارات مربیان سرخابی علیه یکدیگر بود و همین‌طور اشتباهات ادامه‌دار داوری که مدت‌هاست به دلیل نبودن VAR سر و صدای تیم‌ها را درآورده است. با محوریت همین اتفاقات با منصور رشیدی  دروازه‌بان سال‌های دور استقلال گفت‌وگویی ترتیب دادیم ‌که در ادامه‌ می‌خوانید.

استقلال اگر شمس آذر را شکست می‌داد الان اختلاف امتیازی اش با تیم دوم بیشتر می‌شد. چرا این اتفاق رخ نداد؟

یکی، دو سالی است که شاید تیم‌های بالای جدول فکر کنند، می‌توانند تیم‌های پایین جدول را با دو یا سه گل شکست بدهند، اما این‌طور نیست و تیم‌ها جوان شدند و در زمین ۹۰ دقیقه می‌دوند. شمس آذر دو بازی قبلی‌اش را مقابل تیم‌های مدعی برد و اگر بازی سوم هم می‌برد دیگر شاهکار می‌کرد. تیم‌شان عالی کار کرد. از طرفی استقلال بد نبود و در نیمه دوم ‌هم فشار آورد برای زدن گل، اما متاسفانه‌ همان اشتباهات گذشته در خط دفاع باعث‌ شد حریف گل بزند. خط حمله استقلال بعد از دیاباته و قایدی و محبی جایگزین خوبی برای‌شان پیدا نشد. استقلال هم در خط حمله و هم دفاع نقاط ضعفی دارند که الان دو سال است ‌هماهنگ نیستند.

نتیجه مساوی عادلانه بود؟

به نظرم عادلانه بود. شمس آذر ۹۰ دقیقه حفظ توپ کرد و حمله کردند و موقعیت گل داشتند و عالی کار کردند نباید از حق گذشت. آنها سه، چهار هفته است که فوق‌العاده کار می‌کنند.

داوری چطور بود؟

داورها که اشتباه زیاد دارند به نظر من به عنوان یک بیننده و نه یک استقلالی، پنالتی که به نفع استقلال گرفت، خطایی نبود. در چند صحنه هم داور اشتباه کرد حالا جوان است و می‌تواند نقاط ضعفش را برطرف کند، اما تا وقتی VAR نیاید وضع همین است. در بازی پرسپولیس هم به نظرم پنالتی نبود‌ . وقتی خودشان می‌گویند ۷۵ درصد فوتبال دنیا VAR دارند ما جزو آن ۲۵ درصد مثل آفریقا و تانزانیا هستیم؟ چرا نباید داشته باشیم؟ وقتی تمام ‌تجهیزاتش برای یک استادیوم ۱۲ میلیارد است خیلی پول می‌خواهد؟ اگر پول جریمه‌هایی که از بازیکنان و مربیان در این یکی، دو سال گرفتند، حساب کنید می‌دانید چقدر می‌شود؟ می‌توانند با همین پول‌های جریمه‌های انضباطی پول VARرا تهیه کنند. یا لایحه‌ای تصویب کنند و پولش را از دولت بگیرند. این همه در خیابان‌ها ببینید چقدر دوربین کار گذاشتند خب همان پول‌ها را خرج ورزش هم کنند‌. میلیون‌ها نفر پای تلویزیون بازی‌ها را می‌بینند نمی‌دانم ‌چقدر باید مدیریت ضعیف باشد که نتوانند VAR تهیه کنند.

اما با همین وضعیت مدیریتی هم‌ جزو کاندیدای بهترین فدراسیون سال آسیا بودیم!

ما چه گلی بر فوتبال زدیم یا چه افتخاری کسب کردیم در دنیا و آسیا تا بخواهیم ‌فدراسیون برتر شویم؟ ژاپن از قاره آسیا جدا شد و اروپایی کار می‌کند. یکی، دو سال دیگر عربستان هم همین‌طور. الان در باشگاه‌های ایرانی محال است که جزو چهار تیم باشد. قطر هم همین است و کشورهای دیگر هم دارند هزینه می‌کنند، اما ما ناراحتیم که چرا برای رونالدو ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کردند. خب از جیب ملت که نمی‌دهند از جیب دولت پرداخت می‌شود‌ . عربستان که مثل ما کولبر ندارد یا شهری مثل سیستان و بلوچستان ندارد که بچه پابرهنه در گرما برود و درس بخواند. آنها پول‌شان را خرج فوتبال و اضافه را خرج مردم می‌کنند تا مردم خوشحال باشند.

در دعوای رسانه‌ای بین نکونام و گل‌محمدی حق را به کدام طرف می‌دهید؟

به هیچ کدام حق نمی‌دهم، ‌چون این دو تیم به قدری حاشیه دارند که دیگر وقت آن نمی‌شود که دو سرمربی بخواهند با هم بحث یا خدای ناکرده به یکدیگر بی‌احترامی کنند. به تیم خودشان بچسبند و نقاط ضعف تیم خودشان را برطرف کنند. چه کار به یکدیگر دارند؟ هر دو تیم هوادار دارند و باید به هم احترام بگذارند و در زمین خودشان را نشان دهند و توانایی‌های خود را به رخ بکشند نه در خارج از زمین.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟
اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: ن احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است