کد خبر : 267812
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - 12:39
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: ناچار شویم وزیر صمت را هم استیضاح می‌کنیم؛ با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم

یک نماینده مجلس درباره عملکرد وزیر صمت گفت: با هیچ کسی تعهدی نداریم و عقد اخوت نبسته‌ایم. اگر ایشان هم این حوزه را اینطور رها شده ببیند و هیچ خروجی نداشته باشد ما به خاطر مردم ناچاریم به استیضاح کنیم ورود کنیم؛ چراکه ایشان هم فرصت کافی را داشتند.

نماینده مجلس: ناچار شویم وزیر صمت را هم استیضاح می‌کنیم؛ با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شفقنا نوشت: بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع در رابطه با ضرورت نظارت بر بازار کالاهای اساسی، گفت: برای پایش بازار، نباید فقط به سامانه و سیستم اتکا کنیم بلکه باید نظارت میدانی وجود داشته باشد؛ اما متاسفانه وزارت صمت  و سازمان حمایت اصلا معتقد به حضور در بازار نیستند؛ بلکه سامانه ای را تعریف کرده اند و به سامانه اتکا می کنند و عملا خروجی را نمی بینیم که مردم به طور ملموس نتیجه را احساس کنند.

بخش هایی از گفت  وگوی رحیمی را در ادامه می خوانید:

عرضه کالا مشکلی ندارد ولی ناهماهنگی در قیمت‌گذاری وجود دارد. آشفتگی در بازار ناشی از عدم ورود و نداشتن متولی خاص است. دولت فکر می کند که می تواند این مساله را با تاسیس وزارت بازرگانی حل کند ولی با این ساختاری که دارد، عملا کاری از پیش نمی رود و نارضایتی به قوه خود باقی است.

۲ ماه است که نوسانات شدیدی نداشتیم و ثبات نسبی حاکم است نه آنقدر رشد قیمت ارز را داشتیم که موجب تفاوت قیمت شود و نه کاهشی وجود داشت. کالاهای اساسی ما بیشتر متکی به تولید داخل است، بنابراین مشکل ارزی نیست بلکه به مشکل نظارت و عدم شفاف سازی و بهره برداری از شبکه توزیع بر می گردد.

قرار بود از بستر شبکه های خرده فروشی و فروشگاه‌ها برای کالاهای اساسی به قیمت یکسان استفاده کنیم که متاسفانه در این زمینه توفیقی حاصل نشده است و مجلس به این مساله معترض است.

مردم فعلا به دنبال ثبات هستند ما نمی‌توانیم کاهش قیمت زیادی را پیش بینی کنیم. مردم انتظار ثبات دارند ولی صنایع لبنی به ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خود رسیده است. لوازم خانگی و کالاهای اساسی هم نباید افزایش قیمتی بیش از این داشته باشد؛ ولی ثباتی نمی بینیم و قیمت ها مرتبا در حال افزایش است.

با هیچ کسی تعهدی نداریم و عقد اخوت نبسته‌ایم. اگر ایشان هم این حوزه را اینطور رها شده ببیند و هیچ خروجی نداشته باشد ما به خاطر مردم ناچاریم به استیضاح کنیم ورود کنیم؛ چراکه ایشان هم فرصت کافی را داشتند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است