کد خبر : 262765
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - 13:03
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: دو ایرانی زندانی در آمریکا که دیروز آزاد شدند «دانشمند» هستند

نماینده شاهین شهر در مجلس یازدهم به دولت حسن روحانی کنایه زد.

نماینده مجلس: دو ایرانی زندانی در آمریکا که دیروز آزاد شدند «دانشمند» هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به تبادل زندانیان میان ایران و ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: آزادی ۲ تن از دانشمندان و عزیزان ایران اسلامی آقایان رضا سرهنگ‌پور و بهداد معین انصاری را تبریک می گویم که با زحمات تیم وزارت امورخارجه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیروهای امنیتی آزاد شدند؛ افراد بی‌گناهی که ماه‌ها در زندان‌های مخوف آمریکا بودند و من از آنها می‌خواهم که یک روزی شکنجه‌هایی که دیدند را بیان و به کتاب تبدیل کنند تا در تاریخ بماند.

وی همچنین درباره آزادسازی بخشی از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرق بین دیپلماسی التماسی و دیپلماسی عزتمندانه در این است که وقتی با التماس مذاکرات را پیش می‌بردند تنها یک میلیارد دلار توانستند آزاد کنند اما الان بر اساس آنچه حکایت دارد بر اساس دیپلماسی عزتمندانه ۲۵ میلیارد دلار از منابع ایران درحال آمدن به سمت کشور است که بر اساس آنچه گفته شده ۵ الی ۶ میلیارد دلار آن به حساب‌های واسط نشسته‌ است.

نماینده شاهین شهر گفت: همچنین باید از نیروهای امنیتی و عزیزان فراحا و همه کسانی که زحمت کشیدند و أرامش و امنیت را در کشور برقرار می‌کنند، تشکر کنم.

اخبار مرتبط:
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.

آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی

استاد حوزه علمیه قم، گفت: در استنادهای فقها قابل توجه این است که بر خلاف معنای خاص حفظ نظام در ادبیات سیاسی معاصر که عبارت از نظام سیاسی و حکومت است، فقهای ما در قریب به اتفاق موارد این مفهوم را به عنوان قاعده عام و شامل و در معنای نظام عام اجتماعی، و البته گاهی هم خرده نظام‌های اجتماعی مثل نظام خانواده، به کار برده و مثلا می‌گویند اگر چنین نباشد نظام خانواده یا اقتصاد به هم می‌ریزد. عمده مسأله نظام عام اجتماعی یا خرده نظام‌های اجتماعی است؛ نه نظام خاص سیاسی.

سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند
سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به روز افزایش پیدا کرد و امروز به سطح فوق‌العاده نگران کننده‌ای رسیده است و امیدوارم بزرگان کشور این نگرانی را داشته باشند که حلش کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است