کد خبر : 267297
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ - 11:23
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

فیلم «در کمال خونسردی» به استاندارهای فیلم کوتاه رسیده است

چهارمین جلسه از مجموعه اکران فیلم کوتاه «یک سه‌شنبه کوتاه» با نمایش فیلم‌های «کات»، «ماجرا» و «در کمال خونسردی» عصر سه‌شنبه دوم آبان ۱۴۰۲ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

فیلم «در کمال خونسردی» به استاندارهای فیلم کوتاه رسیده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سینما سینما نوشت: علی مهرابی و علیرضا مسعود کارگردانان فیلم «در کمال خونسردی» درباره اثرشان توضیحاتی ارائه دادند.

علی مهرابی با بیان اینکه ما فیلمساز شهرستانی هستیم، توضیح داد: عوامل پس تولید ما حرفه‌ای بودند. ما فیلمنامه دیگری داشتیم که حول همین اتفاق می‌گذشت و کار را به سمت مهد کودک بردیم. تعداد بچه‌ها در این فیلم بالا بود و ۱۲ کودک در این اثر بازی می‌کردند. گاه نمی‌توانستیم یک پلان بلند بگیریم، مجبور بودیم از بچه‌ها خرد خرد بازی بگیریم و گاه صدا را بعدا می‌گرفتیم.

علیرضا مسعود نیز اظهار کرد: «در کمال خونسردی» ترکیب سرمایه و عوامل حرفه‌ای است و نمی‌توان صرفا کارگاهی کار را پیش برد. با بودجه صرف هم دیگر حال و هوای فیلم کوتاه از بین می‌رود. کار دشواری برای کار کردن با کودکان داشتیم و همه بازیگران اصلی ما کودک بودند. نمی‌توانستیم از بازی آنان ساده بگذریم و ۱۷ روز فیلمبرداری اثر طول کشید.

یزدان موسی‌خانی تهیه‌کننده اثر نیز اظهار کرد: قرار بود پنج روزه فیلمبرداری این اثر به اتمام برسد اما در نهایت ۱۷ روز طول کشید. خدا را شاکرم حاصل کار مطلوب بود. هنوز در بخش پخش فیلم «در کمال خونسردی» کار ویژه‌ای نکردیم و این فیلم در اولین حضور بین‌المللی، به جشنواره فیلم سئول رفته است. تولید این فیلم یک زره به من هدیه داد.

جلیل اکبری‌صحت نویسنده و تهیه کننده سینما اظهار کرد: همانطور که اشاره شد تولید این اثر بسیار دشوار است و تدوین درجه یک آن را نباید نادیده گرفت. این فیلم به استاندارهای فیلم کوتاه رسیده است. این اثر شاخص و درجه یک است، امیدوارم کارهای دیگری از شما ببینم و مطمئنم در سینما موفق خواهید بود. تجربه این فیلم به شما در تولید آثار بعدی کمک می‌کند. باید یک دهم رنج‌های تولید این فیلم را با استفاده از تجربه به دوش بکشید.

وی ادامه داد: هوشمندی شما این بود این فیلم سرزمین و مکان و زمان خاصی ندارد و اثری ضد خشونت دارد و به تیم تولید تبریک می گویم.

طهماسبی نیز اظهار کرد: در فیلم‌هایی همچون «پیلوت»، «تابستان داغ» و… مرگ کودک اشتباه ابزاری دارد. در سینمای بلند مرگ کودک اغلب ابزاری بوده است. هرچند هیچکاک در گفت‌وگو با تروفو گفت که به سمت مرگ کودک در آثارم نمی‌روم اما در فیلم «در کمال خونسردی» این استفاده درست است. فیلم دچار چند پارگی است اما می‌خواهد روایتی را بیان کند که اتفاق هولناک در آن درست است. این فیلم در ژانر دلهره و جنایی بوده و با حال و هوای کودک به بار نشسته است.

«یک سه‌شنبه کوتاه» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که به نمایش و نشست پرسش و پاسخ با سازندگان فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد.

اخبار مرتبط:
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت

زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت. این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست
همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست

همایون شجریان دقایقی پیش در پستی در حساب اینستاگرامش نوشت: «عزیزان دل به این مزخرفات توجه نکنید. نه خیانتی در کار من و سحر جان بوده، نه بچه‌ای که بخواد انداخته بشه. تا همیشه حمایت و رفاقت پابرجاست. خسته شد صبر ما»

وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد
وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برخورد با محمد رسول اف برای تولید فیلم بدون مجوزی به نام «دانه انجیر مقدس» که در جشنواره کن پذیرفته شده، نیز گفت: به هر حال این تخلف محرزی است و حتما در سازمان سینمایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد، تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است