کد خبر : 267652
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - 16:58
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

محمدرضا عارف کجاست؟ / حسن رسولی: از وزیر کشور سوال کنید

محمدرضا عارف که روزگاری سودای تکیه بر صندلی ریاست جمهوری و ریاست مجلس را در سر داشت، این روزها در سکوت خبری به سر می‌برد.

محمدرضا عارف کجاست؟ / حسن رسولی: از وزیر کشور سوال کنید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرآنلان نوشت: مدت‌هاست از کوچکترین اظهارنظر یا انتقادی نسبت به هرچیز خودداری کرده و آخرین اکت سیاسی و اجتماعی او شهریورماه امسال رخ داد که در پی موج اخراج اساتید و نخبگان از دانشگاه‌ها و در اعتراض، از هیئت جذب دانشگاه شریف استعفا داد.

چندی بعد هم در سخنانش در مراسم اختتامیه بیستمین کنفرانس انجمن رمز ایران منتشر شد که گفته بود: ما نیازمند تغییر نگرش به دانشگاه، علم و موسسات علمی و پژوهشی هستیم و هزینه کردن برای مجامع علمی و دانشگاهی عین صواب است. برخوردهای اداری با دانشگاه باعث می‌شود از قافله عقب بمانیم. مدتی پیش هم خبر آمد که برای حضور در هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام کاندیدا شده بود، اما رای نیاورد. امروز نیز مطلبی از او در اینستاگرام در نقد ممنوع الکاری بازیگران زن منتشر شد.

سکوت و انفعال سیاسی عارف اما از همان زمانی آغاز شد که رئیس فراکسیون امید مجلس دهم بود و به دلیل برخی اختلافات درون گروهی با امیدی‌ها، ناکامی در جریان انتخابات ریاست مجلس و …از یک سو و حاشیه های حضورش در ریاست جبهه اصلاحات، گوشه‌نشینی را بر فعالیت جدی سیاسی ترجیح داد.

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب در این رابطه می‌گوید: اینکه آقای عارف در برخورد با انتخابات پیش رو فعالیت مشخص و سازمان داده شده ای داشته باشد، خیر، من چیزی ندیدم.

در ادامه بخش هایی از گفت و گوی رسولی را در ادامه می خوانید:

  • در مجموع یک کنش سیاسی سازمان داده شده معطوف به انتخابات ۱۱ اسفند امسال را از سوی دکتر عارف ندیدم و برای من سوال است که چرا در شرایطی که انتخابات امر مهمی برای کشور است، به خصوص اینکه افزایش ضریب مشارکت همواره یکی از مولفه های تعیین کننده در اعتبار سنجی نظام سیاسی بوده و هست، چرا شخصیت‌هایی مثل دکتر عارف که ثابت کرده اند هم در برخورد با مردم، سیاستمداران راستگویی هستند و هم در برخورد با نظام در چهارچوب نظام فعالیت می کنند، انقدر بی انگیزه و مایوس هستند.
  • من فکر می کنم این سوال را بیشتر باید از متولیان امور کشور داری مثل آقای وزیر کشور و سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌هایی که در حوزه سیاست داخلی مسئولیت دارند پرسید که آقای عارف کجاست. اما همانگونه که عرض کردم نشانی مبنی بر اینکه جنب و جوشی در مجموعه دکتر عارف معطوف به انتخابات پیش رو جریان داشته باشد، من چیزی ندیدم.
اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است