کد خبر : 264321
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - 11:05
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

آمریکا: با پهپادهای دریایی، شناورهای نظامی ایران را رصد می‌کنیم

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد در هفته‌های گذشته پهپادهای دریایی را برای جاسوسی و نظارت بر فعالیت شناورهای نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس به کار گرفته بود.

آمریکا: با پهپادهای دریایی، شناورهای نظامی ایران را رصد می‌کنیم

به گزارش سایت خبری مدار؛  ایسنا نوشت: فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد در هفته‌های گذشته پهپادهای دریایی را برای جاسوسی و نظارت بر فعالیت شناورهای نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس به کار گرفته بود.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (NAVCENT) در بیانیه‌ای مدعی شد که طی روزهایی در ماه گذشته (میلادی) پهپادهای دریایی را که شبیه به قایق‌های تندرو هستند به آب‌های کلیدی در اطراف خاورمیانه اعزام کرده بود تا از ناوهای جنگی و قایق‌های نظامی ایران جاسوسی و فعالیت‌های آنها را رصد کنند.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با ادعای اینکه «هدف از این عملیات بازدارندگی تهران از آزار مداوم کشتی‌های نظامی و تجاری خارجی در منطقه بوده است» همچنین مدعی شد که در جریان این عملیات از ده‌ها تجهیزات بدون سرنشین و کشتی‌های سرنشین‌دار استفاده شده که کشتی‌های متعلق به دو نیروی دریایی ایران، شامل نیروی دریایی عادی آن و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی چند روز در ماه سپتامبر ردیابی کردند.

بنابر گزارش پایگاه خبری- تحلیلی بیزینس اینسایدر، NAVCENT در ادامه توضیح داد که این ماموریت در جریان گشت‌زنی‌های معمول در تنگه هرمز و اطراف آن، یک آبراه استراتژیک بین خلیج فارس و خلیج عمان انجام شد.

نیروی دریایی آمریکا به دنبال راه‌های بیشتر برای آنچه نظارت و گشت زنی در آب‌های خاورمیانه عنوان می‌کند به ناوگانی از قایق‌های بدون سرنشین – هم در بالا و هم در زیر سطح – برای این کار روی آورده است.

ایالات متحده پیش از این نیز در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه خود در منطقه غرب آسیا به دنبال افزایش حضور خود در این منطقه بوده است. در همین راستا، واشنگتن برای توجیه این اقدامات خود مدعی رفتار آسیب‌رسان نیروی دریایی ایران در خلیج فارس برای سایر کشتی‌های در حال عبور شده و به تازگی به بهانه بازدارندگی ایران جنگنده‌هایی را به منطقه اعزام کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  برای آنچه «تقویت قدرت آتش و ابزارهای بازدارندگی» عنوان می‌کند، مجموعه‌ای از جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی را به منطقه اعزام کرده که این شامل استقرار اخیر بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار دریایی ایالات متحده است.

اخبار مرتبط:
ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند
ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند

فعال سیاسی اصولگرا بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور معتقد است: برای حل مشکلات اقتصادی باید تصمیمات مهم گرفت که اینگونه تصمیمات جرئت بالایی می‌خواهد؛ از جمله افزایش نرخ حامل‌های انرژی از بنزین گرفته تا گاز و آب و برق. همه اینها در ایران تقریبا مجانی‌اند.

اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد
اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد

نماینده اصولگرا مجلس گفت: 4 فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از 32 نامزد حاضر در میدان، 13 نفر از فهرست شانا، 11 نامزد مشترک از امنا و صبح امید و 7 نفر هم اختصاصی آنها هستند؛ به نظر می رسد ترکیبی از نامزدهای آنها انتخاب و به مجلس راه می یابند.

نماینده مجلس: هدف از عملیات وعده صادق تنبیه اسرائیل بود
نماینده مجلس: هدف از عملیات وعده صادق تنبیه اسرائیل بود

رییس کمیسیون امنیت ملی مدعی شد: هدف از عملیات «وعده صادق» تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است