کد خبر : 266605
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - 16:30
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آقاتهرانی: باید مردم را از نظر روانی آماده شرکت در انتخابات کرد

مرتضی آقاتهرانی عضو جبهه پایداری گفت که جبهه پایداری، هر هفته جلسات خود را به صورت منظم برای بررسی مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کند.

آقاتهرانی: باید مردم را از نظر روانی آماده شرکت در انتخابات کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: مرتضی آقاتهرانی عضو جبهه پایداری با بیان اینکه جبهه پایداری، هر هفته جلسات خود را به صورت منظم برای بررسی مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کند، اظهار کرد: در موضوع انتخابات مجلس، یکی از اقداماتی که جبهه پایداری انجام داده، دعوت از شخصیت‌ها، افراد کارآمد و نخبه‌ی جامعه برای ثبت‌نام به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس است.

بخش هایی از گفت و گوی آقاتهرانی را در ادامه می خوانید:

  • بسیاری از این افراد به دلایلی حاضر به پیش‌ثبت‌نام یا ثبت‌نام نهایی درانتخابات مجلس نبودند اما اعضای جبهه پایداری در نشست‌هایی، تلاش کردند آن‌ها را برای حضور در انتخابات قانع کنند.
  • برخی افراد کارآمد و توانا تصور می‌کردند که حتی اگر به عنوان نماینده انتخاب شوند، تاثیری بر جامعه و کشور نخواهند داشت اما اعضای جبهه پایداری در جلسات با آن‌ها، مسئولیت‌های داوطلب و اینکه چگونه این فرد کمک و حمایت خواهد شد و سبب اثرگذاری بر جامعه می‌شود را برای آن‌ها تشریح کردند.
  • هدف از تشکیل این شوراها، شناسایی افراد توانمند است تا مشخص شود که کدام یک از آن‌ها، شاخصه‌های لازم برای احراز نمایندگی را دارند.
  • به همکاران شورای مرکزی شهرستان‌ها تاکید شده که فعال باشند تا افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت لازم، شناسایی شوند و این رویه قطعا به انتخاب اصلح ختم می‌شود.
  • اگر به عنوان نمونه ۵ یا ۶ نفر در یک شهرستان به عنوان افراد کارآمد شناسایی شوند، قطعا از میان آن‌ها، افراد اصلح از سوی جبهه پایداری برای نمایندگی معرفی خواهند شد.
  • وقتی مردم ببینند که مجلس عملکرد خوبی دارد، قطعا تمایل آن‌ها برای مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شود؛ البته اگر مردم ببینند که مشکلات آن‌ها توسط مجلس حل نمی‌شود، به صورت طبیعی، مشارکت مردم در انتخابات کاهش خواهد یافت.
  • مجلس یازدهم در بیش از سه سال فعالیت خود، عملکرد قابل قبولی نسبت به مجالس قبل در بخش‌های مختلف داشت تصویب برخی لوایح و طرح‌ها و قانون‌شدن آن‌ها، سبب شد برخی از مشکلات کشور حل شود؛ هرچند که در این مدت، ضعف‌هایی هم وجود داشته است.
  • یکی از ضعف‌های مجلس یازدهم، اطلاع‌رسانی و تبیین کم اقدامات انجام شده است؛ اینکه برخی معتقدند نباید درباره فعالیت موثر مجلس صحبت کرد، اشتباه است چراکه مردم باید بدانند کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف مجلس، چه اقداماتی در راستای بهبود شرایط و رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌دهند.
  • وقتی مردم ببینند که برخی پروژه‌های کلان ملی در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با تصویب مجلس به سرانجام رسیده و همراه با اجرای دولت، روند رو به رشدی را طی می‌کند، قطعا میل و انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد.
  • اگر نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون‌ها در مدت باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، فعالیت‌ها و اقدامات خود را برای بهبود شرایط مردم ۲ تا چند برابر کنند، از نظر روانی، تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس بیشتر خواهد شد.
  • هر فردی که در خود این توانایی و ظرفیت را می‌بیند که می‌تواند برای مردم کاری انجام دهد، حتما برای داوطلبی نمایندگی مجلس باید ثبت‌نام کند و مردم هم برای تعیین سرنوشت خود و شهری که در آن زندگی می‌کنند، برای انتخاب فرد اصلح باید پای صندوق رای حاضر شوند.
اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند
سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفت‌وگوهای وین گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است