کد خبر : 262218
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - 11:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بیش از هفت هزار ایثارگر در اصفهان تبدیل وضعیت شغلی شدند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: هفت هزار و ۱۸۵ نفر از جامعه ایثارگران در این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تبدیل وضعیت شغلی شده اند.

بیش از هفت هزار ایثارگر در اصفهان تبدیل وضعیت شغلی شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیروس نیک اقبال افزود: تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی و دولتی که مشمول بخشنامه ایثارگران هستند ، اواخر سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گرفت.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران بر اساس بند ” و ” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند ” د ” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود، اظهار داشت: فرایند تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران هنوز ادامه دارد و پرونده‌هایی در این زمینه در دست پیگیری و اقدام است.

نیک اقبالی اضافه کرد: از هفت هزار و ۱۸۵ نفر تبدیل وضعیت شده در استان اصفهان حدود ۷۰ درصد مرد و ۳۰ درصد زن هستند و مدرک تحصیلی بیشتر آنها یعنی حدود ۴۰ درصد، کارشناسی است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت این کارکنان در حدود ۷۷ دستگاه اجرایی استان اصفهان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: نوع استخدام این افراد قبل از تبدیل وضعیت شدن، بیشتر به‌صورت قراردادی کار معین(مشخص) و پس از آن “شرکتی پیمانکاری به‌کارگیری شده در قالب شرکت تامین نیروهای انسانی” و پیمانی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان ادامه داد: عمده افراد تبدیل وضعیت شده از جامعه ایثارگران در ۲ سال گذشته در این استان، فرزند یا همسر رزمنده با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با سهم حدود ۵۰ درصد بودند و پس از آن برادر یا خواهر شهید و فرزند جانباز ۲۵ درصد و بالاتر است.

نیک اقبالی گفت: از کل افرادی که از جامعه ایثارگران استان اصفهان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تبدیل وضعیت شده اند، چهار هزار و ۷۱۳ نفر از کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی استان هستند که فرایند تبدیل وضعیت آنها بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران که به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، همه دستگاه‌های مشمول قانون موظف هستند اقدام های لازم را برای تسریع در اجرای این موضوع در چهارچوب شیوه نامه مشترک سازمان‌ اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هایی با حوزه امور اداری دستگاه های اجرایی برای چگونگی بارگذاری مستندات کارکنان ایثارگر در سامانه ” کارمند ایران “، افزود: یک کارگاه آموزشی نیز در این زمینه با همکاری سازمان اداری و استخدامی در بهار ۱۴۰۰ برگزار کردیم و پس از آن، سرعت عمل دستگاه های اجرایی استان به‌منظور بارگذاری اطلاعات کارکنان ایثارگر افزایش یافت.

نیک اقبالی خاطرنشان کرد: یکی از پیش شرط‌های لازم برای تبدیل وضعیت این بود که نیروی متقاضی در سال های گذشته در دستگاه اجرایی مشغول به کار بوده باشد.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری نیز توضیح داد: شهرداری‌ها تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند بنابراین مقرر شد که فرایند تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران آنها با پیگیری دفتر امور شهری استانداری انجام شود.

مقصود از تبدیل وضعیت ایثارگران، تبدیل شدن قرارداد کار آنها از حالت قراردادی یا پیمانی به حالت رسمی است که دولت این موضوع را به موجب آخرین بخشنامه مربوطه به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

مشمولان این تبدیل وضعیت شامل جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهید، فرزندان و همسران جانبازان دارای درصد جانبازی ۲۵ و بیشتر، فرزندان و همسران آزادگان دارای مدت اسارت یک سال و بیشتر، فرزندان جانبازان دارای درصد جانبازی کمتر از ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان دارای مدت اسارت کمتر از یک سال، شخص رزمنده و فرزند و همسر وی با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه یا حداقل هشت ماه حضور غیرداوطلبانه در جبهه و خواهر و برادر شهید بعنوان مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند.

اخبار مرتبط:
ساخت بیش از ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد
ساخت بیش از ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد

عملیات احداث بیش از ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان آغاز شد.

مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است