کد خبر : 267353
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ - 13:34
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان با ترفند ارائه اینترنت نیم بها در فضای مجازی خبرداد.

عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در اصفهان دستگیر شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، به نقل از سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت نیم بها مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار داشت: در بررسی‌های کارشناسان پلیس مشخص شد مالباخته برای دریافت اینترنت نیم بها در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۵۰ هزار ریال برای شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده که در ادامه علاوه بر این که هدیه‌ای دریافت نکرده کل موجودی حساب وی نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده و از آن طریق اطلاعات حساب بانکی شاکی سرقت شده است که در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاه‌بردار شدند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به شناسایی متهم خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و مواردی دیگر را عرضه می‌کنند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و آنها در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

کشف محموله ۲۵ میلیارد ریالی روغن موتورقاچاق در پارکینگ

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیتری روغن موتور خودرو قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در پارکینگ یک منزل مسکونی در اصفهان خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور افزود: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و شناسایی محل‌های انبار کالای قاچاق، با اشراف اطلاعاتی خوب خود از نگهداری محموله کالای قاچاق در پارکینگ منزلی مسکونی در یکی از محلات سطح شهر مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کار دقیق پلیسی و با هماهنگی مقام قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیتر روغن موتور خارجی که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: کشف محموله کالاهای قاچاق و برخورد قاطع با قاچاقچیان کلان در اولویت های ماموریتی این فرماندهی قرار دارد و اجازه نخواهیم داد عده ای سود جو با قانون گریزی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود باشند.

انهدام باند سارقان با اعتراف به ۵۰ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سه سارق قطعات و تجهیزات خودرو با اعتراف به ۵۰ فقره سرقت در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت قطعات و تجهیزات داخل خودروی آنها در برخی از محلات سطح شهر اصفهان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: اقدامات تخصصی و ویژه کارآگاهان پلیس در این باره ادامه داشت تا اینکه هر سه سارق شناسایی شدند و عملیات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: سرانجام با کار دقیق و تحقیقات میدانی نامحسوس، محل اختفای متهمان شناسایی و سارقان در یک عملیات ضربتی و ویژه توسط کارآگاهان پلیس به همراه ۲ مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کشف ۲۹ باطری مسروقه خودرو از مخفیگاه اعضای این باند سرقت گفت: سارقان به ۵۰ فقره سرقت قطعات و تجهیزات خودروهای شهروندان اعتراف کردند که برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است