کد خبر : 264032
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - 17:28
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

حجت‌الاسلام قوامی: آقای خاتمی قویاً گفته که در انتخابات شرکت نمی‌کنم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای لاریجانی اصولگرایی است که سال‌های متمادی علیه اصلاح‌طلبان‌ موضع داشته است. واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به او نزدیک شد، تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام قوامی: آقای خاتمی قویاً گفته که در انتخابات شرکت نمی‌کنم

به گزارش سایت خبری مدارا؛  نامه نیوز نوشت: ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم، درباره موضع اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: «من تصور می‌کنم قاطبه اصلاح‌طلبان که روزگاری طالب اصلاحات چه ساختاری‌ و چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود در انتخابات شرکت کرد. آنهایی هم که می‌گویند بی‌قید و شرط باید در انتخابات شرکت کرد، اصلاح‌طلب نیستند بلکه فرصت‌طلب‌اند. نمونه همین فرصت‌طلب‌ها کارگزاران سازندگی است؛ افرادی که هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده‌اند و صرفا از نردبان اصلاحات بالا رفته‌اند. کارگزارانی‌ها که اکنون خود را اصلاح‌طلب می‌نامند، در مجلس ششم جلوی اصلاح‌طلبان ایستادند و علیه اصلاحات موضع داشتند. حالا چه‌طور می‌توانند بگویند ما اصلاح‌طلبیم یا چه‌طور برخی، مواضع آنها را نظر بخشی از اصلاح‌طلبان می‌دانند؟»

او ادامه داد: «من چنین برداشت می‌کنم‌ اکثریت اصلاح‌طلبان‌ امید چندانی به انتخابات ندارند. البته کسی نمی‌گوید مردم به سمت تحریم بروند زیرا نهی مردم به امری، کار ساده‌ای نیست و مردم‌ خودشان بهتر از همه می‌دانند تصمیم درست چیست».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «هنوز هم مردم‌ خواهان اصلاحات هستند و من به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم که براندازی، راه درستی نیست مردم هم اصلاحات را می‌خواهند اما می‌گویند در توان اصلاح‌طلبان تحقق اصلاحات نیست‌؛ آنها می‌گویند در این نزدیک به سی‌سال اصلاح‌طلبان موفق به انجام کدام اصلاحات بودند که حالا بار دیگر به آنها اعتماد کنیم؟ بنابراین باید قائل به تفکیک باشیم؛ مردم خواهان اصلاحات هستند اما اصلاحات را در توان اصلاح‌طلبان نمی‌بینند».

او درباره موضع برخی اصلاح‌طلبان در خصوص ائتلاف با علی لاریجانی، تصریح کرد: «آقای لاریجانی نه‌تنها یک اصولگرای تمام‌عیار است بلکه اصولگرایی است که سال‌های متمادی علیه اصلاح‌طلبان‌ موضع داشته است و اصلاحات و اصلاح‌طلبان را تخریب و تضعیف کرده است. واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به او نزدیک شد تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند. آقای روحانی هم همین‌طور بود و نتیجه‌اش را دیدیم که جز نادیده‌گرفتن اهداف اصلاح‌طلبی نبود».

قوامی در پایان در پاسخ به این پرسش که سید محمد خاتمی در این بین چه خواهد کرد، گفت: «من اخیرا به یکی‌ از دوستانی که آقای خاتمی را می‌بیند، گفتم‌ می‌خواهم نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی بنویسیم و از او بخواهم کاری‌ نکند و موضعی نگیرد که آبروی اصلاح‌طلبان به حراج گذاشته شود. این آقا هفته پیش با آقای خاتمی ملاقات کرد و موضع آقای خاتمی‌ را به من رساند. آن‌طور که نقل می‌کرد آقای خاتمی گفته بود که محکم می‌گویم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم».

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است