کد خبر : 265822
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - 08:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ضعف کنترل سیلاب‌های فراشهری، گریبان شهر اصفهان را می‌گیرد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهراصفهان با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم سیلاب‌های فراشهری است، گفت: به‌رغم مدیریت بحران در داخل شهر، عواقب و نتایج سیلاب‌های فراشهری گریبان‌گیر مدیریت شهر اصفهان شد.

ضعف کنترل سیلاب‌های فراشهری، گریبان شهر اصفهان را می‌گیرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهراصفهان اظهار کرد: بحران یک موضوع همه‌جانبه و غیرقابل پیش‌بینی است که هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه پیش از وقوع بحران و حادثه، فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر در رابطه با وظایف و تقسیم‌بندی آن‌ها با یکدیگر به خوبی فراهم است، افزود: در این زمان هرکسی موظف است اقدامات پیشگیرانه و موارد پیش‌بینی خود را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این امر در استان کار مهم و سختی است که از دستگاه‌ها مطالبه انجام وظایف صورت گیرد.

وی تاکید کرد: زمانی که بحران ایجاد می‌شود، کسانی که در صحنه هستند، بر اساس امور وجدانی و مسائل اعتقادی خود عمل می‌کنند و بیشترین فشار به آن‌ها وارد می‌شود و بیشترین مطالبه از آن‌ها صورت می‌گیرد.

سامع گفت: یکی از چالش‌هایی که در موضوع سیلاب‌های شهری اصفهان مطرح است، موضوع سیلاب‌های فراشهری است، به‌عنوان مثال در حوادث و اتفاقات سال گذشته بهارستان و سپاهان‌شهر، به‌رغم مدیریت بحران توسط مدیریت شهری در داخل شهر، عواقب و نتایج سیلاب‌های فراشهری گریبان‌گیر مدیریت شهر اصفهان شد.

وی ادامه داد: در زمینه کنترل آب‌های سطحی در سیلاب‌های فراشهری در جنوب و غرب استان ضعف داریم، از این‌رو باید اقدامات و کارهای اساسی در زمینه زمین‌هایی که در اختیار دیگر ارگان‌ها در این مناطق است، انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوع بازار بزرگ اصفهان نیز از جمله این مکان‌ها است که در صورت وقوع حادثه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، به‌عنوان فرمانده عملیات و کف میدان در زمان وقوع بحران شناخته می‌شود و باید پاسخگوی هزاران اقدام انجام نشده توسط دیگر ارگان‌ها باشد.

وی بر ضرورت تداوم این‌گونه جلسات به‌ویژه با حضور مسئولان استانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و بحث و تبادل نظر برای هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر، پیش از وقوع حادثه و بحران تاکید کرد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است