کد خبر : 267973
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - 13:28
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

شیرین عبادی: به احترام قانون حجاب سر می‌کنم

شیرین عبادی پاییز بیست سال پپیش یعنی ۲۳ مهرماه ۱۳۸۲ دربارهٔ رعایت نکردن حجابش در زمان کنفرانس مطبوعاتی‌اش در لندن در زمان دریافت جایزه نوبل صلح، گفت: قوانین جزایی، درون مرزی هستند، طبق قانون دولت جمهوری اسلامی ایران، رعایت حجاب برای زنانی که در ایران به سر می‌برند ضروری است. من به قانون احترام می‌گذارم و حجاب سر می‌کنم.

شیرین عبادی: به احترام قانون حجاب سر می‌کنم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شیرین عبادی پاییز بیست سال پپیش یعنی ۲۳ مهرماه ۱۳۸۲ دربارهٔ رعایت نکردن حجابش در زمان کنفرانس مطبوعاتی‌اش در لندن در زمان دریافت جایزه نوبل صلح، گفت: قوانین جزایی، درون مرزی هستند، طبق قانون دولت جمهوری اسلامی ایران، رعایت حجاب برای زنانی که در ایران به سر می‌برند ضروری است. من به قانون احترام می‌گذارم و حجاب سر می‌کنم.

خانم عبادی ۳ دیماه ۱۳۸۲ در گفت‌وگویی با شبکهٔ خبری دویچه وله دربارهٔ محتوای گفت‌وگویش با ژاک شیراک، رییس جمهور وقت فرانسه، گفت: مسائل خاصی مطرح نشد. یکی از آنها موضوع حجاب در فرانسه بود، که اخیراً صحبت آن را حتماً شنیده‌اید که ممنوعیتی هست برای ورود دختران محجبه به مدارس دولتی فرانسه و دیگری راجع به شیوهٔ دموکراسی در ایران.

او در بخشی از پاسخ به این پرسش که «آیا تاکید شما بر عدم تناقض دین اسلام با حقوق بشر نشان دهندهٔ خروج شما از حوزهٔ حقوق و وارد شدن به حوزهٔ الهیات نیست؟» گفته بود: اسلام بهانهٔ خوبی نیست برای نقض حقوق بشر. اسلام بهانهٔ خوبی نیست برای عدم رعایت دموکراسی؛ زیرا که اسلام اگر درست تفسیر شود،‌ اگر درست فهمیده شود تمام حقوق بنیادینی که در حقوق بشر برای انسانها به رسمیت شناخته شده را قبول دارد و حتی گامی فراتر از او هم می‌رود. یعنی اسلام به برابری انسان، به ارزش ذاتی انسان و آزادی انسان ارزش قائل است و دموکراسی و پلورالیسم فرهنگی را تحمل می‌کند. از اسلام بهانه نسازیم برای اینکه افکار استبدادی خودمان را توجیه کنیم.

مصطفی نیلی،‌ وکیل نرگس محمدی، که جایزه صلح نوبل امسال به او تعلق گرفته است، چند روز پیش در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که «روز پنج‌شنبه بایستی خانم نرگس محمدی جهت معاینه توسط متخصص قلب و همچنین انجام آزمایش اکو قلب به بیمارستان اعزام می‌شدند اما به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، اعزام توسط مسئولان زندان لغو شد».

او چند روز پیش از آن هم در ایکس نوشته بود: «امروز برای ملاقات با خانم نرگس محمدی به زندان اوین رفتم. پس از مدتی انتظار در سالن ملاقات به من اعلام شد به دلیل اینکه خانم محمدی حاضر به سر کردن روسری و رعایت حجاب اجباری نشده‌اند مسئولان زندان اجازه ملاقات نمی‌دهند. در نتیجه بدون انجام ملاقات از زندان خارج شدم».

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است