کد خبر : 262928
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - 12:59
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اجرای قانون حجاب نارضایتی مَردم را افزایش می‌دهد

رشیدی‌کوچی گفت: بارها درباره اجرای قوانینی مانند حجاب و عفاف بدون توجه به شرایط جامعه به همکاران تذکر داده ایم. اجرای قانون حجاب و عفاف نارضایتی عمومی را افزایش می دهد.

نماینده مجلس: اجرای قانون حجاب نارضایتی مَردم را افزایش می‌دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتمادآنلاین نوشت: جلیل رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره تاثیر مشکلات اقتصادی و عملکرد دولت در بروز اعتراضات می‌گوید: «باورم بر این است که دولت در زمینه اقتصادی باید قوی‌تر عمل کند. ما مردم به شدت نجیبی داریم ولی این بدین معنا نیست که هرکاری دولت انجام دهد مردم هم پشت آن خواهند بود. چند شاخصه وجود دارد از جمله واردات خودرو که دولت واقعا باید آن را عملیاتی کند. درست است که الان دارد انجام می‌شود ولی یکبار سرعت ترخیص را بالا می‌برند و یک وقتی هم آن را کند می‌کنند. همچنین در حوزه معیشت، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید انجام می‌شد اما نه با این سرعت وشیوه‌ای که منجر به نارضایتی شد.»

وی به تصمیمات خرد دولت اشاره و عنوان کرد: «یک سری تصمیمات خرد هم گرفته می‌شود که بر تصمیمات کلان چیره می‌شود؛ مثل فیلترینگ که با روح و روان مردم دارد بازی می‌کند. قرار بر این بود که پس از آرام شدن فضا فیلترینگ برداشته شود ولی روز به روز دارد تقویت می‌شود یا ممنوعیت آیفون از جمله تصمیماتی است که متاسفانه اصل دولت آقای رئیسی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

رشیدی کوچی ادامه داد: «علاوه بر موارد یاد شده معیشت مردم هم اولویت است. درست است که می‌گویند تورم را کنترل کرده‌ایم ولی سفره‌های مردم چیز دیگری می‌گویند. قیمت اقلام مصرفی مردم بسیار بالا رفته و نمی‌توانیم بگوییم تورم را کنترل کرده‌ایم. مسئله کلیدی دیگر مسئله مسکن است. چه اتفاقی برای مسکن افتاده است؟ از زمان دولت سیزدهم بهتر شده، ثابت مانده یا افزایش پیدا کرده است؟ اجاره‌بها هم که در اختیار دولت است و ظرفیت لازم برای کنترل دارد. معتقدم که در کنار تصمیمات کلان، تصمیمات خرد هم باید به نفع مردم انجام شود.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره تاثیر نابرابری در پرداخت حقوق‌ها گفت: «یکی از موضوعاتی که مجلس پیگیری کرد همین تعیین تکلیف نیروهای شرکتی بود ولی می‌بینیم که مصوبه شورای عالی منجر به ایجاد نارضایتی می‌شود یا در بحث کنکور، قانونگذاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد و مجلس هم به آن ورود پیدا کرد، منجر به نارضایتی می‌شود. همین‌ها جمع می‌شود و یک جایی که نباید خود را نشان می‌دهد و بعد هم دشمنان از آن استفاده می‌کنند.»

رشیدی کوچی درباره تصویب اجرای آزمایشی قانون حجاب و عفاف در مجلس گفت: «بارها درباره اجرای قوانینی مانند حجاب و عفاف بدون توجه به شرایط جامعه به همکاران تذکر داده ایم. اجرای قانون حجاب و عفاف نارضایتی عمومی را افزایش می دهد. تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.بعید می‌دانم با جریمه کردن اتفاق خاصی بیفتد، ما باید قلب‌ها را همراه کنیم»

وی تاکید کرد: اعتقادم بر این است اگر ما بخواهیم چیزی را درست کنیم، در کنار قوانینی که می‌گذاریم باید عملکردمان در حوزه اقتصاد و معیشت آنقدر حوزه قوی باشد که مردم در رفاه باشند، آن وقت به ما اعتماد می‌کنند.

رشیدی کوچی در پاسخ به اینکه آیا اساسا استیضاح وزرا می‌تواند در وضعیت تغییری ایجاد کند، بیان کرد: «خیر، استیضاح الکی است. الان وزیر ورزش رفت و وزیر جدید آمد وضعیت تغییر می‌کند؟»

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است