کد خبر : 268497
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - 07:15
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تیم‌های امدادی اصفهان به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از عصر شنبه تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی برای بارش در مناطق شرق شمال و مرکز استان صادر شده و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث داده شده است.

تیم‌های امدادی اصفهان به حالت آماده‌باش درآمدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه باعث بارش‌های متناوب در اکثر مناطق استان شده است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در خوانسار ۱۶ میلی‌متر، بویین میاندشت ۱۵، داران۱۳، فریدونشهر ۱۱، آران و بیدگل ۱۰، نطنز ۱۲، کوهپایه ۱۰، زرین شهر ۷، اردستان ۵ و سمیرم، دهاقان و شهرضا ۴ میلی‌متر باران ثبت شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: از عصر شنبه تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی برای بارش در مناطق شرق شمال و مرکز استان صادر شده و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از آبگرفتگی و سیلاب‌های ناگهانی در مناطق روستایی، شهری و شیب کوهستان‌ها در شرق اصفهان، اردستان، نایین، خوروبیابانک، چوپانان، انارک، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و کاشان داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: احتیاط و رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها و توجه به هشدارهای پلیس راه، حفاظت محصولات کشاورزی در برابر سیل و کاهش دما، از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق کوهستانی و حریم و بستر رودخانه‌ها، تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی در مناطق روستایی و پر خطر خودداری شود.

وی با تأکید بر تخلیه نخاله و رسوبات از دهانه پل‌ها توسط اداره راهداری، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها گفت: ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و آزادسازی تصرفات شناسایی شده در حریم و بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای باید انجام شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: اصلاح پل‌های فاقد توان آب‌گذری شناسای شده در محورهای جاده‌ای توسط اداره راهداری، استقرار تجهیزات ماشین آلات و تیم‌های امدادی در پایگاه‌های هلال احمر، راهدارخانه‌ها و ستاد سیل شهرداری‌ها، رفع نواقص و ایمن کردن نقاط پر خطر شناسایی شده در معابر و خیابان‌ها، زیرگذرها وبزرگراه‌های شهرها توسط شهرداری‌ها توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط:
فوت راننده پیکان وانت بر اثر واژگونی در زازران
فوت راننده پیکان وانت بر اثر واژگونی در زازران

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از واژگونی یک دستگاه پیکان وانت و فوت راننده آن در جاده زازران خبرداد.

تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد
تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح خیابان صاحب روضات پس از حدود ۱۷ سال، صبح امروز با حضور شهردار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های رگباری و تندباد اصفهان را فرامی‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع بارش‌های رگباری پراکنده در جنوب و غرب استان و وقوع تندباد گردوخاک در شرق اصفهان خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است