کد خبر : 268527
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - 11:44
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

در نیمه نخست امسال،

۱۵ هزار پرونده قضایی در اصفهان به سازش منجر شد

معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان گفت: تا پیش از آغاز پاییز امسال، ۱۴۸ هزار و ۴۸۰ پرونده در این استان به شورای حل اختلاف واگذار شد که ۳۲ هزار پرونده از آنها قابلیت صلح و سازش داشت و در نهایت ۱۵ هزار پرونده با سازش طرفین پایان یافت.

۱۵ هزار پرونده قضایی در اصفهان به سازش منجر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛حمید بهرامیان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: صلح و سازش طرفین از جمله رویکردهای ما به شمار می‌رود و بر همین اساس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بعد، بالغ بر ۸۵۰ «صلح‌یار» معرفی کرده‌ایم تا زمینه توافق شاکیان و متشاکیان فراهم شود.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: به غیر از صلح و سازش، روش‌های جایگزین دیگر مانند داوری و میانجی‌گری در امور کیفری وجود دارد، بر همین مبنا «شعب صلحی» با محوریت صنوف افزایش یافت.

معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف اصفهان یادآور شد: تشکیل هیات صلح در مساجد اصفهان نیز راهکار مناسبی برای کاهش مشکلات حقوقی و قضایی است و از این ظرفیت باید بیش از گذشته بهره بگیریم.

بهرامیان با بیان اینکه داوران را قضات بازنشسته و اساتید هیأت علمی و همچنین پذیرفته شدگان در آزمون تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر حدود ۶۹۰ داور راستی آزمایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه صلح و سازش از مفاهیم با ارزش دینی محسوب می شود، افزود: ۳۲۸ شعبه شهری و ۱۸۷ شعبه روستایی در این خطه با محوریت صلح و سازش فعالیت دارند.

معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف اصفهان خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی در روند رسیدگی به دعاوی جزو چالش‌های ما به شمار می‌رود و توجه به صلح و سازش راهکار کاهش این چالش است.

بهرامیان با بیان اینکه عدالت ترمیمی باید جای عدالت کیفری را بگیرد، گفت: هدف از عدالت ترمیمی، تغییر و بازگرداندن مجرم به جامعه و از سرگیری زندگی عادی است.
معاون قضایی دادگستری با اشاره به نجات ۴۹ نفر از محکومان به اعدام با مشارکت نیکوکاران در این استان تصریح کرد: هیات‌های صلح با محوریت خیران بخوبی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است