کد خبر : 262850
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - 21:56
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

امید ایران ۰-۰ امید عربستان

در گام نخست مرحله گروهی مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو، شاگردان رضا عنایتی برابر تیم امید عربستان متوقف شدند.

امید ایران ۰-۰ امید عربستان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبال۳۶۰ نوشت: بازی‌های آسیایی هانگژو هنوز رسماً مراسم افتتاحیه آن برگزار نشده اما رقابت‌ها در چندین رشته از جمله فوتبال از امروز (سه‌شنبه) آغاز شد. در حالی‌که هفته گذشته تیم امید ایران در مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا حضور داشت و در نهایت به‌واسطه دریافت کارت زرد بیشتر از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و شانس رقابت برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد، شاگردان رضا عنایتی به تهران بازگشتند و بلافاصله عازم هانگژو شدند.

عنایتی البته با توجه به شرایط سنی مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو و مجاز بودن تیم‌ها به استفاده از بازیکنان زیر ۲۵ سال و وجود ۳ سهمیه بزرگسال، تصمیم به تغییر و تحولات پرشمار در فهرست تیمش گرفت و تنها ۶ بازیکن را از مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در فهرست تیمش حفظ کرد؛ سینا سعیدی‌فر، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امیر جعفری، آریا برزگر و محمدحسین اسلامی. جالب آنکه عنایتی تصمیم گرفت تا از ۲ سهمیه بزرگسال خود استفاده کند و حسین حسینی کاپیتان تیم استقلال را در کنار امیرارسلان مطهری مهاجم این تیم در فهرست خود جای داد.

ترکیب تیم امید ایران

حسین حسینی، سامان فلاح، مجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امید حامدی‌فر، محمد خدابنده‌لو، مهدی ممی‌زاده، امیر جعفری (از دقیقه (۱+۹۰): سینا شاه‌عباسی)، محمدحسین اسلامی (از دقیقه ۷۴: آریا برزگر) و امیرارسلان مطهری

ترکیب تیم امید عربستان

احمد الجبیع، محمد ابوالشمات، محمد الیامی، ریان حامد، زکریا هوساوی (‏از دقیقه ۶۸: حسین الصبیانی)، عوض الناشری (از دقیقه ۸۶: عبدالملک العییری)، فیصل الغامدی، سعد الناصر (از دقیقه ۶۸: هیثم عسیری)، مصعب الجویر، احمد الغامدی و عبدالله ردیف (‏از دقیقه ۶۸: محمد مران)

رضا عنایتی در شرایطی که محمد عمری و یاسین سلمانی را به دلیل حضور در اردوی تیم پرسپولیس برای مصاف با النصر عربستان در اختیار نداشت و علیرضا کوشکی هم به دلیل مصدومیت شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از دست داد، تصمیم گرفت تا باتجربه‌ترین گزینه‌های ممکن را در ترکیب اصلی تیمش برای مسابقه امروز قرار بدهد و بازوبند کاپیتانی تیمش را در اختیار حسین حسینی قرار داد تا ستاره استقلال در نقش کاپیتان تیم امید کارش را دنبال کند.

۲ تیم از ساعت ۱۵ با قضاوت لطفلین از ازبکستان کار خود را در ورزشگاه لینپینگ شهر هانگژو چین آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه موقعیت جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود تا اینکه الغامدی با شوت پرقدرت خود دروازه ایران را تهدید کرد که ضربه او در  اختیار حسین حسینی قرار گرفت. رفته‌رفته امیدهای ایران توانستند به سوی دروازه عربستان نزدیک شوند که در دقیقه ۲۲، شوت ناگهانی سامان فلاح تیرک دروازه عربستان را به لرزه در آورد و بهترین موقعیت گلزنی ایران به گل ختم نشد. در دقایق پایانی نیمه نخست، شاگردان رضا عنایتی به دنبال تهدید دروازه حریف خود بودند اما نتوانستند موقعیت جدی دیگری ایجاد کنند و نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

امیدهای ایران نیمه دوم را هم خوب آغاز کردند و به دنبال گلزنی بودند که شوت دیدنی امید حامدی‌فر را احمد الجبیع دروازه‌بان عربستان به کرنر فرستاد. در ادامه حملات شاگردان عنایتی، این‌بار فرصت گلزنی نصیب امیرارسلان مطهری شد اما ضربه او را مدافعان حریف برگشت دادند تا توپی از خط دروازه عربستان در مسابقه امروز عبور نکند. در نقطه مقابل، سفیدپوشان در نیمه دوم نمایش کم‌افت‌وخیزی را داشتند و تنها موقعیت جدی آن‌ها هم توسط حسین حسینی دفع شد تا در یک بازی کم‌موقعیت، تیم‌های امید ایران و عربستان به تساوی بدون گل رضایت بدهند.

تیم امید ویتنام پیش از برگزاری مسابقه تیم‌های امید ایران و عربستان توانسته بود با نتیجه ۴ بر ۲ از سد مغولستان بگذرد تا صدرنشین گروه دوم شود. شاگردان عنایتی بعد از مسابقه امروز، باید خود برای دیدار با ویتنام آماده کنند؛ مسابقه‌ای که پنجشنبه سی‌ام شهریورماه از ساعت ۱۵ به انجام خواهد رسید و در دیگر بازی گروه هم تیم‌های امید عربستان و امید مغولستان در همان روز از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. در مهم‌ترین بازی‌های انجام شده در بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم امیدهای چین با نتیجه ۵ بر یک از سد امیدهای هند گذشت و تیم امید کره‌جنوبی هم موفق شد در پرگل‌ترین بازی امروز با نتیجه ۹ بر صفر تیم امید کویت را در هم بکوبد!

اخبار مرتبط:
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است