کد خبر : 264599
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ - 13:29
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

چهار درصد بافت فرسوده اصفهان بازسازی شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: چهار درصد از ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده این کلانشهر در یک دهه اخیر بازسازی و احیا شده است.

چهار درصد بافت فرسوده اصفهان بازسازی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وحید مهدویان اظهارداشت:بازسازی بافت فرسوده اصفهان به جز نواحی است که در آن فعالیت عمرانی مانند احداث پارک‌ها و فضای سبز انجام گرفته است.

به نوشته ایرنا؛ وی با اشاره به هزینه سنگین بازسازی و احیای بافت فرسوده شهرهای تاریخی اضافه کرد: افزایش اختیارات شهرداری‌ کلانشهرها و مراکز استان‌ها در ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها و استان‌ها می‌تواند سبب بهبود شرایط احیا و بهسازی مناطق فرسوده شود.

معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است که جلسه ستاد بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در استان توسط استانداری‌ها به‌صورت مستمر برگزار شود، زیرا افزایش سرعت فعالیت شهرداری ها در اجرای پروژه‌ها را در پی خواهد داشت.

مهدویان ادامه داد: ۷۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تعریض معابر، اصلاح هندسی مناطق فرسوده، تامین فضای سبز جدید، جمع آوری آب‌های سطحی و آزادسازی اراضی در طرح‌های بازآفرینی در اختیار دولت است، در صورتی‌که اگر بخشی از این رقم در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد روند بهسازی نواحی ناکارآمد شتاب بیشتری پیدا می‌کند.

وی گفت: تدوین بسته‌های تشویقی شهرسازی و مالی، تهیه سند توسعه پایدار محلات، تهیه سند بازآفرینی محلات و طرح‌های احیای بهسازی و نوسازی با رویکرد بازآفرینی یکپارچه، راهکار مناسب تسهیل در فرایند بهسازی مناطق فرسوده است.

۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان، شهر کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکون‌تگاه غیررسمی استان اصفهان است.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است