کد خبر : 262324
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - 15:44
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

علیرضابیگی: در ماجرای جمعه سیاه زاهدان مردمی که مسلح نبودند را به رگبار بستند/ رهبری گزارش شورای امنیت کشور را قبول نکردند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زمانی که مسئولین امر درجریان موضوع قرار گرفتند به جای اینکه برای جبران اشتباه تلاش کنند، مرکز انتظامی را تجهیز کردند و مردمی که برای اعتراض جلوی مرکز جمع شده و مسلح نبودند را به رگبار بستند. به نحوی که حتی کسانی که در صحنه نبودند هم کشته شدند. نتیجه‌اش هم این شد که به شکل اختلاف مذهبی خود را نشان داد، داعش از این بستر استفاده کرد و مردم شیعه در شاهچراغ را به شهادت رساند.

علیرضابیگی: در ماجرای جمعه سیاه زاهدان مردمی که مسلح نبودند را به رگبار بستند/ رهبری گزارش شورای امنیت کشور را قبول نکردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیدبان نوشت: احمد علیرضابیگی درخصوص نحوه برخورد وزارت کشور درخصوص حوادث مربوط به جمعه سیاه زاهدان گفت: «هرچند زاهدان و مهسا امینی با یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند ولی بازهم معلول همین تصلب و مدیریت ناصحیح امنیتی کشور هستند. یک نظامی دچار تخلفی شده که رسیدگی به موقع صورت نگرفته و بازتاب‌های اجتماعی پیدا کرده است. بعد هم ضد انقلاب و نیروهای قوم‌گرا روی آن سوار شدند و به آن پر و بال دادند. زمانی که مسئولین امر درجریان موضوع قرار گرفتند به جای اینکه برای جبران اشتباه تلاش کنند، مرکز انتظامی را تجهیز کردند و مردمی که برای اعتراض جلوی مرکز جمع شده و مسلح نبودند را به رگبار بستند. به نحوی که حتی کسانی که در صحنه نبودند هم کشته شدند. نتیجه‌اش هم این شد که به شکل اختلاف مذهبی خود را نشان داد، داعش از این بستر استفاده کرد و مردم شیعه در شاهچراغ را به شهادت رساند. درواقع نوع برخورد با این موضوعات سبب سواستفاده دیگران علیه امنیت کشور ما شد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «پس از اینکه رهبری گزارش شورای امنیت کشور را قبول نکردند خودشان به امام جمعه تهران ماموریت دادند که به زاهدان بروند و ببینند چه اتفاقی افتاده است. در مجلس هم وقتی نماینده چابهار خواست از موکلین خود دفاع کند، داد و بیداد راه انداختند و میکروفنش را بستند. رئیس مجلس هم در پاسخ به او گفت باید برای کسانی که به کلانتری حمله کردند فرش قرمز پهن کنیم؟ در واقع می‌خواهم بگویم که اینها همه مسئول نگاهی بوده که وزارت کشور به مجلس داده است ولی وقتی رهبری آقای حاج علی اکبری را به زاهدان می‌فرستند، خبر می‌آورند که آن‌هایی که در زندان هستند یا کشته شدند بی‌گناه بوده، آن‌هایی که مجروح شدند به ناحق بوده و بعد هم رهبری آن‌ها را عفو می‌کنند، کشته‌ها شهید اعلام می‌شوند، به مجروحین غرامت دادند و مامورین نیروی انتظامی و استاندار برکنار شدند.»

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: «چرا آنچه آقای حاج علی اکبری به عنوان یک روحانی با یک جفت نعلین به میدان رفته و تشخیص داده است را وزارت کشور و دستگاه عریض و طویل امنیتی کشور نتوانسته تشخیص دهد و چنین هزینه سنگینی را به نظام وارد کرده که هنوز ادامه دارد.»

اخبار مرتبط:
حمله تازه رائفی‌پور به قالیباف و شمخانی I ببینید
حمله تازه رائفی‌پور به قالیباف و شمخانی I ببینید

ویدئویی از حمله تند رائفی پور به قالیباف و شمخانی را در فضای مجازی جنجالی شد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه: حتی یهودیان آزاده انقلاب اسلامی باید آنها را نجات بدهد
نماینده، ولی فقیه در سپاه: حتی یهودیان آزاده انقلاب اسلامی باید آنها را نجات بدهد

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: شعار‌هایی که ما یک عمر فریاد می‌زدیم امروز دانشجویان غربی در قلب کشورهایشان تکرار می‌کنند. حتی یهودیان آزاده هم میدانند نجاتشان با انقلاب اسلامی است.

نظام‌الدین موسوی: من نگفتم نمایندگان خودروی شاسی‌بلند نگرفته‌اند
نظام‌الدین موسوی: من نگفتم نمایندگان خودروی شاسی‌بلند نگرفته‌اند

موسوی گفت: در همان ایام مطرح شد که فلانی ماجرای فیدلیتی را تکذیب کرده و گفته چنین چیزی نبوده است. اولا بنده جمع بندی تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به بیرون منتقل کردم و بر خلاف اینکه گفتند نظام الدین موسوی گفته که اصلا فیدلیتی در مجلس گرفته نشده است، من این را نگفتم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است