کد خبر : 267912
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - 13:44
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

نیاز سالانه کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است

مدیر عامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان گفت: نیاز سالانه کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است در حالی که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن از این کالا در کشور تولید می شود.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی کرمانی در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شکر به صورت خام از کشورهای برزیل، هند و تایلند وارد می شود.

به نوشته ایرنا؛ وی گفت: کارخانجات تولید شکر در اصطلاح به کارخانه قند شناخته می شوند اما الزاماً در زمینه تولید شکر فعالیت می کنند.

مدیر عامل شرکت قند نقش جهان اظهار داشت: تاریخچه صنعتی تولید شکر در ایران به سال ۱۲۴۷ و تولید قند در کهریزک برمی گردد و توسعه صنعت قند سال ۱۳۱۰ در ایران انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ کارخانه تولید قند در کشور وجود دارد که در مناطق غرب، مرکز و شرق ایران متمرکز شده اند.

کرمانی گفت: کلیه کارخانجات تولید قند کشور قبل از انقلاب ایجاد شده و تنها کارخانه قند شهدای دزفول که از سالهای گذشته توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال احداث است اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گفته وی، ۸۵ درصد شکر تولیدی در کشور در زمینه مصارف صنعتی از جمله تولید نوشابه، شیرینی و شکلات مصرف می شود و تنها ۱۵ درصد آن به مصرف خانوارها می رسد.

وی با اشاره به ظرفیت اسمی تولید شکر در کارخانه قند نقش جهان گفت: ظرفیت تولید سالانه این شرکت ۲ هزار تن است که ۹۰ درصد محصولات بصورت کیسه های شکر ۵۰ کیلویی بسته بندی می شود.

مدیر عامل شرکت قند نقش جهان با بیان اینکه شرایط این شرکت با کارخانه قند اصفهان متفاوت است اظهار داشت: این ۲ کارخانه با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، ظرفیت اسمی قند اصفهان چهار هزار تن و ۲ برابر قند نقش جهان است و بنیاد جانبازان مالک قند اصفهان است و پشتوانه بنام بانک سینا دارد.
وی ادامه داد: سهامداران کارخانه قند نقش جهان با دلایل قانونی اعلام می کنند که تکلیف آنها بنگاه داری نیست و نه سهام خود را می فروشند که این شرکت خصوصی شود و نه کمک می کنند.

کرمانی با اشاره به مسوولیت اجتماعی که توسط شرکت قند نقش جهان در منطقه انجام شده افزود: کنترل پساب های خروجی و کاهش آن به میزان ۱۰ درصد سالهای گذشته از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای مسوولیت های اجتماعی است که با عایق کاری استخرهای پساب از ورود آب به زمین های اطراف جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: سالیانه معادل بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان چغندر های ریز کارخانه در راستای تامین خوراک دام به مصرف دام های اهالی منطقه می رسد.

مدیر عامل کارخانه قند نقش جهان با اشاره به جذب و استخدام نیروهای بومی منطقه اضافه کرد: بدون هیچگونه محدودیت تا زمانیکه نیرو در منطقه وجود داشته باشد به هیچ عنوان سراغ مناطق دیگر نمی رویم.

وی با بیان اینکه مدرسه دهسرخ در سالهای گذشته مسائل متعددی پیدا کرده بود بیان کرد: این مدرسه از سال ۱۳۵۰ در زمین های منازل مسکونی شرکت احداث شده بود و توسط مسوولان خیریه همدانیان مدرسه دیگری بعنوان جایگزین این مدرسه بیرون از مجموعه ساخته شد اما در عمل این مدرسه که احتمال خطر تخریب آن وجود داشت هنوز تعطیل نشده است.

به گفته وی، امسال زمینی توسط کارخانه برای ساخت مدرسه هدیه شد و با همکاری یکی از خیران مدرسه ای بصورت پیش ساخته در حال آماده سازی است و امیدواریم این مسئله تا قبل از آغاز سال تحصیلی آینده برطرف شده و مدرسه جدید با امکانات ویژه در اختیار دانش آموزان این منطقه قرار گیرد.

کارخانه قند نقش جهان در مبارکه و در خیابان ده سرخی واقع شده است.
شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است