کد خبر : 263228
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - 10:42
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

سردار محمد: دنبال اتوبوس «رونالدو» دَویدن در شأن مردم ایران نبود/ مردم اصلا مقصر نبودند/ سوءمدیریت مسئولان بود

سردار سعید محمد معتقد است در اتفاقاتی که هنگام حضور رونالدو در ایران رقم خورد، مردم مقصر نبودند، بلکه قصور نابخشودنی از جانب مسوولان بوده است.

سردار محمد: دنبال اتوبوس «رونالدو» دَویدن در شأن مردم ایران نبود/ مردم اصلا مقصر نبودند/ سوءمدیریت مسئولان بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتماد نوشت: حضور رونالدو در ایران با حاشیه‌های زیادی همراه بود. انتشار تصاویر هواداران پرشور رونالدو در ایران که می‌خواستند هرطور شده مشهورترین بازیکن حال حاضر جهان را ببینند حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت. تعداد زیادی از مقامات فعلی و سابق کشور و همین‌طور کارشناسان پیرامون این مساله دیدگاه خودشان را بیان کردند.

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا در این رابطه به روزنامه اعتماد گفت: «این قضیه چند هشدار و چند پیام دارد. یکی اینکه تیم‌های عربستانی خیلی دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند. خیلی دارند پیشرفت می‌کنند. ما نباید به این موضوع ساده نگاه کنیم. احتمالش هست که در آینده نزدیک کلا از کشورهای عربی جا بمانیم. مخصوصا با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفتی که اینها در بحث خرید بازیکن و ورزشگاه و زیرساخت و در واقع همه ‌چیز انجام می‌دهند احتمال خیلی زیادی دارد که ما را به ‌طور کامل جا بگذارند. در این شرایط ممکن است که ما واقعا عقب بمانیم و دیگر نتوانیم برسیم. این یک مساله که جای تامل دارد.»

مشاور رییس سازمان بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: «دوم اینکه تیم عربستانی آمد به ایران، مسابقه‌ای داد و رفت. این اتفاقی است که در گذشته بارها و بارها رخ داده بود. اما این‌بار حواشی به وجود آمد که آن هم به خاطر حضور ورزشکاری بود به نام رونالدو. رونالدو بازیکنی است که همه دوستش دارند و همه فوتبالی‌ها به او علاقه دارند. مردم ایران هم مستثنی نیستند و علاقه‌مند بودند که ایشان را ببینند. حق‌شان هم بود که بخواهند رونالدو را ببینند، ولی به دلیل سوءمدیریتی که بود این فضا مهیا نشد. به نظرم کرامت ایرانی می‌طلبید که یک فضای مناسبی مهیا شود و یک تاریخی درنظر گرفته شود و به مردم بگویند هر کس علاقه دارد این بازیکن را ببیند تشریف بیاورد. آقای رونالدو هم با توجه به نوع برخورد اخلاقی که از خودش در ایران نشان داد، مطمئنم که می‌پذیرفت این اتفاق بیفتد تا این حواشی به حداقل برسد، اما چون این کار را نکردیم مردم به همان شکل انرژی‌شان را تخلیه کردند و در این خلال اتفاقاتی رقم خورد، تصاویر بدی به کل دنیا مخابره شد.»

او افزود: «آن حرکتی که مردم از تپه و کوه بالا رفتند و وارد هتل شدند یا ازدحام‌هایی که مقابل در هتل وجود داشت یا تجمعات شبانه‌ای که شکل گرفت، دنبال اتوبوس دویدن و اینها در شأن مردم ایران نبود و با کرامت مردم ایران تطبیق نداشت. خیلی من تاسف خوردم از دیدن این صحنه‌ها. مخصوصا که دیدم عده‌ای دارند عقده‌گشایی می‌کنند در خارج از کشور. کشورهایی که با ایران مشکل دارند همین‌ها را دستاویز قرار دادند و حمله کردند به ایرانی‌ها.»

سردار محمد تصریح کرد: «همان‌طور که در باقی جاهای ورزش می‌بینیم سوءمدیریت هست اینجا هم همین سوءمدیریت را دیدیم. در چنین جایی که به سادگی می‌شد کارهایی انجام داد و آن را به عنوان نقطه قوت جمهوری اسلامی و نقطه قوت مردم ایران معرفی کرد، در فوتبال‌دوستی و مهمان‌نوازی، دقیقا برعکس شد.»

از سردار محمد سوال کردیم پس شما مردم را در این مساله مقصر نمی‌دانید؟ او پاسخ داد: «خیر! اصلا! مردم حق‌شان است. مردم علاقه‌مند هستند و می‌خواهند بیایند و ورزشکاری که سال‌ها اسمش را شنیدند، سال‌ها در قاب تلویزیون بوده را از نزدیک ببینند. این حق مردم است. ولی اینکه ما نتوانستیم فضایی را فراهم کنیم که کرامت ایرانی‌ها حفظ شود واقعا یک قصور نابخشودنی مسوولانی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.»

دبیر سابق مناطق آزاد کشور در ادامه به پست اینستاگرامی رونالدو هنگام ترک ایران اشاره کرد و گفت: «ایشان را من این‌طور دیدم که آدم اخلاقی است. نوع برخوردها و رفتارهایش این را نشان داد. منظور فضایی است که ایجاد شد تا او بتواند با برخی مردم ارتباط بگیرد. با آن دختر معلول ارتباط گرفت، با آن پسربچه یا بچه‌های دیگر ارتباط گرفت. یعنی وقت گذاشت و نشان داد که شخصیتش چگونه است. برخی هستند در این فضاها ورود نمی‌کنند، خودشان را می‌گیرند، غرور دارند ولی ایشان نشان داد آدم اخلاقی است. پستی که هنگام ترک ایران گذاشت به نظرم کمک کرد که این فضا تلطیف شود ولی ما خودمان هستیم دیگر. خودمان که نمی‌خواهیم خودمان را گول بزنیم. این یک قصوری بود که اتفاق افتاد. لااقل درس بگیریم برای آینده که بتوانیم بهتر مدیریت کنیم و بتوانیم این انرژی زیادی که جوان‌های ایرانی در حوزه فوتبال دارند را به چشم یک فرصت ببینیم. باید از این فرصت استفاده کنیم نه اینکه هی به آن فشار بیاوریم و محدودش کنیم تا کم شود. نباید این را نادیده بگیریم. این باید دیده شود به عنوان یک فرصت. اگر یک مراسم استقبال زیبایی درنظر گرفته می‌شد و این جماعت که خیلی علاقه‌مند هستند جمع می‌شدند و خودشان را به نمایش می‌گذاشتند به لحاظ وجهه اجتماعی و فوتبالی ایران خیلی بهتر می‌شد.»

از سعید محمد سوال کردیم کدام ارگان‌ها باید دست به کار می‌شدند این فضا مهیا شود؟ آیا شهرداری باید ورود می‌کرد؟ او پاسخ داد: «باید در این موارد تصمیم‌گیری شود و بعد شهرداری می‌تواند عمل‌کننده باشد. در کل وزارت ورزش و جوانان به عنوان راس ورزش کشور و پرسپولیس به عنوان میزبان باید با هم می‌نشستند و برنامه‌ریزی می‌کردند و درخواست می‌دادند. بعد شهرداری باید می‌آمده اقدامات لازم را انجام می‌داده. من فکر می‌کنم این موضوع از بیس غلط بوده و انجام نشده.»

سردار محمد در واکنش به اینکه مدیرعامل پرسپولیس به جای برنامه‌ریزی ترجیح داده خودش و دخترش بروند ملاقات اختصاصی با رونالدو گفت: «در کل وقتی فضا محدود و اختصاصی می‌شود کار به اینجا می‌رسد. فضا که عمومی شود این حرف و حدیث‌ها پیش نمی‌آید.»

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است