کد خبر : 268308
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - 13:49
دسته‌بندی : بین الملل، برگزیده ها
چاپ

استعفای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است

مدیر دفتر نیویورک کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل در انجام وظیفه خود در جلوگیری از نسل کشی اسرائیل در غزه شکست خورده است.

استعفای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تی آر تی: مدیر دفتر نیویورک کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل در انجام وظیفه خود در جلوگیری از نسل کشی اسرائیل در غزه شکست خورده است.

کریگ مخیبر، مدیر دفتر نیویورک کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اعتراض به عدم واکنش این سازمان به حملات بی پایان اسرائیل در غزه از سمت خود استعفا داد.

مخیبر در نامه‌ای سرگشاده به ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی، گفت که سازمان ملل در انجام وظیفه خود در جلوگیری از نسل کشی اسرائیل در غزه شکست خورده است.

وی در نامه خود به تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ گفت: “یک نسل کشی در مقابل چشمان ما در حال انجام است و سازمان ملل متحد برای متوقف کردن آن درمانده بوده است. ”

مخیبر در نامه خود گفته است که پروژه اروپایی، قومی ناسیونالیستی و استعماری شهرک نشینی در فلسطین به سرعت در تلاش است تا آخرین بقایای زندگی فلسطینی‌ها را در مرحله نهایی از بین ببرد.

کریگ مخیبر در این نامه گفت: “ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اکثریت اروپا نه تنها از ایفای مسئولیت‌های خود بر اساس کنوانسیون ژنو امتناع می‌کنند، بلکه با ارائه سلاح‌هایی که اسرائیل در حملات خود استفاده می‌کند، از اسرائیل حمایت سیاسی و دیپلماتیک نیز می‌کنند. ”

مخیبر که از سال ۱۹۹۲ سمت‌های مختلفی در سازمان ملل داشت، به عنوان مشاور ارشد حقوق بشر در فلسطین، افغانستان و سودان نیز کار می‌کرد.

وی، وکیل متخصص در حقوق بین الملل حقوق بشر است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ در غزه زندگی می‌کرد.

زمانی که مخیبر مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر نیویورک بود، گهگاه به دلیل اظهارنظرهایش در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد گروه‌های طرفدار اسرائیل قرار می‌گرفت.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟
اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: ن احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است