کد خبر : 262450
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - 10:57
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: حضور مردم در انتخابات مثل ترکیه اجباری نیست، اما باید در انتخابات شرکت کنند

جعفر قادری گفت: حضور مردم ایران در انتخابات مثل کشور ترکیه اجباری نیست اما باید اوضاع و اهمیت مشارکت در انتخابات را برای مردم توضیح دهیم که مردم تشویق شوند که در انتخابات شرکت کنند چون حضور پرشور آنها در این عرصه می تواند بر آینده کشور و نقش آفرینی قوی ایران در عرصه جهانی تأثیر مثبت بگذارد.

نماینده مجلس: حضور مردم در انتخابات مثل ترکیه اجباری نیست، اما باید در انتخابات شرکت کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار می شود اما مهمتر از نتیجه فراهم سازی بسترها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

جعفری قادری درباره اهمیت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی گفت: با نیامدن پای صندوق رأی و قهر از انتخابات، مشکلات اقتصادی حل نمی شود. اگر ما خودمان نامزد مطلوب مان را انتخاب نکنیم، بالاخره انتخابات برگزار می شود بنابراین اگر به وضع موجود انتقاد داریم راه حلش این نیست صحنه را خالی کنیم تا افرادی سر کار آیند که نه تنها اوضاع را بهتر نکنند بلکه اوضاع را بدتر هم بکنند.

وی با اشاره به جایگاه مهم مجلس در اداره کشور افزود: باید رویکردمان در انتخابات پیش رو رأی به افرادی باشد که اوضاع کشور را به ویژه در حوزه اقتصادی بهتر کند. البته حدود اختیارات و وظایف مجلس مشخص است و نمایندگان در چارچوب همین وظایف و اختیارات می توانند ریل گذاری مناسبی برای دولت انجام دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه مشکلات کشور از کانال مجلس قابل حل نیست، یادآور شد: درست است که کار مجلس ریل گذاری است اما قوه مجریه و قوه قضائیه هم در اداره کشور نقش دارند. ضمن آنکه دولت نیز باید برای حرکت در ریل ترسیمی مجلس اهتمام نشان دهد. دولت آقای روحانی که خود را حقوقدان می دانست اما مصوباتش بیشترین انحراف را از قوانین مجلس داشت.

وی با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس ادامه داد: البته اگر مجلس بخواهد زیاد از این ابزارها استفاده کند این مسئله عامل اصطکاک بین قوا می شود که به زیان کشور خواهد بود. مثلا در سال پایانی دولت دوازدهم، مجلس نسبت به عملکرد آقای روحانی و وزرایش انتقاد جدی داشت اما اگر کار به استیضاح می کشید کشور درگیر بحران و مشکلات جدی می شد بنابراین گاهی مصلحت اندیشی‌ها اجازه نمی دهد که مجلس از ابزارهای و اهرم‌های نظارتی خود استفاده کند.

قادری گفت: حضور مردم ایران در انتخابات مثل کشور ترکیه اجباری نیست اما باید اوضاع و اهمیت مشارکت در انتخابات را برای مردم توضیح دهیم که مردم تشویق شوند که در انتخابات شرکت کنند چون حضور پرشور آنها در این عرصه می تواند بر آینده کشور و نقش آفرینی قوی ایران در عرصه جهانی تأثیر مثبت بگذارد.

اخبار مرتبط:
حسن روحانی پاسخ شورای نگهبان را داد؛ منتخب مستقیم ملت در حد یک شهروند هم آزادی بیان نَدارد
حسن روحانی پاسخ شورای نگهبان را داد؛ منتخب مستقیم ملت در حد یک شهروند هم آزادی بیان نَدارد

حسن روحانی در نامه‌ای تفصیلی درباره ردصلاحیتش در شورای نگهبان نوشت: «آنچه در نامه‌ی دبیر شورای نگهبان به‌ عنوان ادله‌ی عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات خبرگان آمده است، نه ‌تنها جرم و حتی تخلفی نیست بلکه در برخی از موارد مایه‌ی افتخار من است.»

علی ربیعی: لو رفتن فایل مصاحبه ظریف، برای از میدان به در کردن او بود
علی ربیعی: لو رفتن فایل مصاحبه ظریف، برای از میدان به در کردن او بود

علی ربیعی، وزیر و سخنگوی حسن روحانی در توئیتی از اهداف مخفی لو رفتن فایل مصاحبه ظریف در پرده برداشت.

عباس عبدی: کفگیر علم‌الهدی به ته دیگ خورده که برای دفاع از حجاب به داستان منیژه استناد می‌کند
عباس عبدی: کفگیر علم‌الهدی به ته دیگ خورده که برای دفاع از حجاب به داستان منیژه استناد می‌کند

عباس عبدی نوشت: هنگامی که امام جمعه محترم مشهد برای دفاع از پوشش حجاب به شاهنامه و داستان منیژه استناد کرد، معلوم شد که کفگیر به ته دیگ خورده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است